turbo81 Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Jeg har nå oppdatert min HP dv2130 fra XP til vista. stort sett fungerer dette programmet meget bra, men noen småproblemer har jeg. Dersom jeg skal se film på pcen, og ønsker å benytte headset, kommer det likevel lyd både i høytalerne og i headsettet. Jeg har sett igjennom lydinstillingene og finner ikke noen måte å fikse dette på. Jeg ønsker at lyden automatisk skal slåes av i høytalerne og koble over til headset når jeg plugger dette i, hva må jeg gjøre? Blir meget takknemlig for tips!
L O G I M A N Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Sjekk på hps hjemmesider om det finnes en driver oppdatering, og om det kan løse problemet ditt.
RexRon Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Heisan. Jeg har også nylig oppgradert til Vista med HP Vista Upgrade Kit. Jeg har HP Pavilion dv6000. Problemet mitt er følgende: Bare jeg åpner et media program, enten det er Mediaplayer, Mediacenter eller Quickplay(HP), tar det omlag 30 sekunder så fryser hele maskinen og jeg må kutte strømmen for å reboote. Jeg trenger ikke engang å trykke play. Gjør jeg derimot det, spiller den som normalt helt til den låser alt som er. Har vært på hp sine sider og lastet ned drivere flere ganger, men til ingen nytte. PC´n er 4 måneder gammel og jeg misstenker at Vista Compatible betyr at "ja du kan installere vista, men helst ikke". Jeg vil helst ha tilbake XP, men fulgte ikke med CD. Kun en recovery partisjon som ikke lenger er tilgjengelig. Var ikke smart nok til å brenne den ut i tide. Har fått en link av HP til Sitel hvor man kan bestille CD som tilbakestiller PC´n til fabrikk instillinger, men det nærmeste jeg kommer her er en dansk versjon. Noen forslag?
snillekim Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...3279869&lang=no Her finner du driveren du trenger. Der finner du også drivere til hurtigknappene, quickplay og etc. Det er helt sikkert driveren du mangler.
snillekim Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Heisan.Jeg har også nylig oppgradert til Vista med HP Vista Upgrade Kit. Jeg har HP Pavilion dv6000. Problemet mitt er følgende: Bare jeg åpner et media program, enten det er Mediaplayer, Mediacenter eller Quickplay(HP), tar det omlag 30 sekunder så fryser hele maskinen og jeg må kutte strømmen for å reboote. Jeg trenger ikke engang å trykke play. Gjør jeg derimot det, spiller den som normalt helt til den låser alt som er. Har vært på hp sine sider og lastet ned drivere flere ganger, men til ingen nytte. PC´n er 4 måneder gammel og jeg misstenker at Vista Compatible betyr at "ja du kan installere vista, men helst ikke". Jeg vil helst ha tilbake XP, men fulgte ikke med CD. Kun en recovery partisjon som ikke lenger er tilgjengelig. Var ikke smart nok til å brenne den ut i tide. Har fått en link av HP til Sitel hvor man kan bestille CD som tilbakestiller PC´n til fabrikk instillinger, men det nærmeste jeg kommer her er en dansk versjon. Noen forslag? 8931040[/snapback] Hei! Du kan jo prøve å kontakte supporten til hp. De har sikkert noen gode forslag å gi. Men siden du oppgraderte til Vista, så har du lagt inn siste biosversjon? Og hvor mye ram har du? Oppgraderte du minnet før du skulle oppgradere til vista?
