Bozzeye Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Skrevet 18. mai 2007 historie er også viktig, ihvertfall en god presentasjon, hvis man meier ned x antall fiender i et FPS uten å vite hvorfor blir det fort kjedelig. 8638186[/snapback] Enig der, ein kan liksom ikkje meie med x antall fiender utan grunn. Som i Zelda: TP skal du drepe Ganondorf og redde prinsessa. Det er ikkje kjekt å gjere noko utan grunn. Når eg speler er det for å ha det gøy, det er god nok grunn for meg.
sondrev Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Jeg bryr meg ikke så mye om grafikken, så lenge gameplayet er bra.
Eldritch Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Nei. Jeg syns fortsatt utgamle Blood og Duke Nukem 3D er langt bedre spill enn både Doom 3 og Quake 4.
mESA Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 No når jeg har blitt vandt med god grafikk er det nesten et must. Jeg klarer rett og slett ikke spille gjennom Half-Life, kun pga grafikken. Selv om gameplayet er konge så går det liksom bare ikke.
Bozzeye Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Skal du ha god grafikk på 3D må den vere litt god. Er grafikken dårleg med 3D, er det betre å ha 2D (med nokre spel). Men grafikk er ikkje øvst på lista mi.
Skurupu Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Jeg spiller fortsatt spill som er 10-15 år gamle, så jeg bryr meg ganske lite om grafikk.
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Grafikk teller jo litt da, men når man ser på mario så må jeg si at gameplay teller mest.
Nosferatu Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Jeg vil si både ja og nei.. Kan fint spille 20 år gamle spill og synes det er helt topp (nostalgien lenge leve). men spill som kommer ut i dag forventer jeg nesten at holder en viss standard. Jeg gidder sjelden å spille ett nytt spill i dag hvis grafikken og ikke minst lyden er god. Da skal gameplayet være utrolig bra. Er demoen dårlig så skal det mange gode reviews til før jeg gir de pengene mine.
Jakoozie Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Det hender at jeg kjøper spill pga. grafikk. Jeg mener ikke at jeg kjøper vakre spill som overhodet ikke interesserer meg, men hvis gameplayet virker OK, og grafikken er nydelig kan jeg godt kjøpe. Men jeg er enig med de fleste her. Gameplay og historie er viktigst. Men for at jeg skal leve meg inn i historien må spillet enten være teknisk eller artistisk gjennomført, eller bare drite i alt som heter grafikk (da snakker jeg om å lese en bok) Noe i mellom duger ikke. Det er som med Monkey Island spillene. Jeg vil mye heller spille 3ern, med pen 2D-grafikk enn 4ern, som har mer teknisk 3D-grafikk, men som allikevel er utdatert. I rollespill er grafikk veldig viktig for innlevelsen synes jeg. Kan også tenke meg at grafikk har mye å si for å realistiske fly/bil/krigssimulatorer, men spiller sjelden slike spill selv.. I strategispill er grafikken litt mindre viktig. Da er det utelukkende gameplay som teller. i noen tilfeller er 2D bedre enn 3D også her.
E-wok Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Grafikk betyr, for meg, ganske mye. Det er veldig viktig at et spill ser bra ut. Da snakker jeg ikke om antall polygoner eller den høyeste oppløsninga, men stemningen som grafikken skaper - Det er veldig viktig.
Kvass Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Grafikken har jo endel å si på utførelsen av spillet. Nytter ikke å bare ha enormt bra grafikk hvis spillet er kjedelig, men samtidig så er det viktig at det er god grafikk på et spill med god handling. F.eks Oblivion har etter min mening et ok gameplay og en enormt bra grafikk, men bevegelsene blir så robotaktige og trege. Spesielt når man hopper fryser man i en stilling og lander på tærne og det er ikke noe serlig bra lagd. Men i f.eks Assassins Creed kommer grafikken til å spille en stor rolle samt bevegelser og gameplay. Liker spill som har en smooth stil uten hakking og stive bevegelser og med bra grafikk såklart. Ps. i spill som gta san andres osv har jeg ikke brydd meg så mye om grafikken, men man må innrømme at det er et pent spill.
SideburnsKongen Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Grafikk har ikke så mye å si, men er jo fett om det er bra grafikk.. feks diablo 2, en av de beste spillene jeg har spilt, er ikke akuratt bra grafikk der.. så har lite å si..
tankbug Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Grafikk er viktig for førsteinntrykket. Du ser screenshots, og har ikke noe følelse for hvordan det er å spille det. Når du først har blitt dratt inn i et spill så betyr det mye mindre. Uansett om det har dritbra eller dårlig grafikk, det blir liksom naturlig uansett. Hvis spillet har dårlig grafikk så vil en nok savne noe som ser pent ut hvis en spiller andre ting som har mye bedre i forhold, men det går som sagt over etter du har kommet deg gjennom menyen og spilt en liten stund. Gameplay er det verre med. Det kan du irritere/glede deg over konstant. Lyd for meg spiller ikke så stor rolle, men hvis spillet har et fett soundtrack (slik som blizzard-spill) så er det en fin bonus.
Exiztzor Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 grafikken betyr ikke mest. men gameplayet og storyen synes nå jeg. jeg kjøper spill om storyen er bra og gameplayet er passer til storyen
Bear^ Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Jeg synes det er veldig viktig å skille mellom artistisk grafikk og teknisk grafikk. I mine øyne slår Twilight Princess TES:Oblivion grafisk. Ikke fordi TP er grafisk sterkere, men fordi grafikken er så gjennomført til selve spillets atmosfære, at det er på grensen til perfeksjonert. Der synes jeg Oblivion feiler, ettesom den streber med å oppnå glinsende teknisk grafikk, men feiler føler jeg. Jeg er mer fan av grafikk som er gjennomført og passer til stemningen i spillet enn antall flopper og duppeditter den klarer å gjennomføre i løpet av sekunder. Er grafikk viktig for meg? Absolutt, men ikke teknisk grafikk. Teknisk grafikk betyr veldig lite for meg. Jeg er en ihugga fan av artistisk grafikk. I mine øyner er artistisk grafikk mye bedre enn teknisk grafikk, ettersom jeg føler det ligger veldig mye "sjel" i artistisk grafikk og ikke en hel masse tall og bokstaver. Selvfølgelig, artistisk og teknisk grafikk kan mikses sammen, men det har jeg aldri sett i noe spill per dags dato.
Chicharito Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Jeg synes det er veldig viktig å skille mellom artistisk grafikk og teknisk grafikk. I mine øyne slår Twilight Princess TES:Oblivion grafisk. Ikke fordi TP er grafisk sterkere, men fordi grafikken er så gjennomført til selve spillets atmosfære, at det er på grensen til perfeksjonert. Der synes jeg Oblivion feiler, ettesom den streber med å oppnå glinsende teknisk grafikk, men feiler føler jeg. Jeg er mer fan av grafikk som er gjennomført og passer til stemningen i spillet enn antall flopper og duppeditter den klarer å gjennomføre i løpet av sekunder. Er grafikk viktig for meg? Absolutt, men ikke teknisk grafikk. Teknisk grafikk betyr veldig lite for meg. Jeg er en ihugga fan av artistisk grafikk. I mine øyner er artistisk grafikk mye bedre enn teknisk grafikk, ettersom jeg føler det ligger veldig mye "sjel" i artistisk grafikk og ikke en hel masse tall og bokstaver. Selvfølgelig, artistisk og teknisk grafikk kan mikses sammen, men det har jeg aldri sett i noe spill per dags dato. 8667623[/snapback] Helt enig med deg. Grafikken må skape en stemning i spillet og ikke bare glinse og glitre.
Bob Sacamano Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 (endret) Grafikk betyr en del på 3d spill, ellers har jeg vanskeligheter for å spille det med mindre det er genialt som noen nintendo klassikere. På 2d spill som diablo betyr ikke grafikken noe. Endret 23. mai 2007 av LpIsBackForYou
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå