Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

De som kaller seg PUAs og mener det, er sannsynligvis ikke "awesome". Hvem tror du velger å utforske miljøet, en normal fyr som puler en gang i blant eller en 30 år gammel jomfru? Faktum er at det er mange raringer der ute som har game - eller prøver å få det.

 

Det er en grunn til at mange prøver å distansere seg fra miljøet. Det er en del høylytte sosiopater der ute som liker å representere "sjekkeundergrunnen". MEN det er også veldig mange bra folk som har fordøyd sin del teori. Uansett er min erfaring at de som er normale i utgangspunktet og ikke tar av fordi de får pult som følge av en gameplan, er de kuleste folka. Men det er IKKE de som er best.

 

"Most of the really good guys are fucked up". Fritt etter Sleazy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.youtube.com/watch?v=f_2rrxONlLo&fmt=18

 

^^

 

Grattis med dagen Xtra! :fun:

Du er ekstra heldig som har bursdag på en Legendary Lørdag!

May the Awesome be with you :D

 

Har lest litt av boken til Xuma. Likte den. Den fokuserer mer på et livsstils-skifte enn en konkret pu-modell. Dog er det en del old-school greier i den.

 

Den fokuserer på å gjøre deg til en MANN!

 

Jeg har også fått mer sansen for vitenskapelige metoder i det siste. Det er en del pseudo-vitenskap i pu-community'et. Men så lenge det funker... ^^

 

Takk takk! :)

 

Morro i går, selv om vi endte opp på Skybar (jalla uteplass) i stedet for Metro pga to stykk som ikke kom inn pga sko...

 

Gjorde selvsagt det beste ut av det og rocket dansegulvet med en rå jente fra vors. Klarte ikke extracte henne hjem, men men, klager ikke på sånn halvveis ordnings. :p

 

Angående boken til Xuma: Det jeg liker er at han fokuserer på "virtues" (dyder?) og ting som ære og sånt gjør boken ganske interessant for min del.

 

Hvordan vitenskapelige metoder? Omtrent et helt kap. i psykologiboken handler om metode og kritisk tenkning, så merker at jeg er mye mere (hvis noen kommer med en påstand om ditt og datt) "har du kilder for det?" "Hvordan type forsøk var gjort?"

 

Litt nerd, men jeg merker at det er en nyttig egenskap.

 

Ellers for å konkludere min lange post, en übersang av RJD2,

. Endret av Xtra
Lenke til kommentar
De som kaller seg PUAs og mener det, er sannsynligvis ikke "awesome". Hvem tror du velger å utforske miljøet, en normal fyr som puler en gang i blant eller en 30 år gammel jomfru? Faktum er at det er mange raringer der ute som har game - eller prøver å få det.

 

Det er en grunn til at mange prøver å distansere seg fra miljøet. Det er en del høylytte sosiopater der ute som liker å representere "sjekkeundergrunnen". MEN det er også veldig mange bra folk som har fordøyd sin del teori. Uansett er min erfaring at de som er normale i utgangspunktet og ikke tar av fordi de får pult som følge av en gameplan, er de kuleste folka. Men det er IKKE de som er best.

 

"Most of the really good guys are fucked up". Fritt etter Sleazy.

Noe av grunnen til at jeg har fått PUA litt i vrangstrupen er vel det at noen klarer å få tilsynelatende veldig stor selvtillit, og blir veldig lite ydmyke, på veldig kort tid. Det skal ikke mye til før de erklerer seg som awesome og det som er. De som skriker høyest er de jeg hører.

Lenke til kommentar
Noe av grunnen til at jeg har fått PUA litt i vrangstrupen er vel det at noen klarer å få tilsynelatende veldig stor selvtillit, og blir veldig lite ydmyke, på veldig kort tid. Det skal ikke mye til før de erklerer seg som awesome og det som er. De som skriker høyest er de jeg hører.

Ser ikke helt problemet med at noen klarer å få veldig stor selvtillit over kort tid. Om personen er ydmyk eller ikke tror jeg ikke du skal "skylde på" PU. Jeg innbiller meg at selvtillit, uansett, er et positivt tilskudd til enhver personlighet.

 

Forstå meg riktig: Folk kan lett bli blærete med kombinasjonen mye selvtillit og lite ydmykhet, men skyld ikke mangelen på ydmykhet på PU.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Selvtillit er ubrukelig uten selvinnsikt. Når det er sagt er det mange som har innsikten til å se at de blir mislikt, men de har også adoptert en gifaen-holdning som er sunn når det kommer til game.

