TCi Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Neivel nei, så du mener at 2 streker på skjermen får fram like bra og øverbevisendes resultet så sikkelig bra 3d gfx engine? Mhm derfor jeg sa du har trekt dine konklusjoner, er bra det ser at du er en nok en typisk moderator Du får ta å editere posten min så den fremstår så mindre rett til deg 8610841[/snapback] Hva er det du prøver å få frem her? En spillmotor er delt opp i flere funksjoner. Grafikk, AI, fysikk og annet. Grafikkmotoren er bare en del av det hele.
P1ay Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 (endret) Kommer an på spillet hvor viktig grafikken er. I realistiske spill; som racing og 1st person action er god grafikk viktig. Derimot i fantasi-spill; typisk RPG, eventyr, plattform er det ikke like viktig. Så lenge det ikke blir vondt å se på. Synes den klumpete krafikken i Final Fantasy VII er helt ok. VI også for den saks skyld. Enkelte spill er faktisk best i god gammeldags 2d etter min mening; spesielt pek og klikk eventyrene. Uansett hvor fancy 3d grafikk man får i et eventuelt monkey island 5 eller broken sword 5 spill; vil det neppe kunne måle seg med sjarmen i de gode gamle 2d spillene. Endret 14. mai 2007 av P1ay
Tor Rasmussen Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Fysikk og grafikk er to helt forskjellige ting. God grafikk er ikke det samme som god fysikk, eller motsatt. 8610628[/snapback] Neivel nei, så du mener at 2 streker på skjermen får fram like bra og øverbevisendes resultet så sikkelig bra 3d gfx engine? Mhm derfor jeg sa du har trekt dine konklusjoner, er bra det ser at du er en nok en typisk moderator Du får ta å editere posten min så den fremstår så mindre rett til deg 8610841[/snapback] Hmmm. Jeg husker da Price of Persia kom til pc for MANGE år siden. Ikke noe kongegrafikk, men fysikken imponerte oss alle. Og bevegelsesmønsteret til menneskene var det mest autentiske på den tiden. Man kan spille pc-versjon av billiard med shitty grafikk hvor fysikken stemmer. Fysikk og grafikk har overhodet ikke noe med hverandre å gjøre i min verden.
Sollid Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Se på 3D og 2D spillder er det grafikken som setter grenser for hvordan Gamplayet kan være.
xersess Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 kor mykje grafikken har å sei, varierer litt. med bilspel synes eg at grafikk og fysikken er veldig viktig for at det skal bli ekstra kjekt. med skytespel teller den maks 20-25% rpg 30%
Newman Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 (endret) 1. Gameplay 2. Historie 3. Ai 4. Fysikk 5. Grafikk 6. Lyd 1.Gameplay har alt å si. Er ikke spillet gøy, hjelper det ikke med 2 milliarder pixler med grafikk. 2.En god historie er veldig viktig, spesielt i rpg spill. Den behøver ikke være på samme nivå som Ringenes Herre, men den må gjøre meg nysgjerrig på hva som skjer om jeg gjør x quest osv. Karakterer med sterke relasjoner til hverandre er et stort pluss. Husker forstatt første gangen Sephirot drepte hu dama jeg ikke husker navnet på i FF7. Beste spilløyeblikk ever! 3.Ai har mye å si i FPS og RTS spill. I rpg spill så er det som regel ikke så mye avansert AI på fiender osv, men døgnsykluser som i Gothic 1&2 gjør spill mye bedre. Bruke Aien til å lage en troverdig verden. Kan vel egentlig sortere dialoger som i Baldurs Gate og Planescape Torment under dette punket også. (Forskjellige svarmuligheter osv) 4.Fysikk er kult. Liker ikke når spillverdenen er murt med betong... Ting som kopper og fat skal kunne flyttes på, om ikke kastes rundt som i Oblivion, så går det ann å lage ting litt mer realistisk enn Doom 3. 5. Kanskje det minst viktige punket hadde jeg ikke tatt med lyd også. Spiller fortsatt mest Snes spill, så den tekniske siden ved grafikk interreserer meg lite. Så lenge det er artistisk bra laget og ikke er til hinder for gameplay så er jeg fornøyd. 6.Spiller mest rpg spill, og der har ikke lyden så utrolig mye å si for min del. Har overlevd i 23 år uten voiceovers, så da er det bare en bonus hvis spill har det selv om det er dårlig utført. Pleier uansett å skippe fremover etter at jeg har lest underteksten... I likhet med grafikk så må lyden også være artistisk bra utført, og ikke buggy. Final Fantasy 3 til Snes er et bra eksempel bra fin gammeldags lyd. Jeg er fryktelig kresen når det gjelder spill. Det kommer kanskje 2 spill i året som jeg gidder å gjennomføre. Ofte er det store mangler i punkt 1 og 2. Oblivion gikk jeg lei etter noen få dager. Spillet ga meg INGEN utfordring i det hele tatt. Lvl systemet var uengasjerende og kjedelig. Liker å føle at karakteren min virkelig blir sterker etter ett par lvls. Var også ingen grunn til å gidde å utforske spillverdenen. Bare teleportere seg fra A til B. Det eneste som fikk meg til å spille dette spillet så lenge var alle de kule questene, spesielt leiemorder questene Gothic 3 gikk også rimelig fort inn i bokhylla. Masse bugs og en questlog fra innerste helvete. De siste spillene jeg har gjennomført er F.E.A.R., Bridge It, Armadillo og Two Worlds. Sistnevnte har en del bugs, men gameplayen er bra og verdenen er engasjerende. Til dere som ikke spiller spill med "dårlig" grafikk: Jammen går dere glipp av mange godbiter! Endret 15. mai 2007 av Newman
Henry9 Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Grafikken er veldig viktig... det er drit kult når spiller har bra grafik !
