Gå til innhold

Generelt om grafikk: PC vs 360 vs PS3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Nå ja, når du ser på hva du egentlig må betale for xbox'n utstyrt likens som PS3'en så er jo ikke playstation noe særlig dyr. 5795 for hele pakka på Elkjøp med 3 sill of 2 stikker. Har ikke sett noe lignende noen andre plasser.

I allefall, det var denne pakka som tippet meg for alvor over på PS3. Kosta jo tidligere 7999,- om jeg ikke husker feil. Dessuten, xbox er jo Microsoft produkt.. Liker ikke det helt. (Hint: red ring of death - blue screen of death)

9092919[/snapback]

Har den nye pakken til ps3 allerede kommet? Den med 2 kontroller og 3 spill? Jeg trodde det skulle ta lang tid før den kom?!

forresten; vet noen om det er mulig å få tak i ps3 i sølv ennå?

Endret av saximus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem bryr seg egentlig om grafikk? Synes det er mye viktigere med god art-design enn at grafikken er best mulig. Grafikken på dagens spill synes jeg er helt konge, og jeg skulle ønske at det nå kunne fokuseres på det som virkelig betyr noe; gameplay.

Skrevet

@ATI vs GeForce

Der finnes ingen fasit svar på hva du skal gjøre eller velge. Om du ikke har råd til alt du vil (som enkelte her har) er der i alle fall for min del noe gode punkter å følge:

1. Spill

Tenk over hvilken sjanger du liker og setter mest penger i. Når du har valgt dine sjangrer som du foretrekker, sett deg så ned og se hvilken konsoll/PC som oppfyller dette på en god måte for din del.

2. Styremåte

For mange kan valget og gjøre seg vanskelig i.o.m at man har problemer med forskjellige styremåte i forhold til sjangrer man liker (se punkt 1). Jeg for min del liker ikke helt FPS spill på konsoll fordi jeg synes det blir tregt sikting. Det er selvfølgelig enkelte unntak til regelen, og enkelte klarer lett å tilvenne seg nye styremåter, andre derimot plages og får mye spilleglede ødelagt av å måtte sitte å plages med et kontrollsystem de ikke liker.

3. Spill bibliotek

Om det er en meget ny konsoll er dette et sjangsevalg å ta. Den enheten du velger kan få mange gode spill, men den kan og slite. Om du da skal velge konsoll kloss på releasen, kan det bli litt vanskeligere å velge. Det du kan se på er hvordan 3dje parts utviklere ter seg ovenfor konsollen. Dette kan være en liten indikasjon på hvor du skal sette pengene dine. Det er dog likevell et sjangsespill for mye kan forandre seg over tid.

4. Mulighet for "hjemmeutvikla" spill

Homebrew's kan forlenge en kjedelig dag. Om en konsoll støtter dette, er det bare positivt. Mange småspill finnes allerede til PC, og det beste er at disse ikke krever store resurser for å kjøre. Blant noen til PC har du Mount&Blade, Armadillorun og Bridge builder game. Bare noen få småspill til PC.

Jeg vet at Wii og X360 støtter slike småspill (eller kommer til å gjøre det) men om PS3 gjør det er jeg ikke sikker.

Dette punktet er dog ikke så viktig men en god bonus.

Utfra de 3 punktene vil jeg velge Xbox 360 i dag i alle fall. For min del har dekker den sjangrene jeg leter etter, den har et godt spillbibliotek og gode spill på vei.

Skrevet
Greit - jeg vet at det finnes løsninger som gjør at PC funker i sofaen, men du må innrømme at det ser litt mer elegant ut med en ps3 (og ikke minst er det enklere).

9092912[/snapback]

Korleis PCen din ser ut er kva du gjer ut av det. Ein HTPC kan sjå slik ut:

http://www.komplett.no/img/p/400/326069.jpg

9092959[/snapback]

Jada - jeg vet at du får htpc som ser bra ut, men så skal man jo se lenge etter en som du kan spille motorstorm på for eksempel

Skrevet (endret)
Jada - jeg vet at du får htpc som ser bra ut, men så skal man jo se lenge etter en som du kan spille motorstorm på for eksempel

9092979[/snapback]

Ein begynner å snakke ein litt annan størrelsesorden, men ein kan fint få tak i HTPC kabinett som ser bra ut, som ein kan setje to Nvidia 8800GTX kort i SLI i, og vips har ein datakraft nok til type Motorstorm og det som langt verre er.

Greit nok, det spørs kor mykje tid og pengar ein har, og alt det ein får med PS3 er relativt billig til samanlikning.

Endret av fenris1911
Skrevet

@ saximus

Yep mener det, skulle komme med en gang og ser ut til at Elkjop.no har den fra 20. juli. Jeg ska bestille en slik strax.

