Gå til innhold

Chess Touch eller Tele 2 Champion. Trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei hei. Har lenge hatt Tele 2 kontant, aldri vært fornøyd med det, men ikke noe med Tele2 å gjøre, kun for at jeg valgte kontant og ikke noe anna.

 

men no har jeg fått ny telefon og jeg vil få et "sikkerlig" abenomang.

 

Så jeg står mellom Chess Touch og Tele 2 Champion. er vel 50/50 av venner / familie som har Chess / Tele 2. så det hjelper lite.

 

Jeg ringer vel mer enn jeg sender meldinger, men det er ikke kun det som er viktig.

 

Jeg er opptatt av hvordan "Min side" er sotte opp, og erfaringer. Jeg har per dags dato hemmelig nummer (finner ikke nummeret mitt vist man søker i telefonkatalogen eller på navn) og det vil jeg beholde. jeg MÅ ha samtale venter, siden det er et must hvor jeg jobber og priser på å bruke internett på telefonen (EDGE).

 

Er ikke så ofte ute å reiser.

 

Trøtt som en sau, så er sikkert et par skrive feil her :mad:

 

Tele 2 Champion

 

Chess priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt Touch med tjenesten Friends. Da har du ingen månedsavgift på abo. Det koster deg 40 kr for Friends, men da er all trafikk, samtaler, sms og mms til chess sine kunder gratis. I tillegg til at det er billig å ringe og sende sms til andre operatører.

 

Du kan ringe gratis til Tele2 sine kunder om du har Tele2 Kompis, men dette er et eget abonnement, og det blir dyrere å ringe til andre operatører en Chess-alternativet.

 

En annen fordel med Chess-løsningen er at du kan bytte mellom de forskjellige abonnementene og beholde Friends.

 

På Chess sin minside kan du administrere tjenester, abotype, betale fakturaer og sende 25 gratis sms per mnd.

 

Tele2 vet jeg ikke. Har aldri vært kunde der.

Endret av *Snoopy*
Lenke til kommentar

Jeg synes du skal se på NetCom Smart Talk jeg sammen med tilleggstjenesten Venner. Du må betale for SMS/MMS samt oppstart på 69 øre, men du ringer til gjengjeld gratis til ALLE 1,2 netcom kunder. Det er vel ganske nøyaktig 3 ganger så mange som med Chess-friends.

 

Smart talk er 54 øre per minutt, ingen månedsavgift (minstefakturering) og om du betaler 29 kr ekstra hver måned så ringer du gratis! Også billigere månedsavgift selv om den uansett ikke er høy hos Chess.

 

Det du bør gjøre er å finne ut hvilken operatør de du ringer mest til har. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes du skal se på NetCom Smart Talk jeg sammen med tilleggstjenesten Venner. Du må betale for SMS/MMS samt oppstart på 69 øre, men du ringer til gjengjeld gratis til ALLE 1,2 netcom kunder.  Det er vel ganske nøyaktig 3 ganger så mange som med Chess-friends.

 

Smart talk er 54 øre per minutt, ingen månedsavgift (minstefakturering) og om du betaler 29 kr ekstra hver måned så ringer du gratis! Også billigere månedsavgift selv om den uansett ikke er høy hos Chess.

 

Det du bør gjøre er å finne ut hvilken operatør de du ringer mest til har. :)

9024731[/snapback]

 

 

Vet no ikke hvor mange som har chess i norge.. men med chess friends så kan man også ringe ALLE som har chess

Lenke til kommentar

Altså.

 

Svar på spørsmålet hans da! Han sier jo selv hva som er viktigst for han, ikke begynn å dra inn hvem som har best vennetjeneste når han vil ha samtale venter, hemmelig nummer og best mulig lagt opp minside.

 

Ok?

 

Jeg vet dessverre ikke svaret trådstarter...

Lenke til kommentar
Altså.

 

Svar på spørsmålet hans da! Han sier jo selv hva som er viktigst for han, ikke begynn å dra inn hvem som har best vennetjeneste når han vil ha samtale venter, hemmelig nummer og best mulig lagt opp minside.

 

Ok?

 

Jeg vet dessverre ikke svaret trådstarter...

9028844[/snapback]

 

Det er grett.. takker for en gratis "bump" får å få posten min opp.

