Gå til innhold

PS3 media streaming spørsmål, hjelp osv.


Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

får fortsatt samme feilen:/ det virker som den oppstår når jeg taster inn IPen til PS3en i settings på TVersity. Det må jeg nesten gjøre ettersom jeg ikke vil dele alt med hele hybelblokken :!: noen som vet om det er andre måter å kun gi ps3en tilgang på?

 

sånn ser tversity ut etter jeg har lukket det og startet det opp igjen:

 

som dere ser klarer jeg ikke å endre tilbake IPen, da valget har forsvunnet :thumbdown:

post-127047-1191363603_thumb.jpg

Endret av CoaX-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg kjører ps3 (v.1.93 software) og siste versjon av Nero 8 (8.1.1.0 Norsk).

For de teknisk interesserte så går det hele altså på en 42" Tatung 1080.

Bildekvalitet = rått... Herrefred, det er en ren nytelse.

 

ALLE filmene mine spilles nå, går silky smooth også. Heeerrlig.

 

Men, sliter bittelitt med Nero og streamingen:

 

1. Får ikke spolt hverken frem eller tilbake. Ikke pauset. Kun stopp som funker.

2. Når jeg velger MPEG2 som transcoding holder ikke aspect ratio seg...

Det er dumt, da kvaliteten er MYE bedre. Maskinen min (pc-en) har ingen

problemer med å spytte unna virker det som. Nå står transcoder på auto, og da holder

aspect ratio seg helt fint, men spiller i high bitrate mpeg 1.

 

I og for seg er kvaliteten jævli bra selv i mpeg1. Største problem er mangel på spoling og pause...

 

Noen som kjører tilsvarende og vet om det er en bug, mulige fix for dette?

 

Eller er det bare å vente på update fra Ahead...

 

Anyone?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Hei, jeg kjører ps3 (v.1.93 software) og siste versjon av Nero 8 (8.1.1.0 Norsk).

For de teknisk interesserte så går det hele altså på en 42" Tatung 1080.

Bildekvalitet = rått... Herrefred, det er en ren nytelse.

 

ALLE filmene mine spilles nå, går silky smooth også. Heeerrlig.

 

Men, sliter bittelitt med Nero og streamingen:

 

1. Får ikke spolt hverken frem eller tilbake. Ikke pauset. Kun stopp som funker.

2. Når jeg velger MPEG2 som transcoding holder ikke aspect ratio seg...

Det er dumt, da kvaliteten er MYE bedre. Maskinen min (pc-en) har ingen

problemer med å spytte unna virker det som. Nå står transcoder på auto, og da holder

aspect ratio seg helt fint, men spiller i high bitrate mpeg 1.

 

I og for seg er kvaliteten jævli bra selv i mpeg1. Største problem er mangel på spoling og pause...

 

Noen som kjører tilsvarende og vet om det er en bug, mulige fix for dette?

 

Eller er det bare å vente på update fra Ahead...

 

Anyone?

 

:hmm:

 

må nok bare vente på update fra ahead der gitt:P du kan alltids prøve TVersity.com , men for min del ble det altfor ustabilt og buggete. Der går an å spole 1,5x frem og bak:P men du risikerer at PS3en mister connectivity 10 før filmen slutter, og da må du spole gjennom hele filmen på 1.5x for å fortsette:P

Lenke til kommentar

Du trenger en mediaserver (dvs en pc) som kobles sammen med ps3. Eksempelvis Nero 8 (brenneprogrammet) som har en del som heter Nero Media Home som transkoder (omformer) filene til et format PS3 forstår.Veldig enkelt å bruke, og kvaliteten er på min 42" 1080p TV knakende god. Avhenger litt av PC-en da,men jeg har en middels pc og det funker fint (Pentium D840 2,8 ghz med 2gig ram).

 

Alternativt må du brenne det om til DVD-plate. Da er det jo bare å stappe de rett i....