@Bear^

1. Spill - Vil gjevne seg veldig ut om ett år eller så når kunde massen og utviklerne ser potensiale i begge konsollene.

2. Styremåte - Gjelder jo alle konsollene dette da..

3. Spill bibliotek - Se pkt. 1

4. Mulighet for "hjemmeutvikla" spill - Vet ikke helt hva du mener med dette. Om det er de småspillene du kan laste ned fra nett via f.eks Live Markedplace så har PS3 det samme via PSN

Utfra samme kriterier, går jeg fremdeles for PS 3 ;)

Skrevet (endret)
Greit nok, det spørs kor mykje tid og pengar ein har, og alt det ein får med PS3 er relativt billig til samanlikning.

9093032[/snapback]

Hehe - ps3 kommer nok til å svi bra nok lommeboka:) men er ikke umulig at jeg vurderer htpc senere..

@ saximus

Yep mener det, skulle komme med en gang og ser ut til at Elkjop.no har den fra 20. juli. Jeg ska bestille en slik strax.

9093051[/snapback]

Jeg sjekket ut elkjøp selv, og det ser bra ut - lurer på om jeg skal hive meg på det tilbudet selv;) Takk for tipset!

Endret av saximus
Skrevet

@Razormail

1. Spill - Vil gjevne seg veldig ut om ett år eller så når kunde massen og utviklerne ser potensiale i begge konsollene.

Er det noe jeg misliker på dette forumet er bastante svar. Det er bare totalt irriterende når folk utalerer seg som om det er fasiten. Det kan jevne seg ut, men det kan og gå andre veien. Om man ser på trenden per dags dato ser det ikke godt ut for PS3 siden mange ekslusive titler har gått over til multiplatform, 3dje parts utviklere velger konkurenten fremfor Sony og Microsoft kjøper seg inn der det trenges.

Dette kan meget godt påvirke hvordan det går i fremtiden. PS3 kan hende vil slite, og om Sony må belegge seg på å leve på inhouse utviklere, så blir det å gå med PS3 som meed NGC.

Dette er bare slik jeg tolker markedet per i dag, og ikke noe fasit.

2. Styremåte - Gjelder jo alle konsollene dette da..

Var ikke slik jeg mente det. Om du liker FPS spill men synes PS3 kontrollen ser vond ut å holde i er det mer naturlig å enten forsøke X360 kontrollen eller bare velge PC.

Jeg for min del finner PS2 kontrollen til tider ufattelig uergonomisk og sliten å holde i for mine hender og ufattelig utilpasset til flere sjangrer.

Hva du finner komfortabelt å holde i når du spiller kan ha sitt å si. Å få vondt av å "slappe av" er ikke noe digg følelse, noe jeg fikk smertelig erfare etter 6 timer GT4 i strekk. Vond nakke, vondt i hodet og vondt i tommelfestet (noe som jeg fikk etter 1 time men klarte sef ikke legge spillet fra meg) var dagen derpå sin status.

3. Spill bibliotek - Se pkt. 1

Se første quote :p

4. Mulighet for "hjemmeutvikla" spill - Vet ikke helt hva du mener med dette. Om det er de småspillene du kan laste ned fra nett via f.eks Live Markedplace så har PS3 det samme via PSN

Mener hjemmeutvikla spill, spill som er laget av "mannen i gata" og ikke av Don Corleone og co. Altså av småfolket og ikke av storutviklerne. Småspill kan du laste ned på alle 3 next-gen konsollene, men er ikke sikker på om du kan lage dine egene spill til PS3 per dags dato. Det kan du for så vidt ikke med Wii heller, men den muligheten kommer til neste år.

Nå var ikke dette ment som noe fasit svar på konsollvalg men heller de kriteriene jeg legger til grunne når jeg skal velge konsoller. Jeg valgte faktisk Wii fremfor X360 eller PS3, mye fordi jeg er dritta lei av alt grafikkstyret og maset om hvem som har størst E-penis.

Skrevet (endret)

Var fremdeles bare mine meninger til dine kriterier - ikke noe fasitsvar, det påstod jeg da heller aldri. Jeg har aldri ytret noe om at jeg representere spill bransjen, konsoll bransjen eller noen andre enn meg selv.

Som jeg sier til slutt: Utfra samme kriterier, går jeg fremdeles for PS 3. Ikke vær så hårsår og ta alt 100% bokstavlig på et åpent diskusjonsforum ;)

Endret av Razormail
Skrevet
Har mer tro på at spillprodusentene satser mer på PS3 senere...

9096364[/snapback]

Umulig å forutsi, men tendensen i det siste har vært at fler og fler som ikke gjorde det før nå satser på Xbox 360 i tillegg til PS3. Det er flere titler som først har vært annonsert som PS3-ekslusive som nå kommer til X360 også. Devil May Cry 4, for eksempel.

