Gå til innhold

Danskene hater Ut i vår Hage!


FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Tok en titt på

ut i vår hage klippet, som jeg forøvrig synes er vanvittig morsomt! Det synes tydligvis ikke en del dansker. Bare les kommentarene under klippet.

 

Utdrag:

hva sker der for dem ? det er fo ik engang dansk!!

 

And let me just reiterate this: It's a fact that when you ask people who have been to norway or met norwegians in places around the world about norwegians, what they almost invariably say is that norwegians completely lack a sense humor. Probably because you are all hermits who live in huts in the woods, so you haven't been able to develop it under the influence of other peoples... so it's all slapstick-slip-on-a-banana-peel jokes, whereas irony and sarcasm is completely lost on you guys.

 

jeg hader den, hvorfor skal vi nedgøres af sådan nogle nar hoveder, dansk lyder langt bedre end norsk, det var latterligt og dem der har lavet den er forhåbenligt klar over Norge engang var en del af Danmark, så der er ingen grund til at nedgøre hverken af landene. ..

 

Og min favoritt..

 

And by the way, you are very wrong if you think I am offended about this or touchy on the subject, I just find it shocking that people would rate something so utterly talentless with 4 stars. Also, the whole setting is ridiculous... probably in norway where people live in huts in the woods you still dress like farmers in the 17th century and have a milkman that comes by every day, but that's not the case in denmark anymore... just so you know.

 

Og denne var jo litt artig.. stakaren har ikke helt skjønt det..

 

that arent even funny!

that arent a shit in that video whos danish!

(and im from denmark..)

 

Jeg tror jeg ville kunne tatt det med humor hvis de hadde laget et liknende klipp om Norsk.. heh. Poenget disse danskene ikke skjønner er jo at språksituasjonen I danmark i dag er et aktuelt tema i Danmark, og dermed er det jo åpning for å gjøre noe morsomt ut av det også.. men det er ikke så lett å forstå gitt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ot: Noen som vet hvor man kan finne den sketsjen hvor harald eia (tror det er han), spiller en nynorsk skolelærer, og både elever, kona, venner osv gjør narr av han fordi han ikke snakker bokmål.

 

Kan det være "alt om min pappa" fra typisk norsk?

 

Her er forrsten forklaringen på hva kamelåså betyr. Jeg er 90% sikker på at jeg så det på et intervju av Harald Eia og de siste 10% setter jeg på at jeg har drømt det. :)

 

http://spackfish.com/hw/bilder/kamelAsA.PNG

Lenke til kommentar
Dette her ER altså rigtig morsomt. God parodi på dansk som det må lyde for andre end os danskere. Synd at at nogle af os danskere er så selvhøjtidelige..Great fun..hm..Godt gået af Norsk TV. Jeg vil spørge efter en Kamelåså næste gang jeg skal have cyklen til rep.

 

Se det er humor :) Great fun... if this is danish then we danes have a big problem or I do because I really don't understand a word ;)

 

Noen dansker som har skjønt det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...