 

Uansett, pickup er ikke en popularitetskonkurranse og det er alltid noen som vil mislike deg. Alle har uvenner.

 

Jeg tror folk synes det er kjipt å få meningene sine avskrevet som verdiløse, men det er nettopp det som skjer når du disser en fyr som ikke bryr seg om deg eller hva du synes. Mennesker er også dyr og instinktet ditt vil vanligvis stille duden som drar mer enn deg i et dårlig lys fordi det faktum at hans trang til å pule kombinert med hans evne til å få det til går utover dine sjanser til å oppfylle ditt evolusjonsbiologiske behov om å føre DNA-rekka videre.

 

Dette er selvsagt helt ulogisk, men det er min teori som jeg føler blir bekreftet hver gang jeg drar på byen.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Jeg sliter med en skikkelig down-periode for tiden. Ting som gikk på autopilot før, er ting jeg strever noe helt forferdelig med. Gårsdagen føyer seg inn i rekken som en av mange forferdelige kvelder den siste tiden. Ikke misforstå meg, alle har dårlige kvelder. Men ikke alle har dårlige kvelder tre-fire helger på rad? Hvordan kan det ha seg at man plutselig tar to skritt tilbake? Jeg lurer på om jeg har blitt delivs mindfucked av alt for mye teori i det siste, og at jeg derfor gjør noe fundamentalt feil.

Lenke til kommentar
Er en PUA virkelig en så fet og "awesome" person? Nå har jeg bare sett noen av klippene som er postet her i tråden, der en fyr som regel kommer bort til en jente med en så "unik" åpner at det nesten virker mot sin hensikt, og kul er ikke det første ordet som dukker opp i hodet mitt. Jeg ser mer for meg en hyperaktiv, slitsom type som vet at alle synes han er stedets konge. Selvføgelige vet ikke alle andre dette. Hvordan oppfører en PUA seg på byn?

 

 

Jepp, de fleste i community'et som er over nybegynnerstadiet oppfatter jeg som kule, fete personer som er morsomt å henge med. Ville folk som finner på mye dumt :D

Lenke til kommentar
Pensjonert pua, skaff deg en bruker, så kan vi diskutere skikkelig.

 

Går det virkelig an å "verne" seg mot pu? Og ikke minst, er det noe man vil verne seg mot?

 

Sure, hvis det er en fyr som har lært seg noen lame Mystery-lines,

men en fyr som er virkelig godt grundet, en genuint fet fyr som sprer liv og røre på by'n?

 

Hvordan buster man en slik person? "Hey! Du er så Awesome og fet å henge med, så nå skal vi cockblocke deg!"

 

Min erfaring er at folk liker å henge med gutter med drag. Som nevnt tidligere tenker jeg ikke på mystery-wannabe's, men tilhengere av natural game.

 

Hvordan buster dere hennes beilere?

 

Jeg er klar over at det er visse ting en fyr i miljøet gjør.

 

For min del er det gjerne:

 

Statepumping

Approach

Vibe

Mye bruk av øyekontakt, berøring

Isolation

 

Dog, alt på listen er ting folk liker å være med på.

Jeg ville også selv kommet i godt humør hvis en glad fyr kom bort til meg og gjengen min og underholdt oss.

 

Det neste blir å se om det bygges seksuell spenning mellom gutten og jenta,

men hvis du vet hvordan du spiller kortene rett kan du overta den seksuelle spenningen gutten har bygget opp for deg.

 

 

Jeg husker en gang jeg flørtet vilt med ei jente. Forloveden hennes stod visst rett ved siden av meg, og etter å ha betraktet det hele en stund plumper det ut av ham "Har du lest The Game?"

 

Jeg ignorerte det og begynte å lekeflørte med ham også. Han nevnte ikke noe mer om game etter det og var i godt humør.

 

 

 

Angående kjærlighet... Jeg opplever fra tid til annen at jeg blir betatt av enkelte jenter. Jeg elsker følelsen, selv om jeg blir så chode av det innimellom. Men det er morsomt for meg at jeg fortsatt dypt inne er en håpløs romantiker.

 

Jeg tror ikke det skal være noe problem å kombinere pu og kjærlighet.

