Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Var i kontakt med UtenAbonnement i dag (i forbindelse med en annen bestilling) og fikk beskjed om at leverandøren deres (Brightpoint) har litt forsinkelse i leveringene sine på grunn av ferieavvikling. Det kan derfor ventes 2-3 dager ekstra på leveringen.

 

-snubbel

9044036[/snapback]

 

 

ja men...de burde jo ha sendt mail til oss som har bestilt ...at den er forsinket!

2-3 dager....dvs får ikke den før neste uke ...tenker jeg :roll:

 

men snubbel hvordan funker mobilen? får du se Oslo været?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var i kontakt med UtenAbonnement i dag (i forbindelse med en annen bestilling) og fikk beskjed om at leverandøren deres (Brightpoint) har litt forsinkelse i leveringene sine på grunn av ferieavvikling. Det kan derfor ventes 2-3 dager ekstra på leveringen.

 

-snubbel

9044036[/snapback]

 

 

ja men...de burde jo ha sendt mail til oss som har bestilt ...at den er forsinket!

2-3 dager....dvs får ikke den før neste uke ...tenker jeg :roll:

 

9044117[/snapback]

Dette er direkte amatørmessig spør du meg. Hvis man får slike forsinkelser så sender man da ut melding om dette til kundene eller som ett absolutt minimum opplyser om dette på nettsidene.

 

At man bruker mer enn ett døgn(har enda ikke fått noe svar i det hele tatt jeg) på å svare noen kunder mens andre tydeligvis får svar akkurat når de ønsker ser jeg også på som useriøst...

 

Tar meg ett par timers tenkepause her nå jeg før jeg eventuellt sender av gårde en avbestillingsmail. Butikker som ikke har telefon-support og kun kjører mail må da for !#¤%" svare på mailen de får. :nei:

Lenke til kommentar
@snubbel: Gidder du poste ROM version osv på mobilen din? (Start - Innstillinger - System - Enhetsinformasjon(?)/Device Information

 

Hadde vært kult hvis du kunne "dumpet" det norske ROM'et ditt og lagt det ut på nett. Kan finne guide til deg.

9040016[/snapback]

 

Skal vi se...

 

ROM-versjon: 1.11.409.1B NOR

ROM-dato: 05/24/07

Radioversjon: 02.94.90

Protokollversjon: 4.1.13.44

ExtROM-versjon: 1.11.409.101

 

Været: Jeg skrev inn Trondheim og det gikk i hvert fall helt fint :-) Kragerø, derimot, lå ikke inne. Den hentet oppdatert værinfo over EDGE.

 

Kan godt lage kopi av ROM'en hvis det er lov (!!) og noen forklarer meg hvordan.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Til dere som klager på UtenAbonnement...

 

Grunnen til at de holder så lave priser, er bl.a. at de ikke har telefonsupport, at de ikke slenger seg rundt og mailer alle kunder ved hver lille forsinkelse osv.

 

Grunnen til at jeg får svar så kjapt er at jeg (etter å ha handlet MYE med dem) har fått direkte e-post til han som styrer lageret.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
@snubbel: Gidder du poste ROM version osv på mobilen din? (Start - Innstillinger - System - Enhetsinformasjon(?)/Device Information

 

Hadde vært kult hvis du kunne "dumpet" det norske ROM'et ditt og lagt det ut på nett. Kan finne guide til deg.

9040016[/snapback]

 

Skal vi se...

 

ROM-versjon: 1.11.409.1B NOR

ROM-dato: 05/24/07

Radioversjon: 02.94.90

Protokollversjon: 4.1.13.44

ExtROM-versjon: 1.11.409.101

 

Været: Jeg skrev inn Trondheim og det gikk i hvert fall helt fint :-) Kragerø, derimot, lå ikke inne. Den hentet oppdatert værinfo over EDGE.

 

Kan godt lage kopi av ROM'en hvis det er lov (!!) og noen forklarer meg hvordan.

 

-snubbel

9044546[/snapback]

 

 

du får inn trondheim :thumbup: ....hva med oslo....ligger den i lista o?

Lenke til kommentar
Skal vi se...

