Gå til innhold

Symbian eller Win Mobile?


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

ja hva er egentlig forskjellen på disse?

 

skal ha meg en ny mob, så tenkte jeg skulle prøve noen med disse OS.

 

 

takker for svar

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm ingen som kan noe om dette?

er det utdatert allerede?

9118772[/snapback]

 

Windows Mobile er rett og slett Microsoft sin plattform for mobiltelefoner. Symbian er et eget operativsystem som Nokia og SE bruker. Hva du burde velge kommer helt ann på hva du skal bruke den til :)

Lenke til kommentar

Symbian er desidert best utbredt med Nokia's N og E-serie spesielt.

Sony Ericsson sin P-serie bruker jo også en form av Symbian (UIQ).

Windows Mobile er brukt i noen ganske nye telefoner fra Samsung blant annet, mens HTC har vel alle sine basert på WM.

 

Hva som er best og slikt kommer litt ann på hva du skal bruke telefonen din til.

Lenke til kommentar
jaja men hva kan jeg bruke dem til som jeg ikke kan men vanlig tlf?

9119080[/snapback]

 

Her er et par ting du kan bruke windows mobile til som du ikke kan gjøre med en "vanlig" telefon:

Opprette, redigere og lese word, excel og powerpoint dokumenter

Surfe på nettet med en skikkelig browser

Legge inn 3.partsprogramvare som fungerer mer som "fullverdige" programmer enn Java-appsene du som regel finner på vanlige telefoner

 

Vel... du kan gjøre mye av det samme som du gjør på en vanlig windows pc i hvert fall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jaja men hva kan jeg bruke dem til som jeg ikke kan men vanlig tlf?

9119080[/snapback]

 

Her er et par ting du kan bruke windows mobile til som du ikke kan gjøre med en "vanlig" telefon:

Opprette, redigere og lese word, excel og powerpoint dokumenter

Surfe på nettet med en skikkelig browser

Legge inn 3.partsprogramvare som fungerer mer som "fullverdige" programmer enn Java-appsene du som regel finner på vanlige telefoner

 

Vel... du kan gjøre mye av det samme som du gjør på en vanlig windows pc i hvert fall.

9145886[/snapback]

windows mobile 6 kan ikke opprette programmer..( :thumbdown: )

Lenke til kommentar

Jeg har stort sett bare hatt mobiler med enten Symbian og Windows Mobile.

Begge OSene fungerer strålende, og for øyeblikket har jeg 2 telefoner med en på WM5 og en på Symbian S60 v.3.

Symbian og WM har masse programmer en kan installere noe som gjør at en kan tilpasse dem etter sitt eget ønske.

Symbian telefonen som N73 er mer en hverdags telefon synes nå jeg, mens Imate K-JAM som jeg også har har en helt genial kalender og fungerer ypperlig som web browser, her er det også QWERTY tastatur (fullt tastatur).

 

Det jeg tror du må legge vekt på er hvor mye du bruker funksjonene på pc som å redigere programmer (enklere på WM), surfe på internett, lese mail osv.

Altså om du bruker disse mye og på jobben din er ute og borte fra en laptop eller pc vil jeg tro en WM passer best for deg. Om du hele tiden har en pc foran deg eller ikke bruker disse funksjonene så mye klarer du deg kanskje fint med en Symbian telefon?

 

UIQ skal du heller ikke utelukke, fungerer veldig bra da du har trykkfølsom skjer som på WM telefoner og QWERTY tastatur. Altså som en Symbian telefon som ligner mer på WM, men disse telefonene som WM telefonene er som regel fysisk større enn Symbian telefoner.

Lenke til kommentar
jaja men hva kan jeg bruke dem til som jeg ikke kan men vanlig tlf?

9119080[/snapback]

 

Her er et par ting du kan bruke windows mobile til som du ikke kan gjøre med en "vanlig" telefon:

Opprette, redigere og lese word, excel og powerpoint dokumenter

Surfe på nettet med en skikkelig browser

Legge inn 3.partsprogramvare som fungerer mer som "fullverdige" programmer enn Java-appsene du som regel finner på vanlige telefoner

 

Vel... du kan gjøre mye av det samme som du gjør på en vanlig windows pc i hvert fall.

9145886[/snapback]

 

Og alt det der kan en S60 v3 telefon også! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...