 

Hei, Pensjonert PUA her. Jeg hadde faktisk konto, men jeg hadde glemt brukernavnet så jeg postet bare som anonym istedenfor å stresse med det i går natt :p

 

Det er faktisk mye lettere enn du kanskje vil tro å spotte noen som driver med PUA, selvfølgelig, noen kan jo være naturals, men det jeg føler skiller PUA's fra naturals er at de rett å slett at de er litt mer effektive og målbevisste. Jeg har flere ganger kommet i kontakt med folk på byen som har drevet med samme aktiveter som meg, og de fleste er ganske åpne med det og synes det er hyggelig å treffe på andre med felles interesse(noen gjør derimot det samme som deg og ignorer det, men jeg har lest litt bøker om kroppsspråk og det er ganske lett å spotte PUA's når noen spør dem om PUA greier prøver å de prøver å ignorere det). Og det er like lett for jenter å lære seg å spotte dem som for oss gutter. Samme om det er lines fra mystery method eller bare tillært natural game, man merker det på dem. Man må bare ha satt seg inn i stoffet og vite hvordan mennesker tenker.

 

Selvfølgelig mange ganger er det bare hyggelig å snakke med PUA's men både jeg og henne merker det ganske raskt om han prøver å eskalere med noe lureri. Og da kommer vi til cockblocking. Det letteste er selvfølgelig å bare opplyse han om situasjonen. Svært få gutter prøver seg videre på ei med type. Men går han videre så er den klassiske for meg å bare gripe tak i han å si noe truende og få han til å unnskylde seg. Jeg er en kraftig og veltrent fyr, som kan se truende ut om jeg vil(selv om jeg egentlig er en svært sympatisk og hyggelig fyr ;) ) Dette har funket og det er en instant DLV for PUA'en å gå ifra settet ydmyket etter å ha blitt slengt opp til veggen av en fyr. Men det trenger jo selvfølgelig ikke å gjøres med vold. Dama mi har det også morsomt med å høylytt opplyse om hans lure metoder, det virker som om det som regel er demotiverende nok for PUA's og det er ikke akkurat noen DHV når folk i nærheten hører at du driver med "mystery method" :p

 

 

Over til kjærlighet, ja, jeg var også ofte "betatt" av jenter når jeg drev med PUA, men det er en annen følelse, og selv om det ofte ødelegger litt for "gamet" så så jeg alltid mer på dem som "prosjekter". Jeg tror det er bra du har en romantiker dypt inne. En gang vil du finne ei du bare klikker 100% med og alt faller helt naturlig. Men litt PUA kunnskaper kan selvfølgelig hjelpe til å speedy opp prosessen. Men beware med å bruke for mye PUA skills, iallefall på ei du har tenkt å fortelle det om i ettertid. Jeg husker da jeg å dama lå i sengen og hun leste i en eller annen PUA-bok, så kommer hun plutselig; "Hei, akkurat det gjorde du på meg" å så fikk jeg ett lite klask på hånda :p Men vi ser på det hele veldig likt. Hun vet at det er takket være min interesse i sosial kommunikasjon at jeg har utviklet meg til den personen jeg er i dag. Og selv om jeg er veldig tillært sosial så er det nå den personen jeg er, og det er den hun elsker. Ingen jenter kan forvente at gutter naturlig vet hvordan de skal oppføre seg rundt jenter. Det er en egenskap man kan lære seg, på samme måte som man lærer å svømme, tegne eller spille tennis.

 

Tenkte også jeg kunne komme med litt tips for PUA's som er klare for ett forhold, men som ikke vil ende opp som chods. For det første, ikke gå inn i ett forhold der du ikke bryr deg veldig om jenta, da kan du liksågreit være singel og ha det kjekt til du finner den rette. Når du først finner ei du vil gå inn i ett forhold med så må du ha ett nytt "mål" klart etter damer. For meg er det penger, kunst og mote. Jeg er svært opptatt av å bli suksessfull. For meg har det å få dame, gjort at jeg kan fokusere MYE mer av hjernekapasiteten min bort fra damer og over til noe mye mer nyttig. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd på damefronten, men det faktum at jeg har mer damer etter meg nå enn noen gang før er ikke akkurat dårlig for selvtillitten. Jeg er enda litt småflørtete, og kan til og med finne på å leke meg smått med PUA greier, men selvfølgelig stopper jeg alltid før det går for langt og jeg har ingen planer om å være utro. Men jeg tror små ting som dette hjelper deg å holde deg på "top of your game" Av og til trenger man å få litt approval fra en totalt fremmed person. Og det gir en høy sosial status og ha damer interessert i deg i de fleste sosiale situasjoner.

 

Ett lite tips på slutten her; For PUA' s som vil være omringet av de hotteste damene i verden så er moteindustrien absolutt og anbefale. Du ser så usannsynlig mange pene jenter i denne bransjen, men desverre så er det litt begrenset hvor mye mer de har og tilby. Nei, da foretrekker jeg mye heller en kunstnerisk og kreativ dame. Det beste er hvis du klare å finne deg en kombinasjon, ei velkledd, pen, smart og kunstnerisk dame ;)

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål melder seg fra sidelinjen...