 

Standard DVD plate funker fint hos meg (bruker DVD+R) :thumbup:

Endret av steveak
Lenke til kommentar

Har installert TVersity og det fungerer bra å streame uten problemer til og med x264 .mkv filmer men det som er dritt er at kvalitetet på alle formatene nedskaleres veldig. Om det er 720p film eller vanlig xvid så nedskaleres de til en ganske stygt nivå. Noen som vet hva som må gjøres for at de skal beholde kvaliteten når de streames til ps3?

 

På forhånd takk.

 

edit: har nå fått kvaliteten på et brukbart nivå men fortsatt ligger det 20% under originalen. Hvordan kan jeg forbedre det?

Endret av evgeny
Lenke til kommentar

Noe kvalitetstap ligger i naturen til transcoding, siden materialet blir komprimert på nytt "on the fly" for at PS3 skal forstå det (eller xbox360 osv.).

 

Alternativene er såvidt jeg ser det:

 

A. Øke bitraten på transcodingen til høyere nivå (krever mer av pc&båndbredde)

B. Omkomprimere filmen manuelt til et format som passer for ps3

C. DVD

 

I tillegg er det vel (såvidt jeg husker, siden jeg ikke bruker tversity) en innstilling der som sier om

hvilken størrelse filmen skal transcodes til. Det du skriver der er max hvilken oppløsning tversity

prøver å kode det om til. Skriver du f.eks. 1280x720 der, så prøver den det.

 

Krever nok sin maskin dog...

 

Har installert TVersity og det fungerer bra å streame uten problemer til og med x264 .mkv filmer men det som er dritt er at kvalitetet på alle formatene nedskaleres veldig. Om det er 720p film eller vanlig xvid så nedskaleres de til en ganske stygt nivå. Noen som vet hva som må gjøres for at de skal beholde kvaliteten når de streames til ps3?

 

På forhånd takk.

 

edit: har nå fått kvaliteten på et brukbart nivå men fortsatt ligger det 20% under originalen. Hvordan kan jeg forbedre det?

Lenke til kommentar

Noen som kan lage en oppdatert guide for streaming til ps3 eller?

 

Jeg har lagt inn tversity og hali media splitter.

Men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal med hali når det virker som at tversity hoster en streaming tjeneste..

 

Hvor velger jeg hvilke filer jeg vil gjøre tilgjengelig for streaming?

Endret av rwd-drifter
Lenke til kommentar

Jeg bruker nå nero 7 til streaming av filmer, eneste problemet er at jeg ikke kan pause under avspilling. Er det noen muligheter for å få dette til å fungere? Kan man laste ned noe eller justere på noen instillinger?

 

Edit: Har fått enda et problem nå etter at jeg avsluttet serveren i går skulle jeg i dag slå den på igjen. Playstation finner serveren men ikke innholdet, jeg bruker nero mediahome.

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det til?

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar

Hei! Et lite problem:

Jeg finner ikke filene jeg prøver å dele med Nero Mediahome. Det er ingen filer som ligger i Nero Home, når jeg f.eks trykker "All Movies" eller "All Music" finner den ingen, selv om jeg har valgt mapper med filmer eller musikk i på "Easy Setup".. Hvordan kan jeg få Nero Home til å finne filene mine? Er det ikke en "ADD FILES" knapp i nero home?

Endret av JonnyO
Lenke til kommentar
Hei! Et lite problem:

Jeg finner ikke filene jeg prøver å dele med Nero Mediahome. Det er ingen filer som ligger i Nero Home, når jeg f.eks trykker "All Movies" eller "All Music" finner den ingen, selv om jeg har valgt mapper med filmer eller musikk i på "Easy Setup".. Hvordan kan jeg få Nero Home til å finne filene mine? Er det ikke en "ADD FILES" knapp i nero home?

Har du husket og hake av for hvilke filtyper som skal deles? Under der du velger hvilkene mapper som skal deles? Slik på som market på bilde under?

 

bildefm2.jpg

-

Selv sliter jeg med litt ujevn avspilling av spesielt større videofiler, og at det ikke finnes noe spol- eller pausefunksjon. Bruker forøvrig Nero MediaHome. Kan det ha noe med at jeg kjører trådløst? Musikk og mindre videofiler går uten noen problemer.

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...