Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger gode råd til anlegg i 940'n


Anbefalte innlegg

Heya.

Trenger noen råd for anlegg i 940'n min. Har nå 2 2-veis høytalere fra Infinity(til ca. 800,-) instalert, og skal utvide. Jeg ser etter mest mulig klar lyd, uten overvekt fra enten bass,diskant eller mellomtoner.

Derfor, jeg hadde tenkt ut meg følgende plan, siden 940'n er en sedan har den ferdig utskåret 6x9" i hatthyllen. Derfor, 2 x 6x9" (3-veis, ala disse, http://caraudiosecurity.com/shop/product/p...ts_id/3922.html ), og en subwoofer. Har ikke sett veldig mye på subwoofere men kikket litt på en 3000W pioneer(overkill?). En kamerat sier jeg burde kjøpe Rockford Fosgate forsterker(e), hva sier mengden? :)

 

På forhånd takk :)

Endret av Delroton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rockford er ingen favoritt lydmessig, og watt spiller ingen som helst rolle.

 

Hvor mye strøm du gir til en lyspære sier nødvendigvis ingenting om hvor mye, eller hvordan den vil lyse.

 

Anbefaler deg merker som hertz, focal, og ground zero, eller dynabel.

 

Du kan godt kjøpe en aktiv sub, altså en subkasse med forsterker inni.

 

Da får du mye igjen for pengene dine om du skal bruke kun 3000,-

 

Både hertz og focal sine aktive sub'er er gode sub'er.

 

Hertz DBX 200 A Aktiv bandpass subwoofer

 

Focal SB25A1 - 8" Aktiv basskasse 125/250W

 

Focal Solution 25A1 - 10" portet kasse med 3 kanals forsterker

 

Den siste der kan du også koble forsterkeren på frontsettet, eller 6x9'ene dine og få enda bedre lyd i de. Ganske smart og enkelt :)

Lenke til kommentar
Hva med 6x9 høytalerene, tror dere de holder mål ?

9122742[/snapback]

 

Ville heller brukt penger på komp.sett framme, og skikkelig montering av det... og droppet 6x9, det er jo tross alt foran du sitter ;)

 

Når det gjelder forsteker, så vil jeg anbefale Dynabel bf0756, den gir kraft i massevis...

 

Sub, Dynabel dy9812

www.dynabel.no ;)

Lenke til kommentar

Fy F*** for noen priser... det der skulle jeg lett overgått... ikke spes bra de 6x9 heller, i forhold til feks jbd decade som også er rimligere... men hvorfor 6x9? til den prisen der, så får du jo et bra focal komp.sett ;)

 

Siden du skal bruke forsterkeren i basspakka til 6x9, hva har du da tenkt til å bruke på sub`n?

 

Men det er jo dine penger, fordi om du like godt kunne dratt dem ned i dass (nesten)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Er helt grønn på bilstereo, trodde siden forsterkeren var 2kanals at den kunne dra både subben og 6x9 høytalerene.

 

Isåfall, hva anbefaler du ? :)

 

EDIT: Grunnen til at jeg vil ha 6x9 er at det er skåret ut fester bakerst i hatthyllen, og jeg vil så jevn lyd over hele bilen som mulig.

Endret av Delroton
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...