Gå til innhold

17. mai og norske flagg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg synes det høres rart ut å feire Norge med Zambias flagg. Alle land har sine nasjonaldager og de fleste kan vell søke seg fri på den aktuelle nasjonaldagen hvis det er viktig for dem. Skjønner ikke helt da hvorfor noen skal vise hvor glade de er i Norge/ integrerte og norske de er ved å vifte med ett annet lands flagg.

Lenke til kommentar
Generell uvitenhet om andre nasjonaliteter

Da skrifter toget retning til OT:

 

Jeg lurer litt på reaksjonen om f.eks Tyrkia hadde laget en grunnlov med "Islam forbliver Statens offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende seg til den, ere forpligtede til at oppdrage deres Børn i samme."?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
§ 2.

 

      Alle Indvaanere af Riget have fri Religionsøvelse.

 

      Den evangelisk-lutherske Religion forbliver Statens offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende sig til den, ere forpligtede til at opdrage deres Børn i samme.

Lenke til kommentar

Selv om det er grunnlovsdagen 17. Mai er lagt til er det jo en feiring av Norge og de norske verdiene. Derav norske flagg. De fleste land har vell lagt sine nasjonaldager til en eller annen viktig hendelse i landets historie uten at det betyr at man feirer den hendelsen i seg selv. Er jo en grunn til at vi kaller den nasjonaldag eller hve?

Lenke til kommentar

Nasjonens grunnlag er vell langt mer enn grunnloven men ja, man feirer den og naturlighvis som alle andre ting som har bidratt til Norge slik vi kjenner det i dag. At man da vifter med norske flagg fremfor flagg fra andre land ville jo da være naturlig. Var det ikke forresten snakk om en komite eller noe som forbydde utenlandske flagg?

Lenke til kommentar

Altså jeg skjønner ikke mange menneskers trang til å bytte ut det Norske med noe utenlandsk. Jeg skjønner ikke trangen til mange NORSKE mennesker som bare vil forkaste den norske arven! PÅ NORGES NASJONAL DAG SÅ SKAL MAN IKKE FEIRE MED SVENSK, DANSK ELLER PAKISTANSK FLAGG! Vi bor da for faen i Norge! Jeg er så jævla lei av den sinnsyke politiske korrektheten mange skal ha. " VI må akseptere alle, alle skal kunne gjøre hva de vil, tygg khat hvis de vil også må vi legalisere hasj for de som røyker det. "

 

Norge = Norsk flagg. Basta.

Lenke til kommentar

Jeg synes man skal veive med norske flagg og pynte seg. Hvordan man pynter seg er helt opp til en selv, f.eks. nasjonaldrakten sin. Det viktige er å feire Norge med det norske flagget, og kle seg slik man selv føler at man har pyntet seg sømmelig for å feire et lands bursdag.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Altså jeg skjønner ikke mange menneskers trang til å bytte ut det Norske med noe utenlandsk. Jeg skjønner ikke trangen til mange NORSKE mennesker som bare vil forkaste den norske arven! PÅ NORGES NASJONAL DAG SÅ SKAL MAN IKKE FEIRE MED SVENSK, DANSK ELLER PAKISTANSK FLAGG! Vi bor da for faen i Norge! Jeg er så jævla lei av den sinnsyke politiske korrektheten mange skal ha. " VI må akseptere alle, alle skal kunne gjøre hva de vil, tygg khat hvis de vil også må vi legalisere hasj for de som røyker det. "

 

Norge = Norsk flagg. Basta.

8640540[/snapback]

 

 

Ingen snakker om å forkaste det norske flagget.

 

Og er det ikke du som er "politisk korrekt" nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...