L O G I M A N Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 (endret) Heisan.Jeg har også nylig oppgradert til Vista med HP Vista Upgrade Kit. Jeg har HP Pavilion dv6000. Problemet mitt er følgende: Bare jeg åpner et media program, enten det er Mediaplayer, Mediacenter eller Quickplay(HP), tar det omlag 30 sekunder så fryser hele maskinen og jeg må kutte strømmen for å reboote. Jeg trenger ikke engang å trykke play. Gjør jeg derimot det, spiller den som normalt helt til den låser alt som er. Har vært på hp sine sider og lastet ned drivere flere ganger, men til ingen nytte. PC´n er 4 måneder gammel og jeg misstenker at Vista Compatible betyr at "ja du kan installere vista, men helst ikke". Jeg vil helst ha tilbake XP, men fulgte ikke med CD. Kun en recovery partisjon som ikke lenger er tilgjengelig. Var ikke smart nok til å brenne den ut i tide. Har fått en link av HP til Sitel hvor man kan bestille CD som tilbakestiller PC´n til fabrikk instillinger, men det nærmeste jeg kommer her er en dansk versjon. Noen forslag? 8931040[/snapback] Fryser maskinen helt eller kan du flytte musa, samt at sidepanel programmne går? Er det 32 eller 64 bit du kjører? Endret 23. juni 2007 av sesteen
RexRon Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Har kontaktet HP. De ba meg boote laptopen og velge reparer i listen over sikker modus-oppstart. Her var det bare sikker modus, sikker modus med ledetekst og med nettverkstøtte. og prøvde deretter hvor bootsetup jeg fant self scan. Kjørte denne og den fant 7 feil. Ikke noe forklaring eller retting forekom. Biosen ble oppgradert av en medfølgende cd fra HP som gjorde klargjorde laptopen for Vista. Har ikke oppgradert ramen, men har 1024mb (2x512).
RexRon Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 (endret) Heisan.Jeg har også nylig oppgradert til Vista med HP Vista Upgrade Kit. Jeg har HP Pavilion dv6000. Problemet mitt er følgende: Bare jeg åpner et media program, enten det er Mediaplayer, Mediacenter eller Quickplay(HP), tar det omlag 30 sekunder så fryser hele maskinen og jeg må kutte strømmen for å reboote. Jeg trenger ikke engang å trykke play. Gjør jeg derimot det, spiller den som normalt helt til den låser alt som er. Har vært på hp sine sider og lastet ned drivere flere ganger, men til ingen nytte. PC´n er 4 måneder gammel og jeg misstenker at Vista Compatible betyr at "ja du kan installere vista, men helst ikke". Jeg vil helst ha tilbake XP, men fulgte ikke med CD. Kun en recovery partisjon som ikke lenger er tilgjengelig. Var ikke smart nok til å brenne den ut i tide. Har fått en link av HP til Sitel hvor man kan bestille CD som tilbakestiller PC´n til fabrikk instillinger, men det nærmeste jeg kommer her er en dansk versjon. Noen forslag? 8931040[/snapback] Fryser maskinen helt eller kan du flytte musa, samt at sidepanel programmne går? Er det 32 eller 64 bit du kjører? 8931151[/snapback] Får ikke flyttet musen og sidepanelet bruker jeg ikke lenger, men det stoppet det også (klokke f.eks) Har prøvd med og uten antivirus. 32 bit Endret 23. juni 2007 av RexRon
snillekim Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 Heisan.Jeg har også nylig oppgradert til Vista med HP Vista Upgrade Kit. Jeg har HP Pavilion dv6000. Problemet mitt er følgende: Bare jeg åpner et media program, enten det er Mediaplayer, Mediacenter eller Quickplay(HP), tar det omlag 30 sekunder så fryser hele maskinen og jeg må kutte strømmen for å reboote. Jeg trenger ikke engang å trykke play. Gjør jeg derimot det, spiller den som normalt helt til den låser alt som er. Har vært på hp sine sider og lastet ned drivere flere ganger, men til ingen nytte. PC´n er 4 måneder gammel og jeg misstenker at Vista Compatible betyr at "ja du kan installere vista, men helst ikke". Jeg vil helst ha tilbake XP, men fulgte ikke med CD. Kun en recovery partisjon som ikke lenger er tilgjengelig. Var ikke smart nok til å brenne den ut i tide. Har fått en link av HP til Sitel hvor man kan bestille CD som tilbakestiller PC´n til fabrikk instillinger, men det nærmeste jeg kommer her er en dansk versjon. Noen forslag? 8931040[/snapback] Fryser maskinen helt eller kan du flytte musa, samt at sidepanel programmne går? Er det 32 eller 64 bit du kjører? 8931151[/snapback] Får ikke flyttet musen og sidepanelet bruker jeg ikke lenger, men det stoppet det også (klokke f.eks) Har prøvd med og uten antivirus. 32 bit 8931178[/snapback] Kanskje løsningen blir å reinstallere Vista? Prøvd det? Og du har vel også lastet ned siste driver til grafikkortet?