 

ROM-versjon: 1.11.409.1B NOR

ROM-dato: 05/24/07

Radioversjon: 02.94.90

Protokollversjon: 4.1.13.44

ExtROM-versjon: 1.11.409.101

 

Været: Jeg skrev inn Trondheim og det gikk i hvert fall helt fint :-) Kragerø, derimot, lå ikke inne. Den hentet oppdatert værinfo over EDGE.

 

Kan godt lage kopi av ROM'en hvis det er lov (!!) og noen forklarer meg hvordan.

 

-snubbel

9044546[/snapback]

 

Takk for infoen! Vet egentlig ikke om vi får brukt kopien av ROM'en til noe enda så du trenger ikke stresse med det. Skal høre med noen som har litt mer peiling på det først. Kommer nok uansett en oppdatering på HTC sine sider som vi kan få tak i og bruke.

Lenke til kommentar
Til dere som klager på UtenAbonnement...

 

Grunnen til at de holder så lave priser, er bl.a. at de ikke har telefonsupport, at de ikke slenger seg rundt og mailer alle kunder ved hver lille forsinkelse osv.

-snubbel

9044557[/snapback]

Denne kjøper jeg rett og slett ikke. Har ingen problemer med at de ikke kjører telefon-support men da bør de bemanne mail-boksen sin. Jeg har enda ikke fått svar på mail som jeg sendte igår(mandag). Og bare for å gjøre det klart så har jeg vært veldig høflig og grei i min kontakt med butikken så langt.

 

Det tar max 10min å sende ut en melding om at det er leveringsproblemer grunnet ferieavvikling hos leverandør eller legge ut en slik melding på nettsidene.

 

Prisene dere er heller ikke så billige sammenliknet med f.eks ybs, amentio og den gjengen der som holder mye bedre nettsider og kundekontakt.

 

Tar man seg ikke tid til å svare kunder så mister man fort denne kunden. Kommer også på i farten den gamle floskelen om at 1misfornøyd kunde forteller om erfaringen sin til 10 venner etc etc.. Jeg sitter i hvert fall igjen med ett veldig slett inntrykk så langt av denne nettbutikken. Det er helt uholdbart at man må kjøpe store kvanta for å få svar på mail.

 

Hva i hefflete skjer hvis det oppstår en reklamasjons/garanti-sak med denne butikken? Skal vi da også vente flere dager mellom hver gang de tar seg bryet med å svare i deres ene support-kanal?

 

Ser i ettertid at jeg burde sjekket erfaringene som er skrevet i prisguiden, men lar dem få tvilen til sin hjelp så lenge ingen andre butikker har telefonen på lager. Men mitt kundeforhold til utenabonnement.no henger i en meget tynn tråd :hmm:

Lenke til kommentar
Denne kjøper jeg rett og slett ikke. Har ingen problemer med at de ikke kjører telefon-support men da bør de bemanne mail-boksen sin. Jeg har enda ikke fått svar på mail som jeg sendte igår(mandag). Og bare for å gjøre det klart så har jeg vært veldig høflig og grei i min kontakt med butikken så langt.

 

Det tar max 10min å sende ut en melding om at det er leveringsproblemer grunnet ferieavvikling hos leverandør eller legge ut en slik melding på nettsidene.

 

Prisene dere er heller ikke så billige sammenliknet med f.eks ybs, amentio og den gjengen der som holder mye bedre nettsider og kundekontakt.

 

Tar man seg ikke tid til å svare kunder så mister man fort denne kunden. Kommer også på i farten den gamle floskelen om at 1misfornøyd kunde forteller om erfaringen sin til 10 venner etc etc.. Jeg sitter i hvert fall igjen med ett veldig slett inntrykk så langt av denne nettbutikken. Det er helt uholdbart at man må kjøpe store kvanta for å få svar på mail.

 

Hva i hefflete skjer hvis det oppstår en reklamasjons/garanti-sak med denne butikken? Skal vi da også vente flere dager mellom hver gang de tar seg bryet med å svare i deres ene support-kanal?

 

Ser i ettertid at jeg burde sjekket erfaringene som er skrevet i prisguiden, men lar dem få tvilen til sin hjelp så lenge ingen andre butikker har telefonen på lager. Men mitt kundeforhold til utenabonnement.no henger i en meget tynn tråd :hmm:

9045151[/snapback]

 

Med fare for at jeg provoserer deg litt nå... så tror jeg egentlig at du er mest småsint fordi du ikke har fått Touch'en din ennå :hmm:

 

Når en nettbutikk kjører billig drift, går det selvfølgelig ut over alt som finnes av responstid. At UtenAbonnement sin leverandør sliter med å pushe ut HTC Touch trenger ikke å bety at de sliter med å pushe ut andre telefoner.

 

At de ikke legger ut informasjon på nettsidene om tregheter hos leverandør, er også helt forståelig. De aller fleste av de billige nettbutikkene bruker nøyaktig samme leverandør og da er det jo salgsmessig selvmord å poengtere at man har treg leverandør når de andre ikke poengterer det. I tillegg kan disse treghetene være av forbigående karakter og at det kun påvirker leveranse i et par dager.

 

Når det gjelder reklamasjon så har jeg hatt det med UtenAbonnement én gang. De var usedvanlig greie å ha med å gjøre. Jeg hadde hatt en telefon til reparasjon 2 ganger for samme feil hos en annen butikk/verksted og da feilen oppsto 3. gang holdt det å sende inn telefonen samt kopi av servicehistorikken. Fikk pengene tilbake etter 2 dager. Alle andre nett- og vanlige butikker jeg har kjørt reklamasjoner mot, har vært vesentlig mer vanskelige enn dette.

 

Har altså fremdeles ikke noe problem med å anbefale butikken.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Med fare for at jeg provoserer deg litt nå... så tror jeg egentlig at du er mest småsint fordi du ikke har fått Touch'en din ennå  :hmm:

 

Når en nettbutikk kjører billig drift, går det selvfølgelig ut over alt som finnes av responstid. At UtenAbonnement sin leverandør sliter med å pushe ut HTC Touch trenger ikke å bety at de sliter med å pushe ut andre telefoner.

 

At de ikke legger ut informasjon på nettsidene om tregheter hos leverandør, er også helt forståelig. De aller fleste av de billige nettbutikkene bruker nøyaktig samme leverandør og da er det jo salgsmessig selvmord å poengtere at man har treg leverandør når de andre ikke poengterer det. I tillegg kan disse treghetene være av forbigående karakter og at det kun påvirker leveranse i et par dager.

 

snip snip

 

-snubbel

9045446[/snapback]

Hehe selvsagt har det noe å si at jeg ikke har telefonen. Men _en_ liten mail hadde gjort at jeg visst hva som skjedde. Det er alt jeg har bedt butikken om. Nemlig en ordrestatus. Når de ikke klarer denne enkle oppgaven på godt over ett døgn så begynner jeg å tvile. Ser også at noen av de andre her som har bestilt ikke har hørt noe.

 

Og vi er tydeligvis veldig uenige i hvordan man bør drive en butikk. Selv om man kutter kostnader så skal i mine øyne ikke dette gå ut over servicen. Spesiellt da siden de kun har en kanal for kommunikasjon mot kunden nemlig epost.

 

Du har rett i at det ville vært dårlig for business å legge ut en beskjed om leveranseproblemer, MEN når de spesifikt skriver at mobiler som er på lager sendes samme dag så forventer jeg at de gir meg beskjed når de vet at dette ikke er reellt.

 

Hvis ikke jeg kan stole på det de skriver på nettsidene sine og de ikke svarer på mine henvendelser, hva har jeg da igjen?

 

1. Ingen ny mobil.

2. Ingen ordrestatus.

3. Ikke noe tegn på at noen er interessert i meg som kunde.

 

Noen synes sikkert dette er helt ok, men jeg er for godt vant fra andre nettbutikker til at jeg synes dette er holdbart. Og da tenker jeg på nettbutikker som kan konkurrere på pris. butikken har som sagt kun en ting på sin side akkurat nå og det er det faktum at de har telefonen "på lager".

Lenke til kommentar
Med fare for at jeg provoserer deg litt nå... så tror jeg egentlig at du er mest småsint fordi du ikke har fått Touch'en din ennå  :hmm:

 

Når en nettbutikk kjører billig drift, går det selvfølgelig ut over alt som finnes av responstid. At UtenAbonnement sin leverandør sliter med å pushe ut HTC Touch trenger ikke å bety at de sliter med å pushe ut andre telefoner.

 

At de ikke legger ut informasjon på nettsidene om tregheter hos leverandør, er også helt forståelig. De aller fleste av de billige nettbutikkene bruker nøyaktig samme leverandør og da er det jo salgsmessig selvmord å poengtere at man har treg leverandør når de andre ikke poengterer det. I tillegg kan disse treghetene være av forbigående karakter og at det kun påvirker leveranse i et par dager.

 

snip snip

 

-snubbel

9045446[/snapback]

Hehe selvsagt har det noe å si at jeg ikke har telefonen. Men _en_ liten mail hadde gjort at jeg visst hva som skjedde. Det er alt jeg har bedt butikken om. Nemlig en ordrestatus. Når de ikke klarer denne enkle oppgaven på godt over ett døgn så begynner jeg å tvile. Ser også at noen av de andre her som har bestilt ikke har hørt noe.

 

Og vi er tydeligvis veldig uenige i hvordan man bør drive en butikk. Selv om man kutter kostnader så skal i mine øyne ikke dette gå ut over servicen. Spesiellt da siden de kun har en kanal for kommunikasjon mot kunden nemlig epost.

 

Du har rett i at det ville vært dårlig for business å legge ut en beskjed om leveranseproblemer, MEN når de spesifikt skriver at mobiler som er på lager sendes samme dag så forventer jeg at de gir meg beskjed når de vet at dette ikke er reellt.

 

Hvis ikke jeg kan stole på det de skriver på nettsidene sine og de ikke svarer på mine henvendelser, hva har jeg da igjen?

 

1. Ingen ny mobil.

2. Ingen ordrestatus.

3. Ikke noe tegn på at noen er interessert i meg som kunde.

 

Noen synes sikkert dette er helt ok, men jeg er for godt vant fra andre nettbutikker til at jeg synes dette er holdbart. Og da tenker jeg på nettbutikker som kan konkurrere på pris. butikken har som sagt kun en ting på sin side akkurat nå og det er det faktum at de har telefonen "på lager".

9045587[/snapback]

 

Er helt enig med deg,skal de først drive med salg over nett,så får de jammen sørge for å ha noenlunde oppgående bestilling/sporings-systemer,slik som andre oppegående nettbutikker har...( les eks.vis PS Data,MPX,o.s.v),og dessuten bør de i det minste kunne svare på mail(har heller ikke fått svar på den jeg sendte i dag tidlig) ,en bra kundeservice og oppfølging pr. mail kan langt på veg hjelpe på mot et ellers dårlig bestilling/oppfølgings-system !

 

Får avvente til imorgen,og hører jeg ingenting da,så kan de se langt etter gebyr for uavhentede varer fra meg ! :mad:

Lenke til kommentar

Jeg har også bestilt Touch fra utenabonnement.no, nærmere bestemt på lørdag i to-tida, men har heller ikke fått noen leveringsbekreftelse annet enn den automatiske som kom fem min etter bestilling.

 

Har også sendt mail til kundeservice, både i går og i dag, men har ikke fått svar enda.

 

Hvilken dag bestilte du snubbel? Skal på ferietur på torsdag og er spent på om jeg får telefonen innen den tid...

Lenke til kommentar
Var i kontakt med UtenAbonnement i dag (i forbindelse med en annen bestilling) og fikk beskjed om at leverandøren deres (Brightpoint) har litt forsinkelse i leveringene sine på grunn av ferieavvikling. Det kan derfor ventes 2-3 dager ekstra på leveringen.

 

-snubbel

9044036[/snapback]

 

 

ja men...de burde jo ha sendt mail til oss som har bestilt ...at den er forsinket!

2-3 dager....dvs får ikke den før neste uke ...tenker jeg :roll:

 

men snubbel hvordan funker mobilen? får du se Oslo været?

9044117[/snapback]

 

 

oslo været burde no ikke være et problem da. det får no jeg opp på min engelske touch. er verre med "små" byer:/

Lenke til kommentar
@snubbel: Gidder du poste ROM version osv på mobilen din? (Start - Innstillinger - System - Enhetsinformasjon(?)/Device Information

 

Hadde vært kult hvis du kunne "dumpet" det norske ROM'et ditt og lagt det ut på nett. Kan finne guide til deg.

9040016[/snapback]

 

Skal vi se...

 

ROM-versjon: 1.11.409.1B NOR

ROM-dato: 05/24/07

Radioversjon: 02.94.90

Protokollversjon: 4.1.13.44

ExtROM-versjon: 1.11.409.101

 

Været: Jeg skrev inn Trondheim og det gikk i hvert fall helt fint :-) Kragerø, derimot, lå ikke inne. Den hentet oppdatert værinfo over EDGE.

 

Kan godt lage kopi av ROM'en hvis det er lov (!!) og noen forklarer meg hvordan.

 

-snubbel

9044546[/snapback]

 

 

kunne du sjekke om byer som: Molde, Kristiansund, Ålesund, Tromsø og andre byer ligger inne?

 

Trondheim er en av de få norske byene jeg får inn med min touch.

Lenke til kommentar

Et par tinger jeg anbefaler dere å vurdere å kjøpe/laste ned:

 

Resco Keyboard et keyboard med norske taster, med muligheten til å forandre skins. (meget eye candy)

 

Resco Explorer 2007 En pakke med en god del nyttige program. det jeg likte best var batteri funksjonen (se bilde). disse programmene kan kjøpest og lastest ned. selv har jeg kjøpt de (og kommer ikke til å go inn med detaljer på hvordan/hvor man kan få tak i de gratis). Dette er stabile kvalitets program med stor eye candy faktor.

 

Tastaturet gjør det lettere å skrive siden de har lakt ved et par ekstra funksjoner.

 

holder du inne og drar til høyre visker du.

holder du inne og drar til venstre får du mellomrom.

holder du inno og drar på en bokstav får du storbokstav.

 

kan hende det er litt dårlig forklart, jobber som nattevakt nattevakt.

 

men last ned en trial og prøv. dere kommer garantert til å like det.

 

finnest også flere pakker / program på resco.net

 

Batteri: Du kan selfølgelig velge selv hva som skal visest og ikke, velge mellom en masse skins.

post-32072-1184121722_thumb.jpg

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Et par tinger jeg anbefaler dere å vurdere å kjøpe/laste ned:

 

Resco Keyboard et keyboard med norske taster, med muligheten til å forandre skins. (meget eye candy)

9049070[/snapback]

Dette tastaturer er ikke fulskjerm, men et minitastatur. Det skal sies at dette tastaturet ser pent ut, men legger ikke veldig mye til det noske standard minitastaturet. Fyngsjonene med stor bokstav, fremmover og tilbake, er jo kjekke å ha ...

 

Resco Explorer 2007 En pakke med en god del nyttige program.

9049070[/snapback]

Jeg har tidligere lastet ned filbehandleren i denne pakken, og den er glimrende!

 

Tobias

Lenke til kommentar

"Løp" å kjøp!

Her om dagen dumpa det ned to pakker fra Hong-Kong i postkassen min. Det var to silikon beskyttelser til Touch'en. Det var en transparent hvit, en helt svart. Juveln trenger beskyttelse, så derfor tenkte jeg at disse silikon greiene kunne være tingen, siden jeg ikke ønsket at beskyttelsen skulle være for stor. Den gjennomsiktige hvite er ikke min favoritt, men den helt svarte er faktisk så lekker at jeg kan tenke meg å bruke den hele tiden.

 

For 72,- ink. frakt, skjermbeskytter og nakkestropp, er dette et godt kjøp.

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=150136811327

 

Tobias

Lenke til kommentar

ROM oppdateringer til Touch

Vi som har den engelske Touch, sikler etter å kunne installere norsk ROM på våre Touch’er. Et kjempefirma som heter Brightpoint har kjøpt opp Dangaard, som tidligere hadde importen på HTC i Norge. Brightpoint har lagt ut ROM oppdateringer for noen modeller på sine nettsider, samt en veiledning på hvordan det gjøres. Det advares mot å gjøre andre oppgraderinger enn dem som er for det landet der vi kjøpte telefonen dvs. England.

 

”Installer oppgraderingen som gjelder for det landet der du kjøpte din enhet. Andre oppdateringer vil IKKE fungere optimalt, og kritiske feil kan oppstå”.

 

Personlig vil jeg ta dette med en klype salt, spesielt med tanke på hva folkene i XDA-forumet holder på med. Jeg vil tro at advarselen er velment, men litt proteksjonistisk.

 

Personlig vil jeg oppdatere så snart jeg får tak i en norsk ROM …

 

Brightpoint:

http://www.brightpoint.com/Brightpoint/Nor...ilHTC/6954.html

 

Tobias

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...