Gå til innhold

Oversikt over Internettkafé i Norge


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
...

Også hvis noen har en oversikt over hvor man kan koble seg opp via trådløst internet i de forskjellige plassene i norge gratis så hadde det også vært utrolig kjekt =)

Nå vet jeg ikke om det var noe slikt du så etter men et fint sted folk kan finne og legge til åpne trådløse nettverk i Norge er http://no.freewlan.org/ det eneste som mangler her er et kart av noe slag hvor de forskjellige sidene nettverkene er listet.

 

Alternativt finnes jo også http://www.sharemywifi.com/ men denne tar for seg hele verden og har relativt få trådløse nettverk fra Norge. Til gjengjeld har denne tjenesten et kart og et fint konsept som jeg håper blir tatt i bruk av andre sider som lister trådløse nettverk, nemlig "Ønsket Trådløst Nettverk" listen. Denne listen tillater folk å sette opp ønsker for trådløse nettverk i et område i håp om at noen med et lukket nettverk i det området ser ønsket og åpner opp sitt nettverk.

 

Håper dette er til hjelp. :) Ønsker også å oppfordre alle til å hjelpe til med å holde slike lister oppdatert eller enda bedre åpne nettverket deres (for de av dere som har mulighet) da jeg er sikker på at mange ville verdsatt muligheten for internett mens de er ute og reiser.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Det er en million crappy IT-cafeer i Oslo som typ har fire plaststoler og noen PC'er med 15" skjerm. Eksempelvis den på Oslo S i annen etasje over tavla, den i Storgata, en på bunn av Grünerløkka (hvis den ikke er stengt).

 

IT-palasset er vel den eneste som har spesialisert seg på gaming (hvis den fortsatt lever)? Kunne vært interessant å vite om det fantes noen flere av den typen i Oslo, men det trur jeg ikke. Her trur jeg det er markedspotensiale for interesserte gründere :)

Lenke til kommentar

Det er en million crappy IT-cafeer i Oslo som typ har fire plaststoler og noen PC'er med 15" skjerm. Eksempelvis den på Oslo S i annen etasje over tavla, den i Storgata, en på bunn av Grünerløkka (hvis den ikke er stengt).

Den siste var åpen da jeg gikk forbi der i ettermiddag ihvertfall. :)

 

IT-palasset er vel den eneste som har spesialisert seg på gaming (hvis den fortsatt lever)? Kunne vært interessant å vite om det fantes noen flere av den typen i Oslo, men det trur jeg ikke. Her trur jeg det er markedspotensiale for interesserte gründere :)

Å? Har QBA sluttet med gaming da?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 4 år senere...
  • 7 måneder senere...
  • 4 år senere...

Jeg husker jeg så en reportasje fra Asia, nå husker jeg ikke om det var i Japan eller Sør-Korea eller hvor det nå var, men det var hvertfall tidenes internettcafe. Rekker med toppspekka maskiner i underetasjen, der satt folk og gamet til øya datt ut, mens overetasjen var mer sånn "trekke seg tilbake" område med puter og chill musikk, tegneserier og små avlukker. Enkel matservering på bruket. 

Tro om det hadde vært marked for noe sånt i Oslo. Det virket som et sted jeg hadde likt å henge som tenåring hvertfall!

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...