Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Trodde det var dictionary jeg hadde brukt her.

Ja du legger til et dictionary til en liste "restaurants",

det er oppslaget ditt med med "nested for loop" som kunne vært bedre.

Kunne nok vært strukturert på annen måte også.

 

Her er eksempel på et oppslag søk med en funksjon.

restaurants =\
[{'description': 'description_frati',
  'id': '1',
  'kart': 'url_2',
  'link': 'https://frati.2book.se/',
  'logo': 'static/media/img/logo_Frati',
  'name': 'Frati',
  'number': '735 25 733'},
 {'description': 'description_aisuma',
  'id': '2',
  'kart': 'url_2',
  'link': 'http://frati.2book.se/public/AiSuma',
  'logo': 'static/media/img/logo_Aisuma',
  'name': 'AiSuma',
  'number': '735 49 271'}]

def name_number_lookup(name, counter=0):
    """conter not used is this example"""
    for restaurant in restaurants:
        if name in restaurant.values():
            return restaurant['number']

name = 'AiSuma'
print(name_number_lookup(name)) #--> 735 49 271
Endret av snippsat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Welp. Jeg forstår fortsatt ingenting. Tusen takk for at dere prøver å forklare en stut hvordan ting kan gjøres bedre. Får komme tilbake tilbake til å forbedre dette ved en senere anledning 

 

¯\_(ツ)_/¯

 

edit: Det vil si jeg forstår koden du har postet, bare ikke hvoran jeg ville implementert det på en annen måte. Mulig jeg er fort trøtt. Kikker igjen i morgen.

Endret av Locrin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg lure på om det på noe måte er mulig å bruke OCR i programmer man lager selv ?

Nå er det pascal språket jeg behersker ( Delphi XE 8/10 , så alle andre referanser til andre prog.meringspråk vil gi meg en unødvendig stor utfordring

 

Tanken var å kunne scanne inn korte ord , enten som tittel på en bok , titel på et kapittel eller historie samt oplysninger som inbære tall ,som nummer og årstall

 

blir slike ting kompliserte ?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Skulle gjerne laget en fil/terminal-dokument (OSX) som jeg trykket på, og som da executed/starter en python fil jeg har. 

Noen som vet hva slags kode jeg trenger?

 

Holder det med??:

 

#! /bin/bash 

cd ~/Desktop

python filnavn.py

 

Er det ikke bare til å prøve? :p Men hvorfor ikke bare compilere koden til .exe?

Lenke til kommentar

Skulle gjerne laget en fil/terminal-dokument (OSX) som jeg trykket på, og som da executed/starter en python fil jeg har. 

Noen som vet hva slags kode jeg trenger?

 

Holder det med??:

 

#! /bin/bash 

cd ~/Desktop

python filnavn.py

 

Ser greit ut det. Husk å flagg scriptet ditt med et executable flagg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Veldig mange er ganske habile med LAMP i det minste, spør om det du lurer på :-)

Tar det lang tid å lære PHP? Har begynt, men begynner å skjønne det er et ganske stort programmeringsspråk. Og så begynner jeg å skjønne databaser og servere. Og hvordan sette opp miljøer osv. Noen gode videoer for å lære WAMP? bruker mest windows.

Lenke til kommentar

Nå har du en god mulighet til å lære deg Linux, da AMP-stacken kjører bedre der. PHP har en del greier som funker bedre på Linux.

 

Ting tar tid, når du har fått grep om de forskjellige funksjonene og datatypene og loopingsteukturene kan du se mer på OOP

Lenke til kommentar

Å kode i Windows er som å pisse i motvind, bruk Linux. Du vil ikke bruke lang tid på å forstå kor baaaad Windows er til utvikling.

Etter min mening så holder slike bastante påstander sjeldent i praksis. Si hva du vil om Windows, men du får faktisk helhetlige produkter der som faktisk fungerer. I Linux må du fort lappe samme noe selv, og det er ikke sikkert ting fungerer som man vil. Jeg savner eksempelvis et fullgodt alternativ til Visual Studio (nei, makkverket Qt Creator teller ikke). Når det kommer til å sette opp applikasjoner er det selvsagt ikke mye konkurranse. I Linux-distroene er det løst utrolig mye mer elegant enn Windows. I jobbsammenheng så synes jeg i grunn ikke Windows er så aller verst. OSet i seg selv er en katastrofe, men avhengig av hvordan man arbeider så oppnår man ikke spesielt mye bedre flyt i Linux. Det er gjerne mer tvert imot dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...