RexRon Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 Har reinstallert Vista og oppdatert grafikkdriveren. Problemet med reinstalleringen av vista er at jeg for ikke kjørt klargjørings cd´n til HP etter at vista først var installert. Så reinstalleringen ble uten Quickpklay og andre HP fasiliteter. Lastet ned disse i ettertid, men ser ikke ut som dette var like heldig. Kan selvfølgelig ha noe med dette å gjøre. MAO. for at jeg skal kunne reinstallere Vista slik HP pakken er ment, må jeg få PC´n tilbake dit den var før oppgraderinge. Høres snodig ut, men slik virker det for meg. Når jeg da ikke har recovery cd er dette helt fantastisk
snillekim Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 Har reinstallert Vista og oppdatert grafikkdriveren.Problemet med reinstalleringen av vista er at jeg for ikke kjørt klargjørings cd´n til HP etter at vista først var installert. Så reinstalleringen ble uten Quickpklay og andre HP fasiliteter. Lastet ned disse i ettertid, men ser ikke ut som dette var like heldig. Kan selvfølgelig ha noe med dette å gjøre. MAO. for at jeg skal kunne reinstallere Vista slik HP pakken er ment, må jeg få PC´n tilbake dit den var før oppgraderinge. Høres snodig ut, men slik virker det for meg. Når jeg da ikke har recovery cd er dette helt fantastisk 8933044[/snapback] Men er det noe galt med cd'en siden du ikke får kjørt den? Du kan jo prøve å kopiere den på en annen maskin, og prøve kopien. Kanskje det hjelper.
RexRon Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 Tror ikke det er noe galt med den. Men siden den skal klargjøre for oppgradering til Vista, har jeg inntrykk av den ikke kjører fordi den finner at Vista allerede er installert.
snillekim Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 Tror ikke det er noe galt med den. Men siden den skal klargjøre for oppgradering til Vista, har jeg inntrykk av den ikke kjører fordi den finner at Vista allerede er installert. 8934972[/snapback] Sett inn cd'en merket med Upgrade Utility for Windows Vista, HP-cd'en altså. Om det ikke skjer noe, eller om du får feilmelding, så gå inn på datamaskin, og trykk på åpne eller utforske innholdet på cd'en. Så kan du prøve å starte oppdateringen derfra. Men det kan være noen hinder siden du alt har lastet ned noen drivere. Men prøv ihvertfall. For Recovery d: ble vel slettet når du begynte å installere?
RexRon Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 (endret) Har prøv det du sa, men samme resultat. Ble ikke slettet fordi den ligger på en egen partisjon. Det rare med recovery partisjonen er at det nå ligger en tom mappe der som heter HP_RECOERY. Ikke noe annet befinner seg på partisjonen, likevel er det bare ca. 1GB ledig av 10GB. Leste et sted at Recoveryén måtte brennes ut innen et visst tidspunkt hvis ikke ville den forsvinne. Endret 24. juni 2007 av RexRon
snillekim Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 Har prøv det du sa, men samme resultat.Ble ikke slettet fordi den ligger på en egen partisjon. Det rare med recovery partisjonen er at det nå ligger en tom mappe der som heter HP_RECOERY. Ikke noe annet befinner seg på partisjonen, likevel er det bare ca. 1GB ledig av 10GB. Leste et sted at Recoveryén måtte brennes ut innen et visst tidspunkt hvis ikke ville den forsvinne. 8937279[/snapback] Men du har vel brent ut recovery-plater tidligere vel? Det tar 3 dvdplater. Da trenger du uansett ikke recovery d: lenger. Da jeg oppgraderte til Vista, så måtte den fjerne d: også. Det skjedde mens veiviseren hjalp meg videre. Den ville ikke gå videre, om jeg ikke valgte å godta å fjerne d:. Men den trenger jeg riktignok ikke uansett. Men det er dumt at ikke Sonic og Works ligger i den nye oppgraderings-cd'en. Jeg tror ikke mappene er tomme i Recovery d:, de bare er usynlige. Slik at du ikke selv skal bare klare å slette en mappe eller fil. Men du burde kontakte supporten igjen, og forklare at du forsatt ikke har fått det til å virke, etter du også har fulgt rådene dems fra tidligere. Kan hende du vil få bedre svar via telefon enn epost.
RexRon Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Var ikke lur nok til å brenne den ut Fikk ingen beskjed om frigjøring under installasjonen. Takker for tiden din og følger rådet om å ringe dem. Blir nok en råd Vennlig hilsen Ronny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå