Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt Citroën Xantia Activa prosjekt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjørte på bane og fikk slenge etter en sving trur jeg, sklei ut på et rettslette og havna sidelengs i en sandfelle, der var det en kant som gjorde at bile tippa på taket, du ser det i første post :p

 

Sølvfargen er ikke helt lik, umulig å få til riktig sølvfarge. Var visst litt sær..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har også en Citroen Xantia Activa og er på desperat jakt etter det de kaller en Activa - sylinder. Sitter mellom fjærbein og stabilisatorstag på venstre side.

Ser litt ut som en "ekstra" støtdemper.

Sitter mellom stabilisator staget og opp til fjærbeinet.

 

Kanskje du som la inn forrige innlegg her kan hjelpe meg ?

 

Thomas (ring gjerne på 40 20 14 14

Lenke til kommentar

Den forbanna activa sylinderen sitter som hakka møkk..

 

Forbanna retarda system å måtte ha en drako i midten som en må holde mens man skrur med en 18mm(!)...

 

Jeg og pc^2004 ga opp etter 4 timer med å prøve å få den driten ut, etter pga mangel av bra verktøy sleit drako festet litt..

 

Typisk Citroen <3

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

faen svarte, den activasylindern fikk jeg ikke av, endte opp med at jeg måtte kappe den av med vinkelsliper.. så den activasylindern må har nye bolter for å kunne brukes.. men nå får jeg ikke at hydraulikkrøret heller.. ALT skal jo sitte fast.. noen idéer?

 

http://home.online.no/~sysme/xantia/hugg/DSC00028.JPG

 

Sånn, nå er det 100 år siden jeg har skrevet noe her igjen, men har gjort en hel del med bilen siden sist. Fikset hydraulikken og byttet en god del deler + montert bora/slissa bremseskiver. Har også gjort en del med bilen kosmetisk. Gulesider sine gatebiler har tatt noen fine bilder av bilen min :p!

 

http://kart.gulesider.no/query?profile=no&what=map&mop=wp&advert_code=0001113749600000000&search_word=%C3%B8sterlisvingen+8

 

Var på biltur i europa med bilen i sommer og det gikk knirkefritt! Nå har jeg havna i militæret langt oppi nord og skal frakte bilen opp hit for å gjøre noen ting og tang. Da står tuning på lista, det blir morro! Noen innspill og tips? Motoren skal UT og bygges om litt! Vil ha en ny og større turbo + ny innmat i motoren..

 

BD_disc.jpg

post-30995-1269192632,2617_thumb.png

post-30995-1269192641,2292_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...