Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når venstreraddiser og høyreekstreme griser blir irritert og danner felles hat. Trodde ikke at det eksisterte..men tydeligvis gjør det det.

F.eks kommenterte jeg en artikkel : ANTIFA og facister. BLM og trump-supportere- jøder og nazister- rasister og antirasistiske organisasjoner- innvandrermotstandere og innvandrerelskere har en felles ting. Begge sider har lav hjernekapasitet ved fødsel. Er det ikke det ene- så er det det andre.. begge sider viser at dem er født av neandertalere. Apekatter og griser. Mao, subhumans med lav IQ

... og vips så gikk begge sidene inn for å true og komme med trusler. Tydeligvis så er nøytralitet et ikke eksisterende ord på begge sider. 

Enten så er det vi eller oss. 

 

Endret av Laffe
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 9/12/2020 at 11:31 PM, Laffe said:

Når venstreraddiser og høyreekstreme griser blir irritert og danner felles hat. Trodde ikke at det eksisterte..men tydeligvis gjør det det.

F.eks kommenterte jeg en artikkel : ANTIFA og facister. BLM og trump-supportere- jøder og nazister- rasister og antirasistiske organisasjoner- innvandrermotstandere og innvandrerelskere har en felles ting. Begge sider har lav hjernekapasitet ved fødsel. Er det ikke det ene- så er det det andre.. begge sider viser at dem er født av neandertalere. Apekatter og griser. Mao, subhumans med lav IQ

... og vips så gikk begge sidene inn for å true og komme med trusler. Tydeligvis så er nøytralitet et ikke eksisterende ord på begge sider. 

Enten så er det vi eller oss. 

 

Ikke så veldig hyggelig akkurat da synes jeg ?

Spoiler

Men det minner meg litt om den konspirasjon spredningen vi nå ser som sprer seg som ild i tørt gress på sosiale medier og på begge sider av det politiske spekteret. Vaksine skepsis, 5G paranoia, deep state Qanon vrøvl osv. osv.. Den siste der er nok det sykeste or rareste konspirasjonen jeg har sett på veldig lenge. Forstyrrende mildt sagt at slikt påvirker folk. Hvor er kildekritikken og troen på vitenskap og fornuft blitt av?

Nok om det. I dag gleder det meg at vi har store nyheter fra to av mine favoritt interesser, VR og Astronomi/Romfart.

Pressekonferanse fra Royal Astronomical Society nå øyeblikkelig :

og Oculus Quest 2 lekket annonsering.

Jeg er ikke glad i Facebook men alle VR nyheter tar jeg imot med stor interesse.

Utrolig interessant og mye å følge med på akkurat nå! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 9/15/2020 at 8:40 PM, Gunfreak said:

Har også et 2080ti(oc) tror ikke jeg må oppgradere til 3090 helt enda. 

Ja jeg har ikke hastverk enda. Må vite litt mer om de 3090 korta kontra 2080ti før jeg eventuelt oppgraderer. Hvis jeg oppgraderer så skjer det nok på impuls når jeg drar på langtur å besøker noen venner. Da tar jeg ofte med meg hele den stasjonære pcen og alt VR utstyret og så plutselig får jeg det for meg at jeg skal bestille nytt skjermkort for å vise frem til andre hva det nyeste og beste kan utrette. Fornuften forsvinner ofte ut vinduet når jeg har folk rundt meg og entusiasmen tar overhånd :p Men akkurat nå holder jeg meg i ro til pandemien er over så noen større oppgraderinger blir nok ikke til før etter den er over.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

De daglige video rapportene entusiaster filmer fra SpaceX sin Starship fabrikk gleder meg mye i hverdagen. Og så å følge med direkte når de tester farkostene de utvikler for fult og lese siste spekulasjonene fra folk på reddit.

Ikke mange vekene til vi har et 20km hopp med tre raptor motorer nå med noe som faktisk ser ut som et romskip og ikke en vanntank/kornsilo! :pDet blir så jævlig kult!

 

Jeg er enig med Elon Musk her og veldig takknemlig for at vi har innflytelsesrik person som tenker slik:

Quote

 

“Life can not just be about solving one miserable problem after another, that can’t be the only thing,” “There need to be things that inspire you, that make you glad to wake up in the morning and be part of humanity.”

“The thing that drives me is that I want to be able to think about the future and feel good about that,” “That we’re doing what we can to have the future be as good as possible, to be inspired by what is likely to happen and to look forward to the next day.

“That’s what really drives me, is trying to figure out how to make sure things are great.”

https://www.cnbc.com/2018/03/16/elon-musk-on-inspiration-and-success.html

 

 

Tror jeg hadde vært mye mer deppa og pessimistisk hadde det ikke vært for romfartsprogrammet og SpaceX, særlig med tanke på hvor jævlig 2020 har vært og alle krisene som bare ser ut til hope seg opp for oss i verden. Romfart gir meg et håp for fremtiden og at vi kan løse store problemer sammen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...