 

Hvordan "buster" man egentlig en low key-gamer som spiller mest på sinnstilstand og subkommunikasjon? Jeg kjenner et par som kan sjekke damer kun ved øyekontakt, manipulering av egen state og nonverbal game, og jeg ser for meg at det er litt vanskelig å "ta" noen som trekker bare fordi de velter seg i sin egen kåtskap mens de på overflaten snakker hus og jobb.

 

Og bare fordi jeg føler for det - klistre en fyr opp etter veggen bare fordi han ikke vil skygge unna er likså mye DLV for deg, siden du opplagt går tom for argumenter og velger å bruke muskler istedet. Menmen, hver sin smak.

 

Edit: Den var til Artistic.Hipster ja.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Et godt spørsmål. Men det er såpass vanskelig i seg selv å klare å få ei jenta som har type, at jeg vil påstå det er så godt som umulig å få ei til å vurdere å gå ifra typen sin kun ved hjelp av øyekontakt og subkommunikasjon. Og en ting er å få ei dame til å gå fra en AFC som lovpriser dama si som hun kanskje begynner å bli lei av, en helt annen ting er det å prøve å få henne til å gå fra en eks PUA som får henne til å føle seg fantastisk, samtidig som spenningen alltid opprettholdes i forholdet og som i tillegg utstråler høy status og verdi. Dette var ett tips til hvordan PUA som vet hvordan de skal håndtere damer kan gå frem for å opplyse sin fremtidige elskede om hvor mange kyniske idioter som finnes i verden, og hva hun kan gjøre for å passe på :)

 

Når det kommer til vold så er jeg helt enig med deg. Og jeg denger ikke noen opp til veggen fordi dem ser feil på dama mi. Men det finnes idioter som nekter å ta ett hint, og da er desverre litt fysisk kontakt ofte den letteste måten å få dem vekk på. Og det er ikke snakk om å gå tom for argumenter. Hvis dama har sagt ifra at hun har type og jeg sitter der og noen er frekke nok til å fortsette så fortjener de faen meg noe langt verre enn å bli slengt litt opp mot veggen.

 

DLV aspektet tenker jeg ikke over i det hele tatt. Den ene gangen jeg har blitt tvunget til å ta skikkelig i hadde vi ett privat bord på en ganske high-end nattklubb her i New York og vaktene kom fint å eskorte herremannen ut etter at han ba om unnskyldning. Om noe så synes jeg faktisk det fungerte som en DHV for bordet vårt. Det kom iallefall flere fremmede damer bort etterpå :p Jeg ville selvfølgelig aldri gjort noe lignende på en skitten pub(ikke at jeg ville gått ut på en skitten pub i det hele tatt da :p ) Men har du høy status en plass så vil ikke det at du denger en opp til veggen fordi han prøver seg på dama di ødelegge noe av den statusen du har.

Lenke til kommentar

Artistic.Hipster, du snakker rundt deg selv så kvalmende mye at jeg blir helt svimmel.

 

PUAer har en mer effektiv og målbevisst fremgangsmåte sammenlignet med naturals, mener du. Fordi du har "lest litt bøker om kroppsspråk" kan du avgjøre om noen driver PU, fordi du "merker det på dem". For å underbygge dette bruker du dama di som også merker dette. Det er bare et spørsmål om å ha "satt seg inn i stoffet og vite hvordan mennesker tenker". Dette er på sitt beste veldig vagt, på sitt verste ingenting annet enn tull.

 

Du setter naturals og PUAer i samme båt - det er en motsigelse.

 

Du "synes det er hyggelig å treffe på andre med felles interesse" og skriver at "selvfølgelig mange ganger er det bare hyggelig å snakke med PUA's". Samtidig tar du tak i PUAer som prøver å eskalere ved å "gripe tak i han å si noe truende og få han til å unnskylde seg". Din intensjon for dette er å skape "en instant DLV for PUAen" og "ydmyke han". Samtidig er du "en svært sympatisk og hyggelig fyr". Dama di har "det også morsomt med å høylytt opplyse om hans lure metoder", med intensjon om å demotivere.

 

"Ingen jenter kan forvente at gutter naturlig vet hvordan de skal oppføre seg rundt jenter. Det er en egenskap man kan lære seg, på samme måte som man lærer å svømme, tegne eller spille tennis." Allikevel driver dere som sagt begge å saboterer gutter ute på klubben som driver å utvikler seg.

