Gå til innhold

Oversikt over Internettkafé i Norge


Anbefalte innlegg

En ting som mangler her i på dette forumet så er det en god oversikt over hvor det er tilgjengelige Internettkaféer i Norges land.

Man merker det at det finnes faktisk ikke noe god oversikt over hvor det er Internettkaféer så jeg har funnet i det hele tatt så hvis folk kunne komme med de som man vet om så hadde det vært supert!

 

Bergen

Trondheim

Oslo

Sortland

Skibsgaarden

Så, har folket noen flere å komme med? Oslo? Trondheim? Stavanger?

Også hvis noen har en oversikt over hvor man kan koble seg opp via trådløst internet i de forskjellige plassene i norge gratis så hadde det også vært utrolig kjekt =)

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker og bukker. Er det ikke slik at Statoil-stasjonene skal gi ut gratis trådløs nettverk eller er det hukommelsen min som spiller meg et puss her?

8973962[/snapback]

 

Systemet er levert av Orange Business Services, og er slik at man må kjøpe tilgang. For 120,- (mener jeg å huske det var) kan man være tilkoblet et Orange Business nettverk i 24 timer.

 

Er samme opplegg på statoil som det var på Radisson SAS Royal Garden i Trondheim sist jeg var der. (Bare at man fikk gratis kort på hotellet)

Lenke til kommentar

Det er tilgjengelig trådløst nett på hele Hvaler i Fredrikstad.

 

 

Kan leie nett i en dag eller hvor lenge man ønsker, kan surfe når man putrer rundt i båten eller ligger på stranda, vet ikke helt hvor nyttig det er men ;)

Sikkert endel som trenger å bruke nett og man får jo endel bedre fart enn med mobilen.

 

http://www.supernet.no/

 

Vet ikke helt om det faller inn under det som var planen her men, det er nå ihvertfall trådløst nett der ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
[*]Trådløse Trondheim. Siden 26. sep. 2006 har Trønderne surfet gratis online i byen. Du trenger bare en laptop =)

8973171[/snapback]

Trenger ikke bare laptop desverre. TrT er enda ikke åpnet for alle. :(

 

Men ansatte og elever i kommunen og fylkeskomunen og studenter ved NTNU kan sufe gratis. Vært snakk om å åpne for alle på en eller annen måte siden utbyggingen av pilotnettet startet for 1,5 år siden, men ting tar vist desverre lit tid å få på plass.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Landåstorget Daglivarer AS ... mener det er en ICA som ligger på Landåstorget i Bergen. De har en liten nettkafé om jeg kan kalle det det. Har i alle fall et par PC-er som går ann å leie.. med nett.

 

kart -> http://www.gulesider.no/kart/map.c?id=c_Z0HB22MU

 

Ville også at vis du er i nærheten av et UiB-bygg i Bergen og er student ved UiB har du i all realitet gratis nett som er forterere enn lynet. Jeg har lastet NED med over 2MB/s under forelesing :blush: .

 

(men husk.. slå på kryptering vis du bruker BitTorrent.. det er satt en grense på hvor mye du får lov til å laste via BitTorrents).

Endret av Mozzyb
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Stavanger har Bynett eller noe; Gratis WLAN i hele byen.

 

Bynett er åpent og dekker de mest folketette områdene i stavanger.

Tilgang får man ved å sende en SMS med et kodeord.

Man få så et passord man logger seg på med og gjelder for 1t.

Dette er gratis(tho en sms koster litt avhengig av hvilket abb. du har)

Har selv testet nettet både ved breivannet og kulturhuset og fungerer utmerket med god dekning og hastighet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...