Gå til innhold

Pålegg fra gamle dager - mimre mimre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 15 år senere...

Det er 2 typer pålegg jeg savner Siksak (på tube) og HaPå Ananas. 
Fikk tak i noen få boksen HaPå Ananas for noen år siden, men det var bare et pr-stunt fra produsent. 
Men Siksak er ikke å oppdrive lengre, dessverre..  

Ei god erstatning er Philadelphia ost med Freia melkesjokolade. Den smaker nesten likt med Siksak sjokoladepålegg😋 

Ellers.. ost, leverpostei, prim og appelsinmarmelade 👌😁

Lenke til kommentar

Jeg savner den opprinnelige Sjokonøtt fra Nestlé. Beste sjokolade/nøttepålegget som har vært etter min mening.

Jeg ble håpefull da jeg oppdaget Sjokonøtt merket Freia (mener jeg) tidligere i år, ble skuffet da det viste seg å overhodet ikke være det samme eller (etter min mening) i nærheten, bare nytt sjokolade/nøttepålegg med samme navnet.

Lenke til kommentar

Sjokade eksisterer fortsatt, men den har kanskje forandret seg en del fra det den opprinnelig var.

Jeg har en nesten tom boks stående og kjøper det av og til, men må si at jeg kjenner stor forskjell på smaken fra hva den pleide å være selv om jeg ikke husker den opprinnelige smaken så godt.

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (1 minutt siden):

Sjokade eksisterer fortsatt, men den har kanskje forandret seg en del fra det den opprinnelig var.

Jeg har en nesten tom boks stående og kjøper det av og til, men må si at jeg kjenner stor forskjell på smaken fra hva den pleide å være selv om jeg ikke husker den opprinnelige smaken så godt.

Riktig, Det er desverre mangen produkter, som har sunket i kvalitet, med aarene.

Rasjonalisering og effektivisering, er vel grunnen.

Se paa den blaae Minde smaagodt posen, hvordan den forandret seg over tid, der kvaliteten, ble daarligere og daarligere.

De skal tyne ut mer profitt og lar det gaa paa bekosning, av kvaliteten.

Bodde i utlandet i 8 aar og kjente stor forskjell, naar jeg kom hjem, paa forskjellige produkter.

Tror nok mangen av de produktene vi snakker om her, har vaert igjennom en slik prosess.

Ble jeg kanskje litt for alvorlig naa, Henter meg inn igjen paa denne.

Eple der du brukte verktoeyet, som tok bare kjernen. To epleskiver med syltetoeyet i hullene og banan.

Den var fin.

 

Lenke til kommentar
torbjornen skrev (43 minutter siden):

Ein skal jo ikkje sjå vekk frå at smaken også kan endre seg litt med åra. Det er ikkje sikkert at ein ville ha likt det same som vaksen som ein gjorde då ein var barn.

Ikke paalegg da, men et godt eksempel.

Gullpinnen til Diplom is, var du der, naar den kom i 1968? Trenger jeg si mer? Tror alle som har foelgt den iskremen opp i gjennom, forstaar hva jeg snakker om. Den siste, jeg spiste, var for noen aar siden og den var bare en skygge av seg selv.

Tror dette har skjedd i mangen av produktene til paaleggsbransjen ogsaa. 

De tar litt om gangen, over tid.

Ble nyskjerrig paa sjokaden jeg. Den er jeg oppfostret paa. Vil paastaa, at der klarer de ikke aa lure meg.

Naar Nugattien kom, tok den jo rotta paa hele gjengen.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...