Gå til innhold

Intel GMA 900, CS 1.6, går det bra?


Anbefalte innlegg

Hej och hopp allihopa! Lager sjeldent "spørretråder", men trenger litt hjelp nå siden jeg ikke fant noe ved å søke.

 

Har planer om å kjøpe den HP 510 maskina som sikkert mange av dere her inne har sett, den med M770 prosessor, 1GB ram, 60GB HDD og Intel GMA 900.

 

Jeg var en gang i tida en hardcore 1.6-spiller, og liker spillet fortsatt. Tenkte da å kjøpe en laptop jeg kunne koble opp til CRT-en (100Hz vettu) og spille CS laggfritt med 100fps@640x480. Har en Shuttle fra før som sikkert vil yte bedre, men mobiliten dens (sammen med skjerm, mus og tastatur) er noget tvilsom.

 

Så, om noen inne her har erfaring med GMA 900 og fortrinnvis spilling av CS 1.6 med den GPU-en, så hadde det vært veldig fint om dere ga meg en pointer.

 

Nei, det er ikke krav at brikken skal klare 100fps under alle omstendigher, som 96 smokes, og AA og AF på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåja, er litt skeptisk. 1.6 har på mystisk vis krevd mer og mer systemkapasitet opp gjennom årene. Sitter på en P4 3GHz, 6600GT og 1GB ram, og selv den kan streve hvis det f.eks. blir for mange smokenades osv. Husker de tidligere versjonene av 1.6, hvor omtrent eneste kravet var at maskina regna binært :-P

Lenke til kommentar

Altså, jeg sitter med ett GMA950 kort (som da er "hakket bedre" enn 900), og jeg merker at det nupper litt i Condition Zero, men jeg kjører i 1280*1024..

 

En kompis av meg hadde en gang en maskin med et GMA900 kort i, og jeg mener å huske at det lagget litt på den, men han kjørte også i 1280*1024...

 

Ta mine uttalelser med en klype salt, ettersom jeg ikke kan bekrefte dette 100% i farta...

Lenke til kommentar
1.6 funker fjell på min morfar sin Toshiba(P-M 1,5ghz, 512 minne og GMA900(tror jeg)).

 

Rundt 40fps i 1024x768. Sliter litt i smoke, da.

8676273[/snapback]

40fps=fjell..?

 

Intel Graphics Media accelerator (GMA) 900

333 MHz core, 4 pixel pipelines, Shared MEMORY, Direct X 9 hardware support, comparable with mobile Radeon 9000 (64Bit)

about 4000/900 3DMark 01/03

 

etter en rask google så fant jeg dette..

8676434[/snapback]

Yup, hjelper meg fint lite :thumbup:

Lenke til kommentar
1.6 funker fjell på min morfar sin Toshiba(P-M 1,5ghz, 512 minne og GMA900(tror jeg)).

 

Rundt 40fps i 1024x768. Sliter litt i smoke, da.

8676273[/snapback]

40fps=fjell..?

8676528[/snapback]

Merker ikke noe lag, værtfall.

 

og hvis du skal kjøre i VGA så vil nok det tallet gå drastisk opp i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale GMA900 til spilling i det hele tatt, men du vil sikkert ha en billigmaskin og da får man ikke spilt dessverre.

 

Jeg har hatt maskiner med både GMA 900 og 950 og det er rimlig stor forskjell bare på de kortene da 950 faktisk taklet litt eldre spill som Mafia-Medal og Honor-Hitman-Maxpayne rimlig godt mens GMA900 bare hakket og hakket :no:

 

Liker du å spille så legg litt mer penger i selve kjøpet eller kjøp en pent brukt maskin i stedet med et bedre skjemkort.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Intel gma 900 er ikke noe man går for vist man skal spille på en bærbar..

Sier seg selv det..at det går er jo greit men det er ikke laget for å spille på..

Skal du ha en spille bærbar maskin med mulighet til å spille på..altså mer krevende spill så må du noen ekstra tusenere opp i pris..sier seg selv det..

 

Et 256 MB ATI ® Radeon® Xpress 1150 HyperMemory er vel omtrent i samme klasse??

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Kan ikke bare dere som tror at CS går som smør på alt som er bare la vær å svare? Du trenger riktignok ikke 8800GTX, men litt skjermkort trenger man for å sikkre stabil FPS. Du kan vel riktignok starte spillet og forsåvidt spille spillet på nesten hva som helst, hvis man ikke bryr seg om "lagg"., men da får man sannsynligvis ikke drept så mange i spillet akkurat :-).

Endret av Sceolan
Lenke til kommentar

Jeg har spilt 1.6 på Latitude X1' min og det funker temmelig greit i 800x600. Eneste lag'en jeg har vært borti da er at den henger igjen pga. ping over WLAN..

Nå er jeg ingen hardcore gamer da, så om den kjører 100 fps tror jeg nok ikke, men har aldri testa. Har prøvd å kjøre 1024x768, men det hakka litt.

 

EDIT: Latituden har GMA900 tror jeg, 1,1 Ghz P4M ULV og 512 MB DDR

Endret av stormx
Lenke til kommentar

Nå snakker han jo om 100fps stabilt på 640*480, ikke om man vil merke lagg på høye oppløsninger. Man vil ikke merke noe spesielt med lagg så lenge man ligger over 30 fps hele tiden, men det er ikke dermed sagt at det går knirkefritt, med tanke på online spilling.

 

Ut fra min erfaring så kjører 1.6 fint på 640*480 på det meste av oppsett i dag. Kjørte det med bortimot stabil 100 fps på den oppløsningen da jeg spilte det for 2-3 år siden, og da hadde jeg vel en 1.2 Ghz amd med radeon 9500 eller noe sånt. Nå vet jeg ikke om kravene har blitt høyere de siste årene, men så vidt jeg vet har ikke 1.6 fått noen større oppdateringer på en god stund. Så vil tro det skal gå greit.

 

Om maskina sliter kan du jo alltids kjøre på med win98 og forhåpentligvis hente et par fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...