Skrevet

9096364[/snapback]

Er dette en sånn "vent å se" lek igjen fra ps3 leiren?

Seriøst folkens, det var litt artig første gangen, men nå har denne "vent å se hvor bra ps3 blir når (sett inn hype her)" Eller: " Det kommer bare vent en uke, Nei vent... to måneder. Nei vent.... Det kommer om et år bare vent å se....

Ps3 har så mye potensiale, ps3 kommer til å forbigå xbox360. Ps3 skapte universet. Blha blha blha.

Eller... har du faktisk et argument for at ps3 skulle bli plattformen spillutviklere hovedsakelig satser på i fremtiden? Eeeeeller er det bare mer bullshit? tror det ja :nei:

Skrevet

@baltie

Det er greit, eg er ikkje fornærma. :) Ville berre gjere det klart at eg har eit litt betre grunnlag enn FLOPS/MIPS/MHz. Ikkje so mykje betre, men litt betre.

@ATI vs GeForce

Utifrå det du skriv, ser det ut som om du eigentleg har mest lyst på ein PS3. So kvifor ikkje berre hoppe i det? Etter at den utvida pakken med ekstra kontrollar og 2-3 spel kom, får du ganske mykje for pengane. Eg trur dei fleste punkta for og imot er nemnde, so eg skal ikkje gjenta dei. Det einaste eg vil legge til, som eg ikkje trur har blitt nemnt her, er at for ein filminteressert (som meg) er filmavspelingseigenskapane verdt prisen åleine. PS3 er ein svært kompetent både som Bluray- og DVD-spelar. :)

Kay

Skrevet

9096364[/snapback]

Er dette en sånn "vent å se" lek igjen fra ps3 leiren?

Seriøst folkens, det var litt artig første gangen, men nå har denne "vent å se hvor bra ps3 blir når (sett inn hype her)" Eller: " Det kommer bare vent en uke, Nei vent... to måneder. Nei vent.... Det kommer om et år bare vent å se....

Ps3 har så mye potensiale, ps3 kommer til å forbigå xbox360. Ps3 skapte universet. Blha blha blha.

Eller... har du faktisk et argument for at ps3 skulle bli plattformen spillutviklere hovedsakelig satser på i fremtiden? Eeeeeller er det bare mer bullshit? tror det ja :nei:

9096502[/snapback]

Vel Playstation har jo dominert markedet veldig lenge og Playstation 2 dominerer fortsatt alle konsollene. Så han har ett poeng ;) Etter sommeren nå begynner de virkelige store titlene til Playstation 3 å komme og som flere før har sagt her tidligere så er de slike spill som "Kjøper meg konsollen bare for spillet her alene".

Xbox360 har Halo og Nintendo Wii har Zelda, PS3 leiren har en god del mer enn 1 tittel på lur ;)

Skrevet (endret)

Vel Playstation har jo dominert markedet veldig lenge og Playstation 2 dominerer fortsatt alle konsollene. Så han har ett poeng ;) Etter sommeren nå begynner de virkelige store titlene til Playstation 3 å komme og som flere før har sagt her tidligere så er de slike spill som "Kjøper meg konsollen bare for spillet her alene".

Xbox360 har Halo og Nintendo Wii har Zelda, PS3 leiren har en god del mer enn 1 tittel på lur ;)

9097237[/snapback]

Det var som jeg trodde og har trodd helle tiden du har relativt lite innsikt på hva som rører seg på andre plasser enn hva som har påklistra Playstation logoen, men tilbake til hva diskusjonen handler om det er ingen tvil om att en high end PC gruser gørra av både en PS3 og 360 anytime.

Endret av Whackedorange
Skrevet

En god fordel med konsoller er at spill blir mye bedre optimalisert for den enkelte konsoll, enn på pc, pga det finnes nesten utallige forskjellige pc oppsett. Og det blir fort dyrt å oppgradere pcn for å kunne kjøre spill på max grafikk, vært år. Skulle likt å sett en pc med tillsvarende system spec som ps2 kjøre feks God of war 2.

Skrevet
Etter sommeren nå begynner de virkelige store titlene til Playstation 3 å komme og som flere før har sagt her tidligere så er de slike spill som "Kjøper meg konsollen bare for spillet her alene".

9097237[/snapback]

Du slutter aldri å imponere, Avean. Du trenger bare én setning for å egle på deg både Xbox- og Nintendo-leiren. ;)

Menneh.. Hvilket PS3-spill er det som kommer til høsten som er verdt å bruke 6000 kroner på? Jeg for min del er jammen ikke sikker...

Og bare så det er sagt: X360 og Wii har en god del mer enn én tittel på lur... ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...