 

Pr dags dato heller jeg vel litt mer mot chess. men ingenting er avgjort enda. takker for svar så langt.

Lenke til kommentar

Sist jeg hadde chess (litt over et år siden) var minside saken deres helt gjennomsnittelig ok. Den var ikke av de beste, men ei heller av de værste.

 

Ellers har jeg hørt at Tele2 omtrent ikke har noe som kan kalles minside engang. Men jeg har aldri hatt Tele2 så jeg kan egentlig ikke bekrefte det, men jeg fikk beskjed om at dersom jeg trengte minside ting var ikke tele2 veien å gå.

Lenke til kommentar
Hei hei. Har lenge hatt Tele 2 kontant, aldri vært fornøyd med det, men ikke noe med Tele2 å gjøre, kun for at jeg valgte kontant og ikke noe anna.

 

men no har jeg fått ny telefon og jeg vil få et "sikkerlig" abenomang.

 

Så jeg står mellom Chess Touch og Tele 2 Champion. er vel 50/50 av venner / familie som har Chess / Tele 2. så det hjelper lite.

 

Jeg ringer vel mer enn jeg sender meldinger, men det er ikke kun det som er viktig.

 

Jeg er opptatt av hvordan "Min side" er sotte opp, og erfaringer. Jeg har per dags dato hemmelig nummer (finner ikke nummeret mitt vist man søker i telefonkatalogen eller på navn) og det vil jeg beholde. jeg MÅ ha samtale venter, siden det er et must hvor jeg jobber og priser på å bruke internett på telefonen (EDGE).

 

Er ikke så ofte ute å reiser.

 

Trøtt som en sau, så er sikkert et par skrive feil her :mad:

 

Tele 2 Champion

 

Chess priser.

9005824[/snapback]

 

Hei!

 

Du bør velge Chess Knock-out hvis du har lange samtaler og sender lite sms, men hvis du har korte samtaler og sender endel sms så bør du velge Chess Touch. Og så bør du velge en ekstra tjeneste som Chess har, Friends. Tjeneste koster bare 40kr i mnd, og da blir det gratis å ringe send SMS/MMS til andre chess kunder!

 

- Knock-out:

Startpris:0,69kr

Ringepris:0,55kr

Sms pris:0,55kr

Min. fakt. beløp: 69kr

 

- Touch:

Startpris:0,59kr

Ringepris:0,59kr

Sms pris:0,39kr

Min. fakt. beløp: 30kr

 

Jeg ville anbefale deg chess touch og prøv det. Og bytte til chess Knock-out hvis du finner ut at du har lange samtaler og sender lite sms. Gratis å bytte mellom abonemanger siden det ikke er noe bindingstid! Og selvfølgelig så bør du ha Chess Friends tjenesten!

 

Håper det hjalp deg å velge riktig abonemang!

Endret av athavan
Lenke til kommentar

Gratis Samtale Venter, Hemmelig nummer, og en helt ok/bra MinSide er det som venter deg på Chess.

 

På MinSide kan du endre abo, se og endre på tilleggstjenester, se oversikt over mottatte faktura, og betale dem direkte med Visa/Mastercard. Det er også mulig å sende 25 gratis SMS derfra og lagre inntil 200 kontakter mener jeg.

 

Har hørt at MinSide ikke er så velutviklet hos Tele2, men jeg vet ikke av egen erfaring.

Lenke til kommentar
Gratis Samtale Venter, Hemmelig nummer, og en helt ok/bra MinSide er det som venter deg på Chess.

 

På MinSide kan du endre abo, se og endre på tilleggstjenester, se oversikt over mottatte faktura, og betale dem direkte med Visa/Mastercard. Det er også mulig å sende 25 gratis SMS derfra og lagre inntil 200 kontakter mener jeg.

 

Har hørt at MinSide ikke er så velutviklet hos Tele2, men jeg vet ikke av egen erfaring.

9031594[/snapback]

 

Der kom den posten som fikk meg til å velge chess.

 

det at jeg sendte mail til både chess og tele 2 4 dager siden og ikke har fått svar fra tele 2 enda hjelper også. Chess derimot har jeg fått svar 3 ganger ifra. takker for all hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...