Gå til innhold

Alvorlig hull i Firefox 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At Firefox ikke validerer input, uansett hvor inputen kommer fra, er Firefox sin feil.

 

(Nok en Linux-bruker her, ja)

9050711[/snapback]

Ja, men jeg synes at IE óg har et vist ansvar, siden de ikke validerer det som sendes til firefox.

9050739[/snapback]

 

Det finnes mange tredjepartsprogrammer som installerer forskjellige URL-handlere som har et helt annet format enn gode gamle http://example.com/, og da blir det umulig for IE å validere det.

Lenke til kommentar
Sjansen for at en firefoxbruker gidder å starte opp IE er nok utrolig liten.  :!:

Jeg har prøvd IE7 noen få ganger i det siste, men det er et så bedritent program at det er helt uegnet til å surfe med.  Slik blir det vel når man har satt opp en skikkelig nettleser med plugins og snarveier kontra dinosauren.

9050967[/snapback]

Eg bruker begge, så kan ikke si meg enig i dine uttalelse? Men eg må si det at eg liker firefox bedre en IE7. Liker mulighetene med ad ons i firefox.

Lenke til kommentar
Eg bruker begge, så kan ikke si meg enig i dine uttalelse? Men eg må si det at eg liker firefox bedre en IE7. Liker mulighetene med ad ons i firefox.

9057189[/snapback]

Jeg sletta Firefox etter at IE7 ble lansert. Ser ingen grunn til å bruke det.

 

Det er også muligheter for add-ons i IE7. Jeg bruker en gratis add-on som heter IE7pro. Den har alt fra effektivt søk på sider til mouse gestures (bruker ikke det) og reklameblokkering.

Lenke til kommentar

Hva med web støtte? CSS og HTML standarene er dårlig støttet i IE. Bruke heller et IE skin til firefox hvis du synes IE ser så bra ut.

 

Har slutttet å teste sidene jeg lager i IE fordi støtten der er så dårlig. Bruker IE7 javascriptene til å få IE6 til å rende bra, men disse scriptene er ikke støttet av IE7 som igjen har ført til at mange av brukerne på mine sider går over til firefox eller fortsetter å bruke IE6.

 

Ser også at du ikke er noen sikkerhets ekspert, er MANGE flere hull i IE enn i firefox og hull for IE7 kom jo før IE7 selv...

Lenke til kommentar
Eg bruker begge, så kan ikke si meg enig i dine uttalelse? Men eg må si det at eg liker firefox bedre en IE7. Liker mulighetene med ad ons i firefox.

9057189[/snapback]

Jeg sletta Firefox etter at IE7 ble lansert. Ser ingen grunn til å bruke det.

 

Det er også muligheter for add-ons i IE7. Jeg bruker en gratis add-on som heter IE7pro. Den har alt fra effektivt søk på sider til mouse gestures (bruker ikke det) og reklameblokkering.

9063851[/snapback]

Sa hvorfor bruker du IE7 da? Opera har liksom hatt de funksjonene siden for du ble fodt, og den parser sidene bedre.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...