Gå til innhold

En liten test: HTC Advantage X7500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket minnekort bør man kjøpe til denne?

9212178[/snapback]

I utgangspunktet trenger du ikke minnekort fordi den har en 8GB tom microdrive du kan fylle opp først, men den støtter miniSD.

 

Noen GPS navigasjons programmer som Navigon og Route66 bruker ikke ActiveSync til installasjon, men krever minnekort til installasjonen.

 

Kjøpte selv ett 2GB miniSD SanDisk kort til dette, og har også bilholder så den er utmerket til navigasjon også.

 

TomTom er grei, men har såvidt jeg vet ganske utdaterte kart for norden.

 

Windows Mobile 6 oppgradering skal komme iløpet av august.

 

Det eneste jeg plages med er at jeg ikke har funnet ut hva som skal til for at den skal få tilgang til internett via USB kabelen når den er tilkoblet en PC med ActiveSync.

 

EDIT: Må svare meg selv på det siste. Måtte trikse litt med regedit (sannsynligvis fordi jeg IKKE bruker outlook og dermed fått fullt oppsett i ActiveSync): Legg til AllowLSP dword:0 registerverdien i HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows CE Services

Endret av DataNissen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Logg på XDA-developers. Last ned. Unzip. Overfør til telefon, og kjør derfra. :)

9370592[/snapback]

 

Installasjonen gikk greit, men får en feilmld da jeg forsøker å kjøre programmet:

 

"Kan ikke åpne filen RealVGA. Enten er den ikke signert med et klarert sertifikat, eller finner ikke en av komponentene....."

 

Når jeg ser i listen for å fjerne programmer heter det jo også RealVGA WM6. Jeg har jo WM5?

Lenke til kommentar

La oss si den fungerer greit til å spille video'er. Med litt tweaking av innstillinger i TCPMP, så fungerer det tilfredstillende.

 

Sakset fra xda-developers.com:

Video Output: ATI IMAGEON

Video quality: High

Smooth Zoom: On

Dither: Ticked

Acceleration: UNticked (else you'll be using the hardware decoder - no good)

 

 

Options -> Settings -> ATI Imageon:

Tick Disable OS Bitmap Caching (setting 1) and also tick box 3,4 & 5, but omit box 2.

 

Moskus you mentioned "Overlay format" to "Auto", I don't have that in my version of TCPMP. What other settings are there other than 'Auto'? If there is a YV12 setting, use that instead.

 

 

 

Options -> Settings -> Advanced:

As for lipsync issues, that has plagued me ever since the Hermes came out, but in Coreplayer v1.1.1 I believe the issue to be resolved by manually adjusting the M'Manual A/V offset =/-' setting.

 

I have 2 settings that always fix my lipsync issues as some videos are encoded differently to others. Funniliy they are minus settings.

 

1) -0.200 sec

2) -0.600 sec

 

 

Fungerer fint nå! :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har tenkt å kjøpe denne, men mener prisen er litt stiv her i Norge. Komplett nærmer seg vel 10 000 kr. Fant imidlertid denne siden: http://www.expansys.no/a.aspx?i=145430. Vil det være noen problemer ved å kjøpe UK modellen.

Stikkontakten er rikitgnok litt annerledes, så den må kjøpes ny og man har heller ikke æøå, men eller burde vel alt gå fint?

3-G og Edge frekvenser er vel ikke annerledes på Uk modeller? Er vel bare Amerika som ikke følger Eu standarder der.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er det touch skjerm på den eller må man koble til tastaturet for å bruke den? hadde vært praktisk om man kunne bruke den uten tastaturet...

 

Du kan fint bruke den uten tastaturet (er touch ja)..

 

Har akkurat kjøpt maskinen. Har hatt en Qtek 9000 tidligere. Ble skuffet over at Transcriber ikke virker med den norske ROM-versjonen på X7500. Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...