Gå til innhold

17. mai og norske flagg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså jeg skjønner ikke mange menneskers trang til å bytte ut det Norske med noe utenlandsk. Jeg skjønner ikke trangen til mange NORSKE mennesker som bare vil forkaste den norske arven! PÅ NORGES NASJONAL DAG SÅ SKAL MAN IKKE FEIRE MED SVENSK, DANSK ELLER PAKISTANSK FLAGG! Vi bor da for faen i Norge! Jeg er så jævla lei av den sinnsyke politiske korrektheten mange skal ha. " VI må akseptere alle, alle skal kunne gjøre hva de vil, tygg khat hvis de vil også må vi legalisere hasj for de som røyker det. "

 

Norge = Norsk flagg. Basta.

8640540[/snapback]

 

 

Ingen snakker om å forkaste det norske flagget.

 

Og er det ikke du som er "politisk korrekt" nå?

8641112[/snapback]

 

Det spørs hvilken side av skalaen du er på;)

Lenke til kommentar
Altså jeg skjønner ikke mange menneskers trang til å bytte ut det Norske med noe utenlandsk. Jeg skjønner ikke trangen til mange NORSKE mennesker som bare vil forkaste den norske arven! PÅ NORGES NASJONAL DAG SÅ SKAL MAN IKKE FEIRE MED SVENSK, DANSK ELLER PAKISTANSK FLAGG! Vi bor da for faen i Norge! Jeg er så jævla lei av den sinnsyke politiske korrektheten mange skal ha. " VI må akseptere alle, alle skal kunne gjøre hva de vil, tygg khat hvis de vil også må vi legalisere hasj for de som røyker det. "

 

Norge = Norsk flagg. Basta.

8640540[/snapback]

 

 

Ingen snakker om å forkaste det norske flagget.

 

Og er det ikke du som er "politisk korrekt" nå?

8641112[/snapback]

 

Det spørs hvilken side av skalaen du er på;)

8641390[/snapback]

 

 

Det bare folk på "Venstre" som kan være politisk korrekte?

Lenke til kommentar

piratedeskflag.jpg

 

HARRRRRRR!

 

Jeg er kjempestolt av å være nordmann og synes det norske flagget er utrolig vakkert, men det får være grenser for hvor nasjonalistiske vi skal være, selv på 17. mai. Om enkelte vil vifte med utenlandske flagg for å vise at de er stolte over kulturarven sin så får det være deres sak. Jeg ser ingen grunn til å nekte de det.

Lenke til kommentar

Hva er det som er så forbannet negativt med å være nasjonslist?!! Å være glad i landet sitt, stolt over å være den man er osv.

 

Det er tydligvis mange som ikke skjønner hva nasjonalist er. Det er ikke likhetstegn mellom å være nasjonalist og nazist, og det er heller ikke likhetstegn mellom å være nasjonalist og ultranasjonalistisk.

Nå må dere prøve å holde begrepene korrekte da.

Lenke til kommentar
Om enkelte vil vifte med utenlandske flagg for å vise at de er stolte over kulturarven sin så får det være deres sak.

8644753[/snapback]

 

Men 17. mai er vel _var_ dag, norges dag. Og det at andre folk kommer og vifter med andre flagg har jo ingenting med norge a gjore. Hvis de absolutt vil vifte med flagget sitt, kan de vel ta en annen dag? Det kan vel ses pa som en demonstrasjon. Som Henrik Ibsen gikk og sang nasjonalsangen og ble tatt av politiet.

 

Hvis de er sa stolt av Norge, sa skal de jo bruke norske flagg ogsa. Vi feirer Norge.

Lenke til kommentar

Nå tilegner du meg meninger jeg ikke har.

 

Jeg sier kun at om enkelte har lyst til å vifte med flagg fra deres gamle hjemland så må de få lov til det. Dette handler om at enkelte 17. mai-komitèer forbyr alle andre flagg enn det norske. Det synes jeg er galt.

 

Jeg vifter forøvrig med det norske flagget på 17. mai.

Lenke til kommentar
Dette hadde jeg ikke fått med meg, mulig det allerede er nevnt.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=167359

8644462[/snapback]

Jeg har ikke veldig sterke meninger om innslaget..har ikke så mye til overs for flaggbrenning, men hvis dette var ment humoristisk så ja, ja...

Men jeg er veldig glad for at det var et norsk flagg og ikke et Israelsk flagg eller Iransk flagg for eksempel.

 

Og i forhold til tema. 17.mai = norges nasjonaldag, norges nasjonalsang, norske flagg etc.. Det kan jo ikke være veldig vanskelig... :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig i at 17mai toget skal prydes av norske og samiske flagg. Det er tross alt Norge vi feirer.

 

Men mennesker med en annen etnisitet kan jo hedre sitt land på 17 mai ved å bruke sine folkedrakter.  :yes:

8646025[/snapback]

 

Helt enig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er rett og slett den mer aksepterte siden. I vårt velferdsamfunn handler det om at alle skal være like og alle skal ha det like bra. Faktum er at ingen er like, og det er umulig at alle skal ha det like bra.

8643856[/snapback]

 

Det er ingen ting som er er underskrevet som norm i verken "venstre siden" eller "høyre siden", høyre/venstre dialektik tilhører 1790 tallet frankrike.

 

Samme med samfunnet, det er ikke noe konsensus akksepterte normer på holdninger.

 

Dette gjør termen "politiskkorrekthet" verdiløs og er bare brukt som et "Rød Sild (red herring)" når man anklager noen for å være politisk korrekt.

 

" I vårt velferdsamfunn handler det om at alle skal være like og alle skal ha det like bra. Faktum er at ingen er like, og det er umulig at alle skal ha det like bra."

 

Nei. det handler at alle skal få mulighetene de trenger for å følge sin drøm og ambisjoner.

 

Og ingen sier at individer ikke finnes, ingen er like untatt når vi snakker metafysisk, for da er det snakk om å ha like rettigheter og er like mye verdt som den neste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...