 

Angående kjærlighet kommer det mye søppel:

 

På den ene hånden har du PU-kunnskaper... sier du... som at det ikke finnes en spesiell jente der ute. På den andre hånden sier du at man en gang "finner ei du bare klikker 100% med og alt faller helt naturlig". I dette tilfellet er det viktig å ikke "bruke for mye PUA skills" så du sier at du ikke må være den du har lært å være, men samtidig var det din interesse i sosial kommunikasjon som gjorde at du har utviklet deg til den personen du er i dag og som dama di elsker. "Og selv om jeg er veldig tillært sosial så er det nå den personen jeg er"... Men du skal jo ikke bruke "PUA skills".

 

"Tenkte også jeg kunne komme med litt tips for PUA's som er klare for ett forhold, men som ikke vil ende opp som chods. For det første, ikke gå inn i ett forhold der du ikke bryr deg veldig om jenta, da kan du liksågreit være singel og ha det kjekt til du finner den rette." Og du kaller deg en PUA? Dette er å bryte det helligste bud. Vente til du finner den rette...

 

Og du holder deg at the "top of your game" ved å leke rundt med andre jenter, samtidig som du sier at dama di elsker deg? Veldig sympatisk.

 

"Av og til trenger man å få litt approval fra en totalt fremmed person". External validation. Nok en gang, du kaller deg en PUA?

 

"Det er såpass vanskelig i seg selv å klare å få ei jenta som har type". Veldig. Feil. Dette er, in essence, hva PU handler om - at dama ikke skal ledes logisk.

 

"Og en ting er å få ei dame til å gå fra en AFC som lovpriser dama si som hun kanskje begynner å bli lei av, en helt annen ting er det å prøve å få henne til å gå fra en eks PUA som får henne til å føle seg fantastisk, samtidig som spenningen alltid opprettholdes i forholdet og som i tillegg utstråler høy status og verdi." *Spyr*. Hvis du var halve karen du skriver om her, da har jeg et spørsmål til deg: Hvorfor må du ta fysisk tak i andre, ydmyke og demotivere dem når:

 

1. "Det er såpass vanskelig i seg selv å klare å få ei jenta som har type"

2. Du er en "eks PUA som får henne til å føle seg fantastisk, samtidig som spenningen alltid opprettholdes i forholdet og som i tillegg utstråler høy status og verdi".

 

"Hvis dama har sagt ifra at hun har type og jeg sitter der og noen er frekke nok til å fortsette så fortjener de faen meg noe langt verre enn å bli slengt litt opp mot veggen". Så hvis noen med PU-kunnskaper - som det at "nei" nesten aldri betyr "nei" og at "å ha type" nesten aldri stemmer (og disse med slike kunnskaper kaller du forresten "idioter som nekter å ta ett hint") - og disse driver å gjør det som du mener gutter bør gjøre (lære å omgås jenter) da føler du at dama di ikke kan håndtere dem og hun føler seg såpass truet at du må gripe fysisk inn å forhindre... ja hva i helvete forhindrer du?

 

"DLV aspektet tenker jeg ikke over i det hele tatt". Nei tydeligvis ikke: "og det er en instant DLV for PUA'en å gå ifra settet ydmyket etter å ha blitt slengt opp til veggen av en fyr." Men DHV aspektet har du tenkt på? "Om noe så synes jeg faktisk det fungerte som en DHV for bordet vårt".

 

"... og da er desverre litt fysisk kontakt ofte den letteste måten å få dem vekk på." Feil. Å være alfa, det er den letteste måten å få dem vekk på. Å ty til fysisk kontakt vitner ikke om noe annet en mangel på intelligens (ikke tro jeg kaller deg dum, "mangel" er nemlig et relativt ord).

 

"Det virker nesten som hun har øvd inn et par ekstra ydmykende og selvtillitsødeleggene cockblocks og vi kan gjerne sammen dumme dem ut foran folk, instant DLV for the poor guy. Vi prøver selvsagt ikke å drite ut folk, men noen PUA's er faktisk JÆVLIG innpåslitne og prøver de seg på dama til noen så fortjener de å bli litt hengt ut. Men ja, dette funker faktisk, og det er jo helt logisk, selv om PUA prøver å "trigger emotional states" så er det praktisk talt umulig hvis jenta har en viss forståelse over hvordan gutter tenker, for PUA bøker handler like mye om hvordan vi gutter oppfører oss som jentene". Hver eneste setning her er feil. Joda, mitt mantra er jo at alle har sin subjektive oppfatning av alt. Men hvis du skal prøve å belære andre... jibuz, check your facts.

 

Makan til dobbelt moral har jeg aldri opplevd.

 

På et mer personlig nivå føler jeg at du er en person som har en veldig fin livssituasjon, men som før eller siden vil oppleve at hele din virkelighet rakner i sømmene, og faller sammen. Vi beveger oss nå fra PU og selvutvikling over til spiritualitet og østlig filosofi. Jeg ser at du legger mye av grunnlaget ditt for livssituasjonen din i å ha en fantastisk dame. Hva skjer når (les: når) dere splittes? Den "fæle" tankegangen PU prøver å trø ned halsene våre om at du ikke skal trenge dame (eller formulert på andre måter) har en utrolig viktig essens som mange lar seg gå hus forbi. Internal validation, å leve i nået,å ha "gifaen"-holdning, å være "selfamusing", å være sentrert/ha senteret i seg selv. Dette er eksempler på formuleringer av det jeg snakker om - å bygge sin egen virkelighet på seg selv. Slik du har det nå har du bygget din virkelighet (eller livssituasjon om du vil) på flere eksterne elementer som når som helst kan forsvinne og enten forlate deg svak og utsatt, eller forutsake en kollaps og medfølgende depresjon. Faktisk vil jeg, basert på den naturlige sykliske gangen i alt, regne med at du vil oppleve dette.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

På tross av ett svært rotete oppsett på posten din så skal jeg prøve å komme med tilbakemeldinger.

 

For det første, jeg kaller meg ikke en PUA, jeg drev på med det tidligere med varierende suksess. Jeg kom ikke inn her som en ekspert på emnet.

 

Jeg kommer IKKE med noe som skal tolkes som fakta, jeg deler mine erfaringer og hva som har fungert for meg. Du trenger ikke bruke det/tro på det. Dette er ett forum for å dele erfaringer relatert til PUA. Det er det jeg gjør.

 

Jeg må også presisere at selv om jeg ser i ettertid at det kan virke som om jeg går ut med dama mi i håp om at en PUA skal komme over slik at vi kan henge ham ut så er altså dette feil. Alt var satt på spissen for å få frem ett poeng. Jeg og dama mi går nesten ikke ut på vanlige klubber, de gangene jeg går ut er det i forbindelse med jobb/skole.

 

Og så over til dette her med fysisk vold. Please fucking drop it. Det har skjedd en gang. Noen folk er bare for innpåslitne og fortjener en på tryne. Jeg har aldri startet en slosskamp med noen. Jeg har kanskje tatt dem litt hardt i kragen. Chill the fucks down. Jeg er ikke en voldelig person. De gangene jeg faktisk brøt inn var når det var fysisk tafsing involvert. Når du begynner å ta på dama til en annen person så har du krysset en strek. Jeg brukte det som ett eksempel på hvordan jeg håndterte situasjonen med en for innpåsliten PUA.

 

Det samme gjelder det med å "dumme ut" PUA's på byen. Jeg satt selvfølgelig alt på spissen for å fremheve ett poeng. Hvis noen kommer bort og er litt flørtete med dama mi så opplyser hun som regel om at vi er sammen og de gir seg. Vi snakker gjerne videre og kan ha det hyggelig sammen. Det som irriterer meg er når jeg hører jævla wannabe PUA's som akkurat har lært seg mystery method prøve seg på dama mi etter hun gjentatte ganger avfeier dem. Da er det på tide med en lærepenge, og jeg synes at det å "calle them out" på metodene sine er en fin måte å gjøre det på.

 

PUAer har en mer effektiv og målbevisst fremgangsmåte sammenlignet med naturals, mener du. Fordi du har "lest litt bøker om kroppsspråk" kan du avgjøre om noen driver PU, fordi du "merker det på dem". For å underbygge dette bruker du dama di som også merker dette. Det er bare et spørsmål om å ha "satt seg inn i stoffet og vite hvordan mennesker tenker". Dette er på sitt beste veldig vagt, på sitt verste ingenting annet enn tull.

 

Så du mener helt seriøst at du ikke ville kjent igjen en PUA på byen? Da kan du virkelig ikke ha holdt på med dette lenge. Det er vagt fordi jeg ikke har en konkret forklaring på hvordan jeg kjenner dem igjen, det kan være kroppspråk, holdning, klæsstil(veldig ofte dette faktisk) og ikke minst stemmebruk og hva de faktisk sier. Jeg tror nok de fleste iallefall bruker litt referanser til bøker når de driver med dette. Igjen man kan ta feil, og det er ikke min intensjon å drite ut folk som prøver å få seg sosiale ferdigheter. Jeg har vært der selv og vet hvor demotiverende det kan være å bli rejected. Dette var ment et eksempel på hvordan PUA som har fått seg dame kan kjenne igjen såkalte "dark side PUA's"(for å bruke harry definisjoner fra PUA miljøet) En nybegynner ville aldri gått langt nok til at verken jeg eller dama mi ville dummet dem ut. Dette er ment for innpåslitne pikker som tror de er flinke nok til "game" dama til å gå fra typen sin.

