Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Få psykiske lidelser av å ikke ha sex


Juden

Anbefalte innlegg

Kan man få psykiske lidelser av å vente med sex til man er gift (hvis det tar flere år)? I gamle tiden så ble man giftet bort i en alder av 18 (Religion og sånt) får å få tilfredsstilt sine behov, men nå er det så komplisert at man gjerne venter med det.

 

Sex er jo en must i livet og hvis man må vente så blir man desperat.

Det er noen som ender med psykiske lidelser.

 

Hvordan oppstår de lidelsene?

Hvorfor er sex så viktig?

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gief kilde på at man ble giftet bort, for å få dekket sine seksuelle behov.

 

Edit: Jeg tror at svært få vil pådra seg psykisle lidelser bare fordi de ikke får seg ett napp i ny og ne. Lidelsene vil i så fall være en konsekvens av det, pga "Jeg er alene fordi jeg er stygg / har en aura av dritt rundt meg" (lav selvtilitt, samt angst.) Sex i seg selv, vil ikke være selve grunnen.

 

Bare se på de som er aseksuelle, eller ungkarer.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Sex er viktig fordi det gir nærhet, det gir omsorg, det gir orgasme, det gir lykke, det bekrefter et veldig nært og tett felleskap mellom to individer, og det er godt for begge.

 

Om det gir psykiske lidelser skal vi ikke se bort ifra. Naturen er rå på alle områder, hvorfor skulle den ikke være rå på dette området også? Vi blir jo syk av alt mulig rart.

Lenke til kommentar

Er nok veldig få som ville fått psykiske lidelser av å vente. Og man ble ikke giftet bort i den tiden for å få sine behover tilfredstilt,var mer for at jenta skulle bli økonomisk sikret og at mannen skulle få seg en kone.

 

Sex er viktig av veldig mange grunner,å starte med noen ramsing vil bare bli slitsomt.

Lenke til kommentar
Sex er viktig fordi det gir nærhet, det gir omsorg, det gir orgasme, det gir lykke, det bekrefter et veldig nært og tett felleskap mellom to individer, og det er godt for begge.

 

Om det gir psykiske lidelser skal vi ikke se bort ifra. Naturen er rå på alle områder, hvorfor skulle den ikke være rå på dette området også? Vi blir jo syk av alt mulig rart.

8821493[/snapback]

 

 

Jeg mener at hvorfor får man psyksike lidelser av å ikke ha sex?

Ikke av å ha sex! :)

Lenke til kommentar
Man kan vel ha sex med seg selv, uansett om man er gift eller ikke. Noen mister ikke jomfrudommen før de er godt over 20, så jeg tror ikke det er så utrolig farlig nei. Nærhet er viktig, men å si at sex kan føre til psykiske lidelser vil jeg si er å dra det litt langt.

8822636[/snapback]

Det er ingen i denne tråden som har hevdet det eller stilt spørsmål rundt det heller. Sånn at evnt. misforståelser blir retta opp. :blush:

Lenke til kommentar
Det er ingen i denne tråden som har hevdet det eller stilt spørsmål rundt det heller. Sånn at evnt. misforståelser blir retta opp. :blush:

8823379[/snapback]

Nå er jeg skikkelig forvirra. :ermm:

8823794[/snapback]

Det som både Databamse og jeg mente var at mangelen på sex sikkert i noen tilfeller kunne føre til psykiske lidelser. Så det er oppklart :whistle:

Lenke til kommentar
Kan man få psykiske lidelser av å vente med sex til man er gift (hvis det tar flere år)? I gamle tiden så ble man giftet bort i en alder av 18 (Religion og sånt) får å få tilfredsstilt sine behov, men nå er det så komplisert at man gjerne venter med det.

 

Sex er jo en must i livet og hvis man må vente så blir man desperat.

Det er noen som ender med psykiske lidelser

 

Hvordan oppstår de lidelsene?

Hvorfor er sex så viktig?

8821468[/snapback]

 

Det er vel mer riktig å si at man får psykiske lidelser av å bli gifta bort, ikke av å avstå fra sex.

Sex gir mye, selvtillit, omsorg, nærhet.

 

Kilder på det merkete over ?

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Altså, hvordan kan mann få psykiske lidelser av å ikke ha sex viss mann ikke har hatt sex før, og ikke vet hvordan det er?

 

Tenker da på folk som venter med og ha sex før ekteskapet og ikke har hatt sex før... :p

 

Men tror kanskje du kan få psykiske lidelser av å ikke ha sex, viss du er vant med og ha sex feks i et forhold og plutslig ikke skulle få det mer.

Snakker av erfaringer, tror det er på tide jeg gjør det snart... :p

Lenke til kommentar
Selvom man ikke har sex med en annen, kan man da fortsatt ha sex med seg selv. Det er ikke det samme, men det tilfredstiller et behov.

8826958[/snapback]

Med eller uten partner, så ja, man skal ha sex, det er en naturlig del av oss alle, absolutt alle, med unntak av dem som eventuelt er født invalid og ikke kan eller klarer å ha sex verken med andre eller seg selv.

 

Jeg lurer på hva sex egentlig handler om, fra naturens/skaperens side, hvis der er en skaper, for alle er i samme bøtta. Det er greit at det er godt, det er greit at man fører slekta videre sånn, men hvorfor skulle det være godt? Hva er poenget med at sex er godt? :hmm: Har sex andre dypere psykologiske hensikter som har med lykke og velvære å gjøre? Jeg vet ikke hvor godt studert dette er, men hvis sex er så forbanna viktig at alle trenger det, da må det virkelig være viktig :ph34r:

 

Jeg kan forstå hvorfor det er godt, hvis hensikten er at vi skulle føre slekta videre, da ville det friste oss å føre slekta videre, hvis det ikke var godt da ville sikkert slekta stoppet opp.

Lenke til kommentar

Nei, hvorfor er sex godt? Hvorfor er massasje godt? Hvorfor er å bli klødd på ryggen godt?

Kroppskontakt er bra for mennesker. Barn som ikke bli kjælt med når de er små blir ofte mer agressive enn andre når de blir eldre. Hva det kommer av, vet jeg ikke helt. Men sunt er det visst.

 

Mangel på sex gir nok ikke psykiske lidelser. Men mangel på kroppskontakt fra man er liten kan sikkert bidra til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...