Gå til innhold

Dream Theater, en albumguide!


Tobo-Potato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kul tråd, bare synd den er uferdig.

 

Jeg har lyttet til DT siden 1996. Er ikke noe fan, er faktisk ikke fan av noen band/artister. Jeg liker bare å høre på musikken deres.

 

Mine favoritt album, snakker om å digge hele albumet.

A Change Of Seasons og Awake.

 

Vokalisten, Labrie, er rå. Kanskje en vanesak for noen, men jeg likte den fra første låt. Da skal dere lytte til Rush, dritbra band, men der måtte jeg virkelig lytte til 4-6 album flere ganger før jeg ble vandt med stemmen til Geddy Lee.

 

Spørsmål: Hvem er SX?

 

Det er en singel som jeg ikke har fått tak i. Tror det er singelen til "The Silent Man". Det er en instrumental som heter "Eve" på den singelen som jeg gjerne vil ha tak i. Noen tips?

Lenke til kommentar
Spørsmål: Hvem er SX?

SX: Symphony X, metalband fra New Jersey. De spiller musikk litt i samme gata som Dream Theater, og fikk varme opp for DT på sist turne (tror jeg? Jeg var ikke der, men mener å ha hørt at det var SX som spilte support..?).

 

Liker du DT er det verdt å sjekke ut SX også. Godt utgangspunkt er plata "V - The Mythology Suite" eller noe i den duren.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Progressive metal veterans DREAM THEATER have announced BLACK CLOUDS & SILVER LININGS as the title of their tenth studio album. The band commenced work on the album – their second for Roadrunner Records, following up 2007's Systematic Chaos — in October of last year.

 

Roadrunner will release the record on June 23. In addition to the standard version CD, the album will also be available on vinyl LP, as well as a 3-disc Special Edition CD

that will include the full album, a CD of instrumental mixes of the

album and a CD of six cover songs, the titles of which will be revealed

at a later date.

 

dt_bcsl_2009.jpg

 

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseact...logId=476409703

 

Ligger også en liten teaser på myspacen deres.

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bedre enn det aller meste DT har gjort de siste årene. Jeg liker hver eneste sang.

 

Har bare lyttet et par ganger helt igjennom, men denne platen er rimelig rå! Jeg sier bare; John Petrucci is on fire! magad!

 

De siste 6-7min av the count of tuscany er tidenes musikalske verk!!!!! Soloen til Petrucci i the best of times er SICK! Midtpartiet i A nightmare to remember er AWESOME, forsåvidt hele sangen. Wither er rett og slett sinnsykt bra, må være en av dts beste ballader.

Og jeg elsker The Shattered Fortress, den er helt sick og de nye partiene(look in the mirror) er helt nydelig brutalt!

 

Jeg sier bare at DT har gjort det igjen - de har skapt et album med slike musikalske øybeblikk som svært få klarer å skape. Og på denne platen var det, i motsetning til Systematic Chaos, veldig mange av dem.

Lenke til kommentar

Synes den er mye bedre enn Systematic Chaos hvertfall. Muligens Octavarium også, men den slår ikke Train of Thought og Six Degrees of Innter Turbulence (+ alt tidligere) hvertfall.

 

Det største minuset med hele plata må være tekstene som er så latterlig patetiske mesteparten av tiden. Men musikalsk sett er også Black Clouds & Silver Linings på topp. Dog kan jeg ikke helt få meg selv til å like Wither og Best of Times noe skikkelig enda.

 

The Shattered Fortress og The Count of Tuscany må være to av høydepunktene på plata (bortsett fra A Nightmare to Remember). Til tross for at The Shattered Fortress er litt for mye av de gamle AA-sangene, og The Count of Tuscany har de absolutt verste tekstene og mest cheesy refreng midt i sangen, er begge to så og si perfekte musikalsk sett. Anbefaler alle å høre gjennom alle sangene i AA-sagaen forresten. The Shattered Fortress ble enda bedre som en avslutning av de andre.

Lenke til kommentar
Det største minuset med hele plata må være tekstene som er så latterlig patetiske mesteparten av tiden. Men musikalsk sett er også Black Clouds & Silver Linings på topp.

 

Enig med begge. Hadde tekstene vært på lik linje med det musikalske hadde nok dette vært en enda sterkere kandidat til årets plate for min del.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...