Gå til innhold

Skal lage nytt free nettspill!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg og noen kamerater skal lage et nettspill som forsåvitvis er gratis.

Alle er gode på data og har de fleste tingene aktuelle men så mye mer har vi ikke regnet ut.

Vi har forstått hvor mye jobbing dette kommer til og bli med graffiken,koding osv...

Vi er åpne for at dette kan komme til og ta opptil et år men vi trenger ganske mye hjelp :yes:

Vi har planlegget omtrent 30% av spillet så det er vel litt tidlig og legge dette ut når vi ikke engang vet om vi vil klare dette.

Men ingen andre ting kan stoppe oss :no:

Jeg har droppet og legge ut alle disse tingene i spillet men ved senere anledning vil jeg nok det :)

Dere kan kontakte oss hvis dere er interesert i og hjelpe til på disse email adressene:

[email protected]

[email protected]

eller [email protected]

Da vil dere så klart bli informert mer om spillet før vi legger det ut her :whistle:

Vil minne på om at foresprsmål om Admin og Mod er åpne men jeg ber dere huske at det vil ta lang tid til dette vil trenges.

Nå er det først og fremst jobbingen som gjeller.

Vi vil nok også legge ut et emne her når vi trenger dette :yes:

En av oss kan ganske mye koding men vi trenger en del hjelp med det alikevel ;)

Håper noen er intereserte :D

Snorre!

Endret av Flamme73
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ma det legges ut _masse_ mer info takk!

dette er feil kategori, jeg regner med dere har tenkt a programmere dette spiller i feks PHP. (som det er en egen kategori til)

Og nei, tror ikke dere finner noen som har lust a gjore dette gratis. For dere har vel ikke 10-20 lapper tilgjengelig?

Og ihvertfall ikke etter a ha lest innlegget med masse smilies og linjeskift.

Det ER vel ikke et mafiaspill kanskje?

Skrevet
Her ma det legges ut _masse_ mer info takk!

dette er feil kategori, jeg regner med dere har tenkt a programmere dette spiller i feks PHP. (som det er en egen kategori til)

Og nei, tror ikke dere finner noen som har lust a gjore dette gratis. For dere har vel ikke 10-20 lapper tilgjengelig?

Og ihvertfall ikke etter a ha lest innlegget med masse smilies og linjeskift.

Det ER vel ikke et mafiaspill kanskje?

8797938[/snapback]

Ikke et mafiaspill nei!

O.K.

skjønner at det var lite informasjon men det er det som står i teksten da!

Ingen som vil gjøre dette gratis.

Jeg vet at det kommer til og bli litt penger med spillet men mener du at jeg skal betale de som hjelper meg kan jeg like godt skaffe folk som ikke trenger det!

Foresten burde du tenke på at jeg la ut dette innlegget for og få hjelp, ikke en masse krittik :wallbash:

Skrevet

gl

Jeg vet at det kommer til og bli litt penger med spillet men mener du at jeg skal betale de som hjelper meg kan jeg like godt skaffe folk som ikke trenger det!

I webforumet (der denne traden horer hjemme) har vi hatt mange "Hei, jeg vil lage nettspill!! FIKS FOR MEG!!!!"-trader. Hver gang har alle sagt; "har du penger?"

Hva gjor ditt spill annerledes? Hvordan har du tenkt a tjene penger pa noe gratis?

Skrevet

gl

I webforumet (der denne traden horer hjemme) har vi hatt mange "Hei, jeg vil lage nettspill!! FIKS FOR MEG!!"-trader. Hver gang har alle sagt; "har du penger?"

Hva gjor ditt spill annerledes? Hvordan har du tenkt a tjene penger pa noe gratis?

8798105[/snapback]

ett eller annet kommer siden.

Når vi har rensket spillet for bugs ovs...

Kansje prøve på noe mer da!

Skrevet
Hvordan har du tenkt a tjene penger pa noe gratis?

8798105[/snapback]

Hvorfor tjene penger?

De skal vel bare bruke ferie-tiden, og annen fritid på å sysle med sitt første spill. Hvis en portal kjøper det opp kan de jo tjene noen slanter (Hvis spillet er av en viss kvalitet).

Forresten: Kritikken til Ståle = Hjelp

Skrevet
De skal vel bare bruke ferie-tiden, og annen fritid på å sysle med sitt første spill.

Sann som jeg forstar det, leter de etter andre folk som kan kode. Og siden de ikke har penger selv, ma de tjene det pa spillet for a betale kodingen.

Skrevet
Sann som jeg forstar det, leter de etter andre folk som kan kode. Og siden de ikke har penger selv, ma de tjene det pa spillet for a betale kodingen.

8802176[/snapback]

Leste bare raskt gjennom. Trodde de skulle gjøre det selv.

Skrevet

8802176[/snapback]

Leste bare raskt gjennom. Trodde de skulle gjøre det selv.

8802358[/snapback]

En av oss kan kode!

Vi skal kode selv så hvis du bare leste raskt gjennom det leste du riktig.

Skrevet

Her var det mangel på masse informasjon. Hvilket spill er det snakk om, FPS, RPG?

Så, hvilken engien skal dere bruke? Regner med at dere ikke legger opp med å lage en engien selv, det trenges et team på mange mennesker for å lage en engien samt hjelp fra store aktører for f.eks fysikk og lyd (hvis dere ikke vil kode alt dette selv that is).

Om dere vil gjøre det enkelt for dere selv anbefaler jeg å bruke f.eks Source, om dere skal bruke source kan jeg hjelpe til med level designingen når jeg får tid. Akkurat nå driver jeg å lage et SP spill selv og har nok av ting å gjøre.

Jeg vil selvfølgelig høre hva dere har planer om og hva dere tenker å gjøre for å få dette på beina. Har drevet litt med spill designe (siden Duke Nuke 3D vel å merke) og kan litt i alle fall med hva dere må gjøre.

Kritikk må dere alltid regne med, er mange her på forumet som selv har den drømmen om å lage spill men som aldri gjør noe med det, og heller rakker ned på andre når slike ting blir gjort ;)

Skrevet

Jeg rakker bare ned pa folk som vil lage webspill her. Folk som ikke kan PHP kan umulig ga rett inn og lage et online nettspill (som jeg fremdeles tror de mener her, og at posten er veldig feilpostet) uten a ha sa mye peil.

Hvis det er et ordentlig spill, som jeg tror Bear^ snakker om, er det bare a sette igang. Da har jeg feiltoket alt, og legger meg flat. (ikke at jeg tror at jeg har feiltoket noe enda da)

Skrevet

Utfra topic kan det se ut som det er et web basert spil de driver å skal lage. Likevell, utfra teksten kan det og høres ut som de skal lage noe mer avansert.

Selve tråden er i seg selv veldig dårlig oppbygget fra trådstarters side, ettersom det meste av informasjon som trenges ikke er tilstede. F.eks hva slags spill er det snakk om her. Derfor får man slike misforståelser som leder til dritkasting mot trådstarter.

Men tilbudet mitt står ved lag, om det da er snakk om et nettspill alla Counter-Strike eller et MMO. Om det er et web relatert spill kan jeg ikke hjelpe mye, ettersom jeg ikke kan noen verdens ting om dette.

Skrevet (endret)

Det blir nok utsatt på grunn av at en av disse fyrene ikke for jobbet før om noen månender.

Kommer med mer informasjon senere.

Dette blir siden for spillet.

Skal kjøpe den opp snart.

Endret av Flamme73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...