Gå til innhold

Nytt kabinett....?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å skifte ut det gamle Aopen-kabinettet mitt. Det har gjort jobben sin, dessuten så trenger jeg en kraftigere psu. Har sett litt på ColorCase sine, men finner ikke særlig informasjon om andres erfaringer med disse kabinettene. Noen som har erfaringer å dele, eller forslag til gode alternativer rundt 1000,-. Legger størst vekt på lavt støynivå og god ventilasjon.

Bjørn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinettet som er nevnt kommer uten PSU hos microplex, det ble testet her på hardware.no for en stund siden.

 

Det følger heller ikke med vifter til det, så både PSU og vifter må kjøpes separat.

 

HD'ene festes med små "støydempingsringer" mellom HD'ene og rammen slik at det ikke blir vibrasjoner som sprer seg (resonans)

 

Kabinettet er også mye romsligere enn mitt Aopen HQ08 og har også plass til flere disker samt bruker skinner til montering.

Det er også et viftefilter i front, men ikke i bakkant. Du kan heller ikke montere viftefiltre på "eksosvifta", samt at den kan kun festes på en måte

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte eg colorcase kabinett for litt over et år siden, det har bare plass til 2x80 vifter men ellers fungerer det greitt og er ikke så verst å se til.. Det fulgte heller ikke med ps, med det er jo greitt å velge selv så får du en stillegående og sterk en :D

Det finst mange fine kabinetter og du har ivertfall et noenlunde bra utvalg på microplex selv om ikke alltid prisen er den billigste der!

Jeg for min del har litt lyst på thermaltake :p

 

Men av de to over hadde jeg gått for det nederste:

http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=A...1000AB&toc=3070

Lenke til kommentar
Det er også et viftefilter i front, men ikke i bakkant. Du kan heller ikke montere viftefiltre på "eksosvifta", samt at den kan kun festes på en måte

 

Man trenger da normali ikke filter på "eksosvifta" da den blåser ut av og ikke inn i kabinettet... viftefilter er brukes for å forhindre støv i å følge med lufta som blir sugd inn i kabinettet, og sist jeg sjekket så pleier ikke

støv og skitt å kunne fly mot luftsrtømmen, men kanskje de har utviklet

propell eller jetmotor i det siste :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...