kremt Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar Sprekker og sprekker. Selv om mange av de store skulle falle 50 % vil de jo fortsatt ikke være rimelige. Nvda har steget 700 % på 3 år. Selv med en kraftig korreksjon på 50 % vil den jo være opp 350 % på 3 år. En korreksjon på 10-20 % kan nok fort skje uansett hva inntjeningen blir. Men det er ikke nok til å si at AI bobla sprekker.
DJViking Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar Den lille bobla som sprakk for 1 år siden sank fondene mine med rundt 20%. Nå litt over 1 år etterpå har de kommet over denne knekken.
Jarmo Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar https://e24.no/boers-og-finans/i/9pKedM/folketrygdfondet-tjente-47-9-milliarder-kroner-i-2025
eplekasse Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar (endret) Jeg har tidligere hørt at det er dyrere med flere indeksfond, pga hvert fond har forvaltningsgebyr. At man da f.eks betaler 2 forvaltningsgebyrer på 2 fond. Men jeg ser ikke hvordan dette faktisk gir økte gebyrutgifter. 100 000kr fordelt likt på 2 fond med 0.2% gebyr (1000kr gebyrutgift per fond, totalt 2000kr), gir samme utgift som 100 000kr i et fond med 0.2% gebyr (2000kr). Er det noe jeg har misforstått? Bare spør siden jeg har hørt dette utsagnet så mange ganger. Endret 21. februar av eplekasse 1
007Bond Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar eplekasse skrev (1 time siden): Jeg har tidligere hørt at det er dyrere med flere indeksfond Det stemmer ikke, med mindre de andre indeksfondene man velger har høyere årlig avgift enn det man opprinnelig hadde. eplekasse skrev (1 time siden): 100 000kr fordelt likt på 2 fond med 0.2% gebyr (1000kr gebyrutgift per fond, totalt 2000kr), gir samme utgift som 100 000kr i et fond med 0.2% gebyr (2000kr). Riktig tankegang, men heldigvis blir det rimeligere enn 2000 kr. 0,2% av 100000 kr er kun 200 kr. eplekasse skrev (1 time siden): Er det noe jeg har misforstått? Bare spør siden jeg har hørt dette utsagnet så mange ganger. Nei, du har ikke misforstått noe. Jeg tror det er en del som har lite greie på fond som uttaler seg litt vel mye om ting de absolutt ikke har greie på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå