Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

LØST Nissan Sunny Coil

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt meg en turteller som ikke var så vrien å koble til..

Jeg mangler bare 1 ledning nå å det er den grønne (signal) som skal kobles til coilens minus pole..

Så var det den coilen da.. jeg har intigrert coil i fordeleren tror jeg, jeg kan ikke finne noen coil i motoren.

jeg så i brukerhåndboken til bilen å dær viser det seg at coilen ligger inni fordeleren.. er dette tilfelle?

kan jeg koble til ledningen inni dær? og hvordan ledning skal den kobles til?

inni fordeleren er det 3 ledninger. en svart-gul en mørk-blå som er koblet sammen med en grønn som går videre opp i fordeleren.

vanskelig å forklare men det ser slikt ut. ( se bilde )

er det riktig at dette er coilen? i hvertfal så holder jeg fordeleren i hånda.. mener at coilen ligger nederst...

post-54416-1178908714_thumb.jpg

Endret av c-NOfx
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reise til huggern og kjøpe ett instrumentpanel med turteller ville jeg ha gjort, ledningen ligger klar bak instrumentpanelet.

Skrevet

Hvis det bare er 4 ledninger ut av fordeler lokket sitter coilen inni der. Den klumpen utafor er sikkert formotstanden. tipper du skal koble deg inn på den øverste av de 2 ledningene til venstre. svart og hvit eller hva den nå er.

Skrevet
Hvis det bare er 4 ledninger ut av fordeler lokket sitter coilen inni der. Den klumpen utafor er sikkert formotstanden. tipper du skal koble deg inn på den øverste av de 2 ledningene til venstre. svart og hvit eller hva den nå er.

8591629[/snapback]

EDIT: hmmm... eller den nederste.. Den du ikke får 12 volt på

Skrevet

jeg fikk til.. de ledningene inni fordelern som dere ser er + og - til coil..

den ledningen som splittes inni altså blå og grønn er -. den andre er +.

Det funket utmerket og håper denne posten hjelper andre med samme problem..

post-54416-1178915036_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...