Gå til innhold

Reklame i Eidos-titlar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reklame i spill burde ikke bli en vane. Det er såvidt greitnok i spill som skjer i byer (splinter cell, rainbow six, pgr etc.) men IKKE i arcade spill! Jeg trekker frem TrackMania United som eksempel, der det ikke er mulig og unngå alle djuice reklamene. Det ødelegger alt av non-realisme i spillet når det er mer reklame i det enn i virkeligheten. Sellouts, er det spillutviklere med reklame i er.

Lenke til kommentar

Jaja, bare ikke reklamene blir åpenbare og irriterende. De bør passe inn. Airwaves-reklamen i Chaos Theory likte jeg. Fikk meg en uventet overaskelse, og satt igjen med et smil.

 

Håper ikke Eidos begynner å putte store reklameplakater for moderne merker og firma i WW2-scenarioer og lignende. Det blir totalt ødeleggende. Litt reklame skader aldri, så lenge man har muligheten til å overse det om man ønsker.

 

Reklame i spill burde ikke bli en vane. Det er såvidt greitnok i spill som skjer i byer (splinter cell, rainbow six, pgr etc.) men IKKE i arcade spill! Jeg trekker frem TrackMania United som eksempel, der det ikke er mulig og unngå alle djuice reklamene. Det ødelegger alt av non-realisme i spillet når det er mer reklame i det enn i virkeligheten. Sellouts, er det spillutviklere med reklame i er.

9126063[/snapback]

 

Du bør fanken ikke ha ordene "Nadeo" og "sellout" i samme setning med mindre du inkluderer "ikke". Nadeo gir ut spill til lave priser, og Trackmania Nations er til og med gratis for den som ønsker det. Det sier jo seg selv at noe må "ofres" da. De lever ikke på ros og klapp på skulderen.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Så lenge det virker naturlig, i forhold til tidsperioden spillet skal gjenspeile, (Reklame i middelalderspill bør være ganske uaktuelt) som f.eks i byene i GTA er det helt greit at det er reklame, siden det glir lett inn. Men det burde ikke komme reklamefilmer eller reklame som er umulig å "unngå".

Lenke til kommentar

Egentlig hadde jeg ventet meg eder og galle her, men ble positivt overrasket.

Jeg tror ikke vi skal forvente oss så mye rimeligere spill. Personlig synes jeg spill er fornuftig priset for tiden. PC: 2-400 på nett, 3-500 i butikk.

Reklameinntekter kan gi en økonomisk trygghet for utviklerne og gi oss bedre produktutvikling og større bredde i spill utvalget. Det bør bety at når utviklerne får flere ben og stå på kan de også satse på prosjekter som er mer "risikable" dersom de har sponsorer i ryggen.

Som EA sjefen sa for ikke så lenge siden er det en trend til videreføring av gamle konsepter og ikke så mye nyskapning. (Nå tonet jeg ned uttalelsene hans litt :))

 

Som alle andre steder med reklame, alt med måte. Overeksponering minker effekten av reklame.

 

Edit:

Så lenge det virker naturlig, i forhold til tidsperioden spillet skal gjenspeile, (Reklame i middelalderspill bør være ganske uaktuelt) som f.eks i byene i GTA er det helt greit at det er reklame, siden det glir lett inn. Men det burde ikke komme reklamefilmer eller reklame som er umulig å "unngå".

9126093[/snapback]

Jeg er ikke uenig med deg. Derimot kan det være lov å være litt vågal dersom mann gjør det på en smart måte. Yalmaha I AO?

Jeg skulle gjerne sett en Norda filial i Age of Conan. Ikke med glorete neon naturligvis men presentert på en smart måte som underholdte og kanskje lærte opp brukeren.

Endret av CWH
Lenke til kommentar

Overrasket over hvor positive folk er til reklame i spill?

 

Selv syns jeg det er en uting. Når jeg kjøper et spill vil jeg ikke ha reklame. Djuice i Crackdown ga meg en kjip følelse. Spill er underholdning og flukt fra virkeligheten, jeg vil ikke ha reklame der på samme måte som jeg ikke vil ha reklameplakater i leiligheten min.

 

Tidligere har jo reklameplakater i spill vært ganske underholdende, og har ofte vært humoristiske innslag.

 

Tviler sterkt på at reklamen på noen måte er til fordel for oss som forbrukere, vil tro 100% går rett i bonuser og aksjeutbytte.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt helt greit med reklame i spill, så lenge det gjøres ordentlig og ikke virker unaturlig. Skrekkeksempler på hvordan det ikke skal gjøres, er Splinter Cell: Chaos Theory og Need for Speed: Underground 2. I begge disse spillene blir reklamen påtrengende og føles malplassert.

Lenke til kommentar
Er forsåvidt helt greit med reklame i spill, så lenge det gjøres ordentlig og ikke virker unaturlig.  Skrekkeksempler på hvordan det ikke skal gjøres, er Splinter Cell: Chaos Theory og Need for Speed: Underground 2.  I begge disse spillene blir reklamen påtrengende og føles malplassert.

9126829[/snapback]

er faktisk enig her, ihvertfall med tanke på Chaos Theory(NFSU2 har jeg ikke spilt). Det blir zoomet litt vel mye inn på Airwaves, mener jeg å huske. Så lenge reklame i spill ikke føles som reklame, er det helt greit for meg. Snikreklame er ok.

Lenke til kommentar

Hmm jeg er også overrasket over at så mange synes det er helt greit.

Det virker som de fleste her er enige i at så lenge "settingen" passer så er reklame i spill helt greit.

 

Men det store spørsmålet er hvordan kan man integrere reklame inn i settinger der du ikke kan ha reklameplakater? (1800 tallet, middelalder, Fantasy osv) CWH sin ide om en nordea filial i AoC er interessant. Er det noen som har noen flere gode ideer?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...