Gå til innhold

Prøvekjør Office 2007


Anbefalte innlegg

Har kjørt dette siden i går kveld. Fungerer helt fint. Smertefri innstalering og veldig lett i bruk. Innstalasjonen gikk faktisk veldig raskt. Jeg kommer dog ikke på nett, da den ikke "finner" nettverkskortet mitt. Det skylles vel drivere, men gidder ikke innstalere det :p Men veldig kult og kunne teste ut de nye funksjonene i vista osv.. Skal uansett ha vista grunnet Directx10! Men jeg må si at overgangen fra XP blir deilig :)

Endret av Debate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en VHD fil siemen . Komplett virtuell PC inkl ferdig installert OS + Office .

9109233[/snapback]

Jeg ser nå at Microsoft skriver det litt annerledes og at fila inkluderer Vista Enterprice. Det forklarer jo det meste. Beklager min bastante fremferd.

9108361[/snapback]

9109591[/snapback]

 

 

Hehe .. okay .

Til sammenlikning har jeg to Windows XP PRO Virtual PC'er installert .

Nummer 1 har en VHD fil på 3.4GB , og nummer 2 en VHD fil på 4.2GB .

Ikke noe office installert - kun noe annet småtteri brukt i jobb sammenheng.

Synes det er godt gjort av Microsoft at denne image fila er kun 2.5GB .

Lenke til kommentar
Jeg håper det går å implementere noe a'la fontvelgeren som er i Office 07 i Oo.

Kanskje fontveljaren, ja. Viss du er heldig. Men Microsoft har patent på det nye brukargrensesnittet til Office.

9111621[/snapback]

Hva er det som er så spesielt med fontvelgeren?

 

Og hva er det med det nye brukergrensesnittet som er patentert? Det er selvsagt ikke lov å patentere et design eller en idé.

 

Jeg fant særdeles lite nyskapende i GUIet da jeg testet Office 2007. Enkelte funksjoner er riktignok nye til å være i en kontorpakke, men tilsvarende har vært å finnes i andre typer programmer i årevis. Derfor er det ikke noe Microsoft har oppfunnet. Hvis noen sikter til denne popup-greia som som kommer fram når man markerer tekst, så er den kanskje ny i tekstbehandlingsprogrammer. Men hva annet er nytt?

 

 

EDIT: De mest dustete patentene som er ute og går, gjelder bare i land som USA, hvor patentkontoret innvilger patenter på løpende bånd. Derfor null problen å lage programmer som "bryter" disse, så lenge de ikke markedsføres kommersiellt i USA.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...