guttorm Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 personlig føler jeg at grafikken har desverre overtatt mye av gameplay/spillbarhet. Derav blir kravet til stadig bedre grafikk enda sterkere. Jeg føler ivertall at spillene hadde høyere kvalitet på spillbarhet før, men mulig det er min egen alder som også er med å påvirker hva som er bra spillbarhet.
Patney Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 6. Lyd 8623102[/snapback] Lyd er da viktig synes jeg, liker at spillet høres bra ut. Spill blir kjedelige med kjedelig musikk.
Nedward Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 6. Lyd 8623102[/snapback] Lyd er da viktig synes jeg, liker at spillet høres bra ut. Spill blir kjedelige med kjedelig musikk. 8630299[/snapback] Indeed. Mange budsjett spill bruker å ha en eller annen dårlig synth sang som looper non-stop, det er slikt får meg til å legge spillet bort. Så egentlig er lyd viktigere enn grafikk for meg. Hvis jeg skal rangere litt så vil det se omtrendt slik ut: 1: Gameplay 2: Historie (måten den blir formiddlet på) 3: AI 4: Lyd 5: Grafikk / fysikk
Gunfreak Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 jeg vil fakktisk sidestille historie og gameplay. hvis et spill har drit tøff historie kan gameplayen mangle litt og spillet vil fremdeles være drit bra
SWAT dude... Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Umulig å svare på da det er forskjellig fra spill til spill. Selv spiller jeg atm mye NavyField og SH4 samt noe Pacific Storm. Navyfield har grafikk ett hakk over RollerCoaster sin 2d grafikk men er dritmorro å spille uansett! SH4 hadde ikke vert det samme i 2d og Pacific storm er midt i mellom da grafikken ikke er spessielt heftig uansett og motoren er veldig krevende.
Bozzeye Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 Patney: På SSX on Tour (PS2) var det 2-3 songar eg fekk på hjernen. So lyd teller ein del.
Kontorstol Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 God fysikk, grei grafikk, godt gameplay og god historie, og fiender som er smartere enn en boks sild Uten dette
MrL Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Så klart graffikken betyr mye. Spiller nå f.eks Lost Planet i DX10, spillet hadde vært langt ifra fett hvis ikke graffikken var så bra som den er.
Newman Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Så klart graffikken betyr mye. Spiller nå f.eks Lost Planet i DX10, spillet hadde vært langt ifra fett hvis ikke graffikken var så bra som den er. 8634098[/snapback] Dette er det jeg mener er problemet med dagens spill. Tar du vekk den shiny grafikken sitter du igjen med et drittspill. Nei, drit nå i den jævla grafikken å lag spill med bra gameplay og dybde! Nå skal jeg spille Chrono Trigger til Snes
Comprade Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 For meg betyr grafikken langt over normalt.Jeg er grafikkhore og digger et bilde som er spikret i HD-skjermen min. Jeg gikk ikke inn i nextgen for at gameplay skulle være noe nytt. Gameplay får de til selv på DS, så ja, for meg er grafikken høyt verdsatt i min NextGen verden. Så får alle de noble med 360, PS3 og HD-tv sitte på sin høye hest og si at grafikk ikke betyr noe særlig og gameplay alt. I min verden er det i alle fall svært avgjørende. 8569088[/snapback] Sikker? For det betyr at du faktisk hadde spilt deg igjennom ET: The Extraterrestial Hvis Grafikken hadde vært megabra? Don`t think so...
Stonemeister Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Jeg synes at grafikk er ganske viktig. Jeg får et godt førsteinntrykk av spillet om grafikken er god. Men det viktigste er gameplay, og spillet kan ikke bli kjedelig i lengden. Grafikk er vel og bra, og jeg har vurdert kjøp av spill på grunn av grafikken, men det er mange andre elementer som er viktigere i spill.
teletubbiekid Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 (endret) jeg vil ha fin grafikk, enten kunstnerisk eller teknisk. for eksempel Zelda: Twilight Princess ser kjempeflott ut, samme gjør Crysis. jeg vil også ha god lyd, uten god lyd virker hele spillopplevelsen død og kjedelig. historie er også viktig, ihvertfall en god presentasjon, hvis man meier ned x antall fiender i et FPS uten å vite hvorfor blir det fort kjedelig. gameplay er selvfølgelig viktig, samme er AI, men AIen trenger ikke være på Einsteins nivå, det holder hvis fiendene oppfører seg logisk. egentlig gidder jeg ikke fullføre et spill hvis det ikke tilfredstiller meg på alle disse punktene edit: fysikk er viktig i enkelte spillsjangre, for eksempel FPSer og bilspill/simulatorer. Endret 18. mai 2007 av teletubbiekid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå