Jump to content
ChristR

Den store bilpleietråden!

Recommended Posts

Hvis man legger fusso på bilen. Hvordan funker det da å "fylle på" med en wetcoat f.eks i løpet av vinteren da? Vil det ødelegge fussoen på noen måte? 

Hvis man legger fusso på bilen. Hvordan funker det da å "fylle på" med en wetcoat f.eks i løpet av vinteren da? Vil det ødelegge fussoen på noen måte?

benytter wetcoat i tide og utide jeg når vannet begynner å henge. Får en fin boost av det. :) Tviler på at det ødelegger noe som helst, da beskyttelsen allerede har begynt å falme.

Tips til en grei bilpleie-sjappe i Drammensområdet? Jeg skal selge 3-serien min, det kommer en kar neste uke, og jeg vil gjerne at den ser litt ordentlig ut når han kommer for å se. Dette er både innvendig og utvendig

Om du er villig til å ta en liten kjøretur har Scandicshine en sjappe i Oslo. Er nok kanskje det råeste utvalget du finner i en fysisk butikk i Norge. Tvetenveien 30.

Tenker mer på en sjappe som kan gjøre dette for meg, jeg står på en gateparkering til vanlig, så litt kronglete å begynne med sånt i en selvvask  :blush:

Tenker mer på en sjappe som kan gjøre dette for meg, jeg står på en gateparkering til vanlig, så litt kronglete å begynne med sånt i en selvvask :blush:

legg forespørsel i "jobb ønskes utført"-delen på detailersclub.no

Tenkte jeg skulle prøve fusso coat 99 dark for og gi en god beskyttelse mot vinteren. Da jeg har lest at den skal være veldig holdbar.

Hvordan er det og evt legge autoglym HD wax over fusso coat? Vil det gi bedre glans og beskyttelse noen måneder, eller gir det ingen fordeler? Litt kjedelig og ikke få brukt hd waxen når jeg bare har brukt den 5-6ganger. 

Jeg er fornøyd med HD wax, men tenkte jeg skulle legge på en bedre forsegler mot vinterhalvåret.

Edited by kasamo2

Ingen fordeler. Begge inneholder først og fremst løsemidler, som antageligvis bryter ned den ene, og det andre er at et eksisterende vokslag normalt sett gir dårlig heft.

Både Autoglym og Fusso holder rundt et år med normalt vedlikehold. Det du kan gjøre når vannskrekken minsker er å vaske bilen helt ren og benytte Gyeon Wetcoat (spray) som gir nytt liv til voksen, og ny beskyttelse (ca 2-3mndr). Og samtidig vaske bilen med Gyeon Bathe+. Da har du vannskrekk gjennom hele vinteren. :)

Hei:) Fin tråd! 

Jeg har et spørsmål; jeg hadde bilen på EU godkjenning og fikk dårlige nyheter; for mye rust på understellet som påvirket stivheten. Det var veldig kritisk/omfattende. Jeg fikk bilen fikset men syntes at sveisen har etterlatt en ujevn finish. Kan det være en løsning og lakke over bilen en gang, eller kan det også hende at litt pollering holder?