Gå til innhold

dyktig og billig medhjelper søker jobb i Bergen


Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 22 år og hverdag studerer jeg norsk på universitetet i Poznan i Polen(jeg tror at det er like mange som studerer polsk i Norge som de som studerer norsk i Polen;) men i naer framtid kommer jeg til å reise til Bergen( Jeg er på stedet fra 16.-17.Juli).

Ved siden av å granske norsken min og more i byen vil jeg gjerne bli en medarbeider, medhjelper slik at jeg kunne overleve der og kanksje benytte anledningen å kjøpe noen bøker for å forbedre språkkunnskaper. Jeg er redd for ingen arbied; flink og villig til å gjoere nesten alt: maling inne og ute,alle typer vask og rengjøring, hagearbeid, dyrepassing, kan jobbe som ryddegutt eller budbringer(men bare på sykkel!;), kan hjelpe de eldre mennesker med alt som de vil osv. Jeg er snill, medgjørlig, og kjapp. Hvis dere har behov for en dyktig og billig medhjelper vaer så snill å skrive til meg; nå har jeg ingen norsk telefonnumer men det vil jeg skaffe meg da jeg har kommet til byen.

Med venlig hilsen

Piotr Marczynski

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, hvor lenge skal du være her i Norge?

 

Jeg bor langt i fra Bergen, og kan desverre ikke hjelpe deg, men du kan jo stikke innom www.manpower.no og sjekke ut litt jobber.

 

 

Forresten så kjekt å se at det er noen bortsett fra våre knappe 4,7 millioner innb. som bryr seg om Norge og norsk språG! ;)

 

Good luck

Lenke til kommentar

Pass på at dine rettigheter blir ivaretatt når du får jobb, det finnes en del useriøse arbeidsgivere også i Norge men heldigvis er disse i sterkt mindretall.

 

For deg som er så utrolig flink i Norsk er det ikke noe problem, kjøp en bok som kalles arbeidsmiljøloven og få med deg de viktigst punktene.

 

Noen ting du bør legge merke til:

 

- Er du over 18 bør lønna være over 100 kr/t

- Du har krav på feriepenger etter norsk lov, feriepengegrunnlaget er brutto lønn

- Du har krav på lønn under sykdom

- Du har krav på minst 40% overtidstillegg, ihvertfall på tid som overstiger 37,5 timer i uken

- Du har krav på arbeidskontrakt

- Arbeidsklær/utstyr skal arbeidsgiver stille til din disposisjon

- Du skal ha tilgang til ett egnet pauserom og toalett/vask

 

De arbeidsgivere som gir deg dette uten spørsmål er etter all sannsynlighet seriøse :thumbup:

 

Edit:

Ikke så lurt å skrive "billig" i trådoverskriften (eller andre jobbsøkerannonser), dette kan lett lokke til seg arbeidsgivere som utnytter arbeidstakerne sine

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...