Gå til innhold

Bytte/reparasjon av ødelagt PC


Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en bærbar maskin på nettet som ganske enkelt slutta å fungere etter bare en dag. Skal nå sende denne i retur så forhandler kan undersøke den og ettersom den er fullstendig død regner jeg med de enten må reparere eller bytte den. Det jeg lurer på er ganske enkelt om forhandler har rett til å forsøke å reparere maskinen og sende den tilbake, eller om jeg i en slik situasjon kan kreve bytte? Er svært skeptisk til å bare få samme maskin tilbake og så risikere nytt sammenbrudd.

 

Om jeg kan kreve bytte, evt. om det viser seg at forhandler rett og slett ikke kan reparere maskinen, har jeg krav på/mulighet til å bytte denne i en annen modell mot å betale mellomlegg eller vil det uansett bare være aktuelt å få ny maskin av samme modell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regnes vel som en DOA sak, kommer litt ann på hvilket merke man har kjøpt etter hvordan det behandles.

Går vanligvis fort å få i orden.

 

Edit: Hør med butikken, regner med de kan gi deg et godt svar på det du lurer på.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar
Joda, men kunne bare tenke meg å ha en anelse om hva jeg faktisk har krav på og hva jeg evt. må forhandle om :)

8795922[/snapback]

 

I utgangspunktet vil du kunne velge mellom omlevering eller avhjelp, men! dette vil bero på en vurdering av avhjelpsparagrafen, og i dette tilfellet vil du neppe ha mulighet til å kreve omlevering, og forhandler vil dermed kunne kreve å foreta avhjelp i form av retting av feil :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Ok. Takk for hjelpa. Er forresten feil oppgitt vekt på en bærbar pc noe man kan klage på i henhold til loven, eller er det bare noe man må akseptere?

8796819[/snapback]

Er det feil vekt på PC-en, er det i utg.pkt. en mangel etter fjkl. §16, se §15.

Lenke til kommentar
Er ofte at PC'n sin vekt blir oppgitt uten batteri, noe som kan få vekten til å variere. I tillegg så vil vekten variere etter kapasitet på batteri.

8799820[/snapback]

 

da burde det vel strengt tatt stå spesfisert at det er slik? Hvis ikke kan en jo begynne å lure på hvor mye butikken egentlig vil villede kunden.

Lenke til kommentar
Er forresten feil oppgitt vekt på en bærbar pc noe man kan klage på i henhold til loven, eller er det bare noe man må akseptere?

8796819[/snapback]

Hvor stort er avviket?

Og står det noe på butikkens webside som sier hva som er med i vekten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...