Gå til innhold

Total War: medieval 2 er skuffende


Anbefalte innlegg

Har spillt både rome total war og medieval 2 total war ganske mye. elsket rome total war og gledet meg som en unge til medieval 2 skulle komme og nå har jeg hatt det en god stund og spilllt mye. Jeg synes ai i medieval 2 stinker i forhold til rome. når man på rtw gir ordre om å angripe er det dette de nettop gjør og skal gjøre mens på medieval 2 løper de til de kommer 5 m ifra fienden så stopper de går i kampposisjon og sprer seg utover 3 eller 4 soldater kansje styrter inn i fienden dette er utrolig irriterende, for å ikke nevne kavaleriet pleide å dobbelklikke for å få dem til å løpe inn i fiendenes rekker med lansene nede men leste jo at dette var feil at man skulle klikke bare en gang, prøvde det men det ble jo bare enda verre de spaserte jo bare inn i fiendene. Så kom dn nye patchen den hjalp vel litt men ikke mye synes jeg. Nei for nok holde seg til rome enda og sprite det opp med eb og rtr osv

 

Hva synes dere? noen som opplever det samme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, skjønner hva du mener, jeg slet mye med det i starten jeg også, men det er blitt mye bedre etter den siste patchen, men kavaleriet er bare en læringsprosses, gjør du det riktig charger de hver gang.

 

Jeg har aldri prøvd Rome før, begynner og bli lei av medieval 2 så tenkte jeg skulle prøve det. Hvordan er egentlig grafikk forskjellen?

Lenke til kommentar
Graffikken er en del enklere,litt dårligere, men helt grei. Det er mindre og styre, men AI'en er mye smartere og bedre. Du får mye bedre konkuranse der og romertiden er mye kulere :thumbup: (syntes nå jeg). Spillet  får du til under 150 kr med BI.

Platekompaniet 99 kr

Gamezone.no 89 kr for gold edition

CDON.com 119 kr for gold edition

9028911[/snapback]

 

Ja enig at rome er bedere men det ser jo litt mer stusselig ut når man spiller da med tanke på grafikk osv men ai er mye bedere også trenger man ikke en super pc for å ha huge på styrker å full grafikk

Lenke til kommentar
Last ned mods fra twcenter som gjør spillet 120 ganger bedre ;) Hadde ikke spilt uten.

 

Anbefaler deus lo vult: http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=309

9078067[/snapback]

 

Jeg kan ikke bruke mods, fordi da går det så tregt. Pc'en er ganske treg fra før og sånn. jeg prøvde deus lo vult og da tok det 5 min bare for å komme inn til et slag

9078204[/snapback]

Har prøvd en del mods, både små og store.

Så jeg vile annbefalt darthmod, gjør medieval 2 mer underholdende. Går ikke lei etter et par timer.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt meg Medieval:II og Kingdoms. Jeg vil si at Rome er bedre på tanke på med AI. Utrolig frustrerende å se på soldatene mine bare står å ser på vennene sine blir slaktet. Når jeg skal forbi fienden for så flanke dem løper soldatene inn i fienden... Utrolig frusterende med kavaleriet spesielt. Om man går offensivt på muren med spydmenn så begynner de å dytte gruppe nummer 2. Så hvis jeg har slengt opp to grupper fra samme stige opp på muren og jeg vil at den ene gruppen skal ta av seg høyre siden og den andre venstre siden. Ender det med at den ene gruppen med spydmenn bare dytter den andre gruppen med spydmenn inn i fienden.

 

Eneste problemet jeg hadde i Rome var forsåvidt phalanx i store byer fordi det ble for trangt hvis man hadde 260 av dem i vær enhet, så formasjon ble helt tullete og de ble rett og slett slaktet. Fordi om 1 dør må hele gruppen regruppere som tar tid og formasjon blir svak... Og den buggen hvor folk sitter fast i de tårna som man kjører opp til de epic-murene som kartagerne, midtøsten og afrikanerne hadde.

 

Jeg synes Medieval:II har mye mer klumsete AI. I Rome så gjorde dem forsåvidt alt det du ba dem om å gjøre om du da ikke hadde for store enheter. Altså huge unit scale.

Lenke til kommentar

Synes det er overlegen AI og selv ved et Siege angrep vil fienden trekke seg tilbake til innerste borgen når første ledd sprekker. Nå spiller jeg Stainless Steel 6.1 modden men er ikke sikker på om det er modifisert AI på den.

 

Forøvrig spiller jeg kun SS61, anbefales på det sterkeste og er en farlig bra mod. Krever MII-Kingdoms i tilleggg. Da har du fullt verdenskart og en haug av fraksjoner tilgjengelig og fraksjonene holder avtaler mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...