Gå til innhold

Coopertest - hvordan trene?


Anbefalte innlegg

Skal ha Cooperen i morra jeg... Er det noe som helst jeg kan gjøre i dag/i morra før løpinga og under løpinga for å få et best mulig resultat?

Løp 5 og en halv runde før jul, og håper jeg kan få like bra nå. Og det stod mye på viljestyrke akkurat da.

8731712[/snapback]

 

Og hvilke karakter tilsvarte det da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk ikke vite noen karakter på den. Tror kanskje han har glemt å nevne den for meg. Men uansett så skulle 7 og en halv runde være 6'er. Så da var det en 4/5 eller noe kanskje..

 

Men, siterer meg selv og håper noen kan svare:

Skal ha Cooperen i morra jeg... Er det noe som helst jeg kan gjøre i dag/i morra før løpinga og under løpinga for å få et best mulig resultat?
Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke vite noen karakter på den. Tror kanskje han har glemt å nevne den for meg. Men uansett så skulle 7 og en halv runde være 6'er. Så da var det en 4/5 eller noe kanskje..

8733113[/snapback]

3000m på 12 min. tilsvarer en 6'er? Bør da være opp til flere i klassen din som klarer det kravet?

Lenke til kommentar

damn, coopern i dag. XD

På tide å legge seg kanskje...

 

Jaja, takk for tips folkens. ;)

 

Satser på 7 og en halv runde eller mer.

(har klart 7 og en halv de siste 3 årene, så blir skuffet om jeg fortsatt ikke klarer det)

 

Tror kondisen min og viljestyrken er omvendtproposjonale. :p

(ivhertfall de siste tre årene)

 

Og nei, jeg har ikke fått dårligere viljestyrke. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg fikk ikke vite noen karakter på den. Tror kanskje han har glemt å nevne den for meg. Men uansett så skulle 7 og en halv runde være 6'er. Så da var det en 4/5 eller noe kanskje..

8733113[/snapback]

3000m på 12 min. tilsvarer en 6'er? Bør da være opp til flere i klassen din som klarer det kravet?

8736423[/snapback]

Er gjerne det som er poenget, sekseren skal være oppnåelig for de beste...

 

Sindris1, det er hvertfall ikke dårlig, men kommer an på om du er langt i vokseprossessen og sånn. Er du lav ennå, vil jeg si det er et sterkt resultat.

 

EDIT;

er 13-14 år

Du burde da kunne gi dette tallet uten noen form for slingringsmonn? :p

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Ahm... Tok Cooperen i forrige uke, og klarte 6 runder og 80 meter.

Dette tilsvarer 2480m, og jeg fikk en 4+. Er jo ikke dårlig dette, da det er over gjennomsnittet i klassa..

 

Løp 5 runder og 200m før jul(2200m), og syntes dette er grei forbedring! Bare å begynne å jogge/løpe med høy intesitivitet et par ganger i uka nå...

Lenke til kommentar

Det beste for en Cooper test er vel egentlig bare å trene kondisjon generelt over lengre tid.

 

Jeg vet ikke hvor langt jeg hadde klart Cooper testen nå, men jeg regner med å dra en 3200 meter på rundt 11:00, så håper jeg kan få inn en god del runder når jeg tar den til høsten. :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Ja, jeg går VKI og jeg går da ut i fra at dette er en grei måte for gymlæreren vår å få et karaktergrunnlag.

Idiotisk. Er ca 40 andre kvaliteter som teller like mye som god utholdenhet.

Feks: Styrke, bevegelighet, motivasjon, pågangsmot, evnen til å lære nye ting (feks teknikker og ballspill), evnen til å dra med seg andre, kordinasjon, teoretisk kunnskap, oppmøte +++

 

Men for all del, go ahead ;)

Urk, lærerne og det karaktergrunnlaget. Å være positiv teller like mye som ferdigheter. :thumbdown:

 

Uansett, mitt beste tips er å løpe jevnt og ikke sprengåpne. Føler du at du har mer igjen på slutten kjører du på. Litt psyke hjelper til og du kommer alltid litt lengre enn du tror, bare å bite seg i leppen. ;)

 

 

Ja... viste dere at dere at holdningen teller 50 % av karakteren...

I 10 ende var jeg ca den eneste som hadde skills nokk til å få 6'r å det gjorde jeg... seff XD...

MEN så var to andre som fikk 6 ere å Hun ene Eide nesten ikke evner i det hele tatt så fremt vi ikke teller med Høylytt skriking hver gang det skjedde noe....... Å den andre Del tok på nesten alt unntatt når han fikk vite at det var store tester slik som coopers testen....

 

Å BTW tips: De som har coopers test TO ganger i året.... Ikke spring det du greier på den første chilll......

For den vil bare vise dem hvor du står nå kondisjons messig..... å de vil da bruke den siste coopers testen til å se forbedringen din.... Til vanlig springer jeg 7 runder... mn første gangen i 10'd så slakket jeg av og tok ca. 6 runder... å ved den siste sprang jeg meg inn til litt over 7 og en halv..... jeg tror det var det som sikkret seieren min...

Så må dere sørge for at det er lærer som ikke vet om dine tidligere pretasjoner.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Tar denne tråden opp igjen da jeg skal ha coopern om 1 uke.

 

Er ikke i så veldig god form, men det har jeg ikke vært på foregående copertester heller. Da har jeg klart 6 3/4 runder. Dette holder til 4+/5-. Men målet er helt klart 7 runder. Slik at jeg får 5-er. Viljen skal det ikke stå på da dette er avsluttende karakteren i gym på vgs.

 

Noen som kan komme med tips for den neste uken slik at jeg er best mulig forberedt.

 

Og selve dagen, hva bør jeg spise før testen. Og når bør jeg drikke for ikke å få hold/sting?

 

 

(Vet at det er liten tid å gjøre noe med det, så unlat å kommenter det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...