Gå til innhold

Hundrevis er utestengt frå WoW for bruk av bot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange som ikke har bottet som også har blitt bannet, bliazzard så etter signaler som også kunne være andre ting en glider, så tok de og bannet alle sammen, så kan være mange som har fått en uretferdig ban.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helt utrolig bra !! Jeg har ikke ord for hvor glad jeg er for å lese dette. :!:

Og til dere som ble tatt : Fryder meg !

Selv har jeg en lvl 70 Warlock og en lvl 70 Rogue som er helt fri for juks , jeg synes det er forferdelig at det finnes mennesker der ute som ikke gidder å spille ærlig men må jukse til seg gull/items ( les scam ) og må bruke bots for å lvl/farme.

Og til de som sitter å tenker på at jeg ikke har noe liv siden jeg har 2 stk bra utstyrte chars ( og en Shaman på vei ) , så vil jeg bare si at jeg har en veldig bra jobb og har 2 barn som jeg tar meg av! Spilling blir det tid til når jobben er gjort og ungene er i seng.

Så det er ingen grunn til å jukse fordi man ikke føler at man har tid eller synes at det går for tregt i forhold til venner/guild.

PS . Blizzard bruker god tid på å undersøke spillere/kontoer før de banner, hadde en lang samtale med en GM etter å ha meld ifra om en Bot. Han kunne fortelle meg at de ikke kunne banne en person som spilte i samme området i flere uker ( mnd ) hvis de ikke hadde noen bevis for 3rd party program.

Endret av Beerian
Skrevet
Helt utrolig bra !!  Jeg har ikke ord for hvor glad jeg er for å lese dette.  :!: 

Og til dere som ble tatt :  Fryder meg !

Selv har jeg en lvl 70 Warlock og en lvl 70 Rogue som er helt fri for juks , jeg synes det er forferdelig at det finnes mennesker der ute som ikke gidder å spille ærlig men må jukse til seg gull/items ( les scam ) og må bruke bots for å lvl/farme.

Og til de som sitter å tenker på at jeg ikke har noe liv siden jeg har 2 stk bra utstyrte chars ( og en Shaman på vei ) , så vil jeg bare si at jeg har en veldig bra jobb og har 2 barn som jeg tar meg av!  Spilling blir det tid til når jobben er gjort og ungene er i seng.

Så det er ingen grunn til å jukse fordi man ikke føler at man har tid eller synes at det går for tregt i forhold til venner/guild.

PS . Blizzard bruker god tid på å undersøke spillere/kontoer før de banner, hadde en lang samtale med en GM etter å ha meld ifra om en Bot.  Han kunne fortelle meg at de ikke kunne banne en person som spilte i samme området i flere uker ( mnd ) hvis de ikke hadde noen bevis for 3rd party program.

8840163[/snapback]

Bra svar!

Er ingen grunn til å botte.. Gidder du ikke å levle selv så er jo en del av poenget borte.. WoW = levle og ha det gøy.

Skrevet
Helt utrolig bra !!  Jeg har ikke ord for hvor glad jeg er for å lese dette.  :!: 

Og til dere som ble tatt :  Fryder meg !

Og til de som sitter å tenker på at jeg ikke har noe liv siden jeg har 2 stk bra utstyrte chars ( og en Shaman på vei ) , så vil jeg bare si at jeg har en veldig bra jobb og har 2 barn som jeg tar meg av!  Spilling blir det tid til når jobben er gjort og ungene er i seng.

PS . Blizzard bruker god tid på å undersøke spillere/kontoer før de banner, hadde en lang samtale med en GM etter å ha meld ifra om en Bot.  Han kunne fortelle meg at de ikke kunne banne en person som spilte i samme området i flere uker ( mnd ) hvis de ikke hadde noen bevis for 3rd party program.

8840163[/snapback]

Poenget var at warden ikke så forskjell på glider og diverse virus, roots eller whatever, så tok like gjerne blizzard og bannet alle. Det vil si at noen av de som ikke bottet også ble bannet. Uansett så passet bannen meg fint, er sommer og jeg skal kose meg. Nå skal dere få lov til å svette ifred. :)

Skrevet (endret)

HERREGUD! De av dere som mener det er forferdelig og jukse har seriøse problemer. Mener dere det er status da, og ha mange karakterer i høy level uten juks? Mange synes sikkert levlinga er kjedelig, da forstår jeg at de vil bruke program som fikser levlinga for dem...

Om man bruker programmer for å grinde til seg gull, da er det en annen sak....

EDIT: Jeg har kun 1 lvl 70 og 1 lvl 40, jeg har aldri jukset...

Endret av Blablaa
Skrevet
Hadde du likt det hvis kontoen din plutselig ble banna i flere ukers tid, bare fordi Blizzard trodde du juksa i spillet? Den måten hade ikke blitt godtatt blant gamere, det skal være visst.

8839403[/snapback]

Eksempelet mitt var de som står i en by og spammer med reklame for en gullselge side. Der er det bare å stenge på flekken og deretter etterforske om kontoen er stjålet.

Skrevet (endret)
HERREGUD! De av dere som mener det er forferdelig og jukse har seriøse problemer. Mener dere det er status da, og ha mange karakterer i høy level uten juks? Mange synes sikkert levlinga er kjedelig, da forstår jeg at de vil bruke program som fikser levlinga for dem...

Om man bruker programmer for å grinde til seg gull, da er det en annen sak....

EDIT: Jeg har kun 1 lvl 70 og 1 lvl 40, jeg har aldri jukset...

8840610[/snapback]

Når juksen går ut over mange andre som spiller seriøst så er det et problem, ikke noe problem hvis du hadde spilt et lokalt spill på PC eller konsoll. ( hvem har ikke testet ut God mode i diverse Quake spill ? )

Det er samme programmet som benyttes seg til lvl og gull , hvis du kjører et bot program for å gå opp i lvl.. så plukker man jo opp drops som loot og penger ! og noen ganger får man faktisk blue/purple drops som selges på AH eller til andre spillere.

De fleste som plasserer bots velger seg selfølgelig ut en plass der det er muligheter for bra drops ( motes feks ) som de selger på AH for å få mere gull.

Og kom ikke her å si at de som bruker en bot for å gå raskere opp i level kaster det lootet som de har fått i den perioden.

For min del har ikke dette noe med status å gjøre , det har noe med å føle at man har jobbet for det og virkelig fortjener å være en bra spiller. Nytter ikke å botte seg opp til lvl 60 - 70 for SÅ å begynne å spille ? hvem vil ha med en slik spiller i en instance.. eller i en high end guild ?? som ikke kan spille sin klasse fordi et program har gjort det.

Endret av Beerian
Skrevet
Mener dere det er status da, og ha mange karakterer i høy level uten juks? Mange synes sikkert levlinga er kjedelig, da forstår jeg at de vil bruke program som fikser levlinga for dem...

8840610[/snapback]

Kan ikke se hvorfor det skulle være noe mer status å ha flere characters istedenfor en? Kan ikke se at noen har sagt at det er det heller...

Jeg forstår folk som synes det er kjedelig å levle opp nye characters godt sjøl også. Det hadde vært fint om man kunne få f.eks. permanent rested bonus på nye chars etter å ha levlet opp sin første til 70, eller lignende tiltak slik at man kunne få prøvd ut andre klasser uten så mye pes.

Når det er sagt, så forstår jeg folk som bruker aimbots i CS også. Noen ganger vil man bare racke opp masse headshots og eie alle andre uten å bruke tid på å lære seg selve spillet.

Blir det noe mere riktig å jukse av den grunn? Nei! Forståelse for motivasjonen bak juksing har ikke noe med saken å gjøre.

Hverken CS eller WoW er designet for at folk skal bruke bots. Det er lett å se at kvaliteten på underholdningen i spillet generellt vil synke med antall folk som botter.

Hvis ikke alle skal kunne gjøre det, da skal ingen gjøre det. Så enkelt er det faktisk.

Når det gjelder å skille mellom "riktig" og "feil" måte å botte på, så er jeg helt med på tankegangen. Jeg synes det er bra at folk som f.eks. levler opp en character via bot tar hensyn til andre og holder bottingen til en plass og et tidspunkt som gjør det mindre plagsomt for andre. Selvfølgelig gjør de det ofte bare fordi det minsker kjangsen for å blir rapportert, men uansett hva grunnen måtte være så blir ikke dette heller en akseptabel unnskyldning pga. de allerede nevnte grunnene. Det er ikke plass til haugevis av bots i WoW og det er ikke noe kult for folk som prøver å spille seriøst å ha bots som "medspillere" heller. Selv om akkurat du er en snill & grei botter, så vil det alltid være andre idioter som driter i sånt. Det er umulig å skille mellom dem som botter for gullfarming, levling osv. uten å måtte foreta individuelle skjønnsmessige vurderinger. Noe som vil si at grunnen til at man botter blir fullstendig irrelevant. Blir det mange nok bots på en realm så vil det uansett på ett eller annet tidspunkt bli for ubehagelig å spille for absolutt alle untatt dem som jukser.

Derfor synes jeg det er bra at Blizzard banner bots, og jeg håper de forsetter å stoppe så mange bottere de kan.

Skrevet
Flere hundre som ble banna nå...  :cry:

8838820[/snapback]

"Bare" flere hundre?.. Slik jeg har forstått dette fra bl.a. dette forumet skulle dette være et kjempeproblem?... :hmm:

Skrevet

Får nok vente på en offisiell uttalelse fra Blizzard før man kan være sikker på det riktige antallet. Vanligvis pleier de å banne mange tusen i slengen.

Skrevet

Kan folk stoppe å syte om hvor lang tid blizzard bruker og tar dem i bølger?

Hvorfor tror du du gjør det? Jo fordi de finner en kode eller et smutthull i gliderens source og kan derfor tracke ned VELDIG mange og banne dem helvette. Tar lang tid å ta en og en, istedenfor å prøve å finne ut bugs i koden dems som gjør dem detectable og kan de banne mange mange mange tusen på en gang istedenfor å ta 1 og 1 sak som tar mye lengre tid.

Overall er det bedre sånn de gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...