 

 

Så over til kjærlighet. Jeg forventer ikke at du skal forstå det. Jeg forsto det ikke selv før jeg opplevde det. Men det kan best beskrives som om hjernen opererer på egenhånd og ting som "game" forsvinner etterhvert og glir over til noe annet som faktisk virkelig går på å dele dype følelser med hverandre(i større grad enn jeg noen gang klarte som PUA)

Bedre forklaring enn det kan jeg desverre ikke komme med. Hvis du noen gang opplever det vil du forstå hva jeg snakker om, hvis ikke så tror jeg absolutt man kan leve ett godt sosialt og lykkelig liv med de egenskapene PUA gir deg.

 

Jeg sa heller ikke at jeg "lekte rundt med andre jenter" som du så fint skrev. Jeg sa jeg enda var litt småflørtete med visse jenter. Det er en del av personen jeg er. Ikke bak min kjærestes rygg, det er ikke snakk om noe heavy flørting, men mer som cocky-funny attitude om du absolutt vil putte navn på det.

 

External Validation er viktig for meg. Ikke for å få damer, jeg gir som sagt totalt faen i damer for tiden. Men fordi external validation er en stor del av hverdagen i motebransjen. Det er tross alt en bransje bygget opp på sammfunnets skjønnhetsnormer. Det nytter ikke å komme som en slask på jobb. Man må følge med trendene samtidig som man må oppretteholde ett særegent preg over sin egen stil. Det var en grunn til at jeg kallte meg "Pensjonert PUA" jeg gir faen i hva jævla pickup artist bøker sier meg om hvordan jeg skal oppføre meg. Jeg har hatt mye større suksess på alle områder i livet mitt etter at jeg gikk min egen vei(selvfølgelig bygget opp av de erfaringene jeg fikk av å lese PUA bøker)

 

Utifra det siste utsagnet ditt så kan jeg ikke si noe annet enn at hvis det var det du fikk utav innleggene jeg har postet her på forumet så har jeg virkelig ikke noe mer jeg kan komme med. Jeg har delt mine erfaringer. Synes det var interessant å få ut en del tanker jeg har hatt inne.

Endret av Artistic.Hipster
Lenke til kommentar

Jeg forstår at dine innlegg var ment for å dele egne tanker og erfaringer, men jeg følte det ikke kom frem. At du skriver dette helt klart i svaret ditt er jo bra :)

 

Min intensjon med mitt innlegg var ikke å gå til angrep på deg som person, men å belyse hvor motstridende noen av tankene dine er.

 

Grunnen til at jeg tar frem at du kaller deg en PUA (noe du ikke direkte gjør) er fordi det virker som om du presenterer dine tanker og erfaringer i et PU-lys, noe som ikke er så rart med tanke på at det er det denne tråden handler om. Og på denne måten kommer det enda tydligere frem akkurat hvor motstridende mye av det du skriver er.

 

Jeg har ikke et personlig problem med at du presenteres som en voldelig fyr. Alle til sitt. At du presiserer nå at du ikke er det er for meg helt fint, men i sammenhengen det ble nevnt i ditt innlegg følte jeg for å ta tak i det. Dette forstår du vel :)

 

Angående dette med å slakte fellow mates i felten kan jeg se at jeg forstod det som at dette gjorde dere mot majoriteten av dem som prøvde seg, når du egentlig tenkte på ett spesiellt tilfelle. Allikevel, å kalle gutter som tydligvis vil forbedre seg (de leste tross alt en bok eller to om det) for "jævla wannabe PUA's som akkurat har lært seg mystery method" - det er drøyt.

 

Om kjærlighet tror jeg du undervurderer meg. Jeg var på den mottakende enden av utroskap med min fremtidige kone og måtte desverre oppleve en 4 måneders lang og dyp depresjon; noe som førte meg til PU og det som videre var. Jeg har lært hvordan følelsene våre som mennesker fungerer, hvordan mange av de underliggende prossesene fungerer og hvorfor de utløses. Dette er et stort emne, noe vi gjerne kan diskutere, men jeg forholder meg kort og relevant med å si at kjærlighet ikke skapes eksternt, men internt. Det er ikke egentlig dama di som er grunnen til det du kaller kjærlighet - men du selv.

 

"Jeg sa heller ikke at jeg "lekte rundt med andre jenter" som du så fint skrev". Jeg sa heller ikke at du sa det. Det var min oppfatning. Ser du hvor lett det er å ta feil av dette med tanke på det første jeg skrev i dette innlegget?

 

Du misforstår hva jeg skriver med tanke på external validation. Dette går ikke på hvordan andre oppfatter deg, men hva du bygger din virkelighet på.

 

EDIT:

 

Om dette med å gjenkjenne PUAer tror jeg det bunner i at vi har forskjellige oppfatninger av hva PU er. Eller rettere sagt, vi snakker om to forskjellige måter å drive PU. Jeg driver selv helt og holdent med natural game. Men dette igjen kan misforstås. Hva jeg spesifikt driver med er å plante visse beliefs i hodet mitt, og i grunn ikke så mye mer. På denne måten er alt jeg gjør 100% genuint, og du vil aldri høre noen "lines" fra communityet hvis du er ute på by'n med meg.

 

Så poenget mitt er at en utenforstående umulig kan kalle meg en PUA ute på byen. Dette fordi det eneste jeg gjør er å ha visse overbevisninger om hvem/hva/hvordan. Selv om dette i bunn å grunn egentlig er feil å si (all bevisst oppførsel er basert på beliefs), så er det lettere å forstå. At jeg holder øyekontakt i riktig mengde er ikke et resultat av at jeg har lest hva som er riktig mengde, men et resultat av at jeg har den medfølgende selvtilliten som avgjør hvor lenge jeg naturlig holder øyekontakt. Med denne tankegangen kan du egentlig forklare hele mitt "game" - det er ikke overfladisk programmering av oppførsel, men en dyp og naturlig personlighetsprogrammering.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Nå føler jeg vi er mer på samme bølgelengde ja :)

 

Det var for all del ikke meningen å sette det opp som påvist fakta. Jeg måtte jo bare sette det i ett perspektiv tilpasset tråden(da spesiellt fordi jeg leste tidligere i tråden om gutter som var redde for at PUA's skulle "stjele" dama deres) Og etter å ha lest litt for mange bøker om emnet så ble det bare satt opp litt på samme måte :p

 

Akkurat der med vold så var det min egen feil som brukte det som eksempel i innlegget mitt. Jeg hadde en spesiell hendelse i tankene og jeg synes det fungerte greit der og da, så da var det greit å få det ut iallefall. Jeg er som sagt ikke en voldelig person, og det er ingenting jeg liker mindre enn gutter som går ut på byen for å sloss. Slik skaper dårlig stemning og det blir ikke hyggelig for noen.

 

Når det kommer til å slakte PUA's i felten så var det igjen konkrete hendelser jeg hadde i tankene som jeg brukte som eksempler for å sette det på spissen. Og det trenger ikke alltid å være "uthengning" en liten kommentar til han fra meg er ofte nok til at vi to finner tonen og kan snakke som kompiser så kan han kanskje til og med få låne dama mi som pivot :p Det ekstreme tilfellet jeg brukte som eksempel er når PUA's kommer og er jævlige, frekke og med onde hensikter i tankene. Ang. "jævla wannabe PUA's som akkurat har lært seg mystery method" så er det faktisk noen folk som er sånn. Som dratt ut av The Pickup Artist reality showet og med en pålagt selvtillit som ikke ligner grisen. Men igjen, dette er sære tilfeller og ikke det store flertall :)

 

Jeg tror vi forsnakke hverandre når det kom til kjærlighet også ja. Vi tenker egentlig ganske likt på emnet og jeg kan forstå at det var ett stort fall og oppleve utroskap. Og jeg vet at PUA-training hadde vært det første jeg satte meg inn i om noe lignende noen gang skjer med meg! Jeg tror også at jeg og mitt sinn har den største innvirkningen på kjærlighet, men det er virkelig udefinerbart og jeg tror det er svært forskjellig fra person til person.

 

Ang. External Validation så var det ett utrykk jeg ikke kjente igjen så jeg tolket det bare selv ja :p

Litt vanskelig å svare her uten å lese seg litt opp på det, men slik jeg oppfatter det så vil ting som law of attraction komme inn her? Jeg er fascinert over emnet, og tror på det til en viss grad. Og jeg føler virkelig jeg er i stand til å skape min egen virkelighet. Jeg har en positiv holdning til alt. Og har faktisk kvittet meg med alt av negative tanker. Det er en veldig befriende følelse.

Endret av Artistic.Hipster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...