Espp Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 I noen typer spill, vil jeg påstå at grafikk betyr ganske mye for meg. Fps/Tps klarer jeg ikke spille med dårlig grafikk. Cs (1.6) må være eneste unntak. Men går vi over til gameplay spill: - Mmorpg - Rpg Så betyr grafikken ganske lite. Der slår gameplayen inn Meeen, Obilivion hadde aldri blitt det samme uten den herlige grafikken.
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 grafikk er krydderet. ikke nødvendig men frisker opp smaken
Alt-Ctrl Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Kommer an på spillet. Spill som Transport Tycoon har grei nok frafikk, samme med Live For Speed. Nye spill derimot burde ha litt eyecandy, men som sagt, enkelte spill gjør seg bedre uten for mye av det gode. For eksempel Civilization 4. For meg er gameplay det viktigste, grafikken gjør meg bare interessert.
Espp Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 grafikk er krydderet. ikke nødvendig men frisker opp smaken 8608258[/snapback] Utrolig gått sakt Det forklarte egentlig det meste.
LarZen Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Gammle spill er ikke grafikken så viktig synes jeg. Men i dagens spill så burde det være skikkelig bra.
Cashmere Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Er enig med _LarZen_ her. Gamle spill er ikke grafikken så viktig i, men de spillene som selges i dag har jeg et visst krav til grafikken. Spiller jeg gamle spill, er det ikke for å sjekke grafikken liksom...
Sollid Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Det er Gameplay Gameplay Gameplay Historie Historie Historie som avgjør om jeg kjøper et spill.
The Norwegian Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Det er Gameplay Gameplay Gameplay Historie Historie Historie som avgjør om jeg kjøper et spill. 8609341[/snapback] Så hvis det er strekmenn og dårlig fargevalg og teksturer så går det greit da?
TCi Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Huff, det argumentet er så brukt opp. Selv dårlige flashspill kan underholde med strekmenn og elendige farger. Virker som mange av de som tror at de som ikke synes grafikk er viktig, bare sitter å spiller Pong osv. Det er ikke det som er poenget med tråden. Poenget er om du setter grafikken forran alt annet i spill. Dvs. kjøpe du det pga det har fin grafikk, eller fordi gameplayet og historien fenger? Mange kjøper Crysis pga. grafikken, mens andre kjøper New Mario Bros for gameplayets skyld. Underholdningsverdien har mange faktorer.
Smirnoff Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Som andre her sier, om det er et spill av nyeste dato, så forventer jeg nesten at de har lagt ned godt med arbeid i både grafikk og gameplay. Det behøver ikke ha alskens moderne bling-bling som HDR og ultrarealistiske vann- og gresseffekter selvfølgelig. Men jeg kan også ha det like morsomt med gamle spill, jeg kommer tross alt fra den spede begynnelse med ZX Spectrum/Commodore 64, så jeg har sett de fleste nyansene i grafikken over årene som har gått.
Sollid Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Huff, det argumentet er så brukt opp. Selv dårlige flashspill kan underholde med strekmenn og elendige farger. Virker som mange av de som tror at de som ikke synes grafikk er viktig, bare sitter å spiller Pong osv. Det er ikke det som er poenget med tråden. Poenget er om du setter grafikken forran alt annet i spill. Dvs. kjøpe du det pga det har fin grafikk, eller fordi gameplayet og historien fenger? Mange kjøper Crysis pga. grafikken, mens andre kjøper New Mario Bros for gameplayets skyld. Underholdningsverdien har mange faktorer. 8609673[/snapback] Grafikk kan jo også være med på og skape Gameplay.
bjelleklang Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 jeg liker å se en god film, men foretrekker å se en hd film istedet for en svarthvit film. Selv om det fins mange av begge deler, smak og behag
TCi Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Grafikk kan jo også være med på og skape Gameplay. 8609848[/snapback] Gi et eksempel. jeg liker å se en god film, men foretrekker å se en hd film istedet for en svarthvit film. Selv om det fins mange av begge deler, smak og behag 8610136[/snapback] Blir ikke helt det samme. Film og spill er to forskjellige ting.
no___________ Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Grafikk kan jo også være med på og skape Gameplay. 8609848[/snapback] Gi et eksempel. Fysikk realisme, knusbare objekter etc. Alt er personlig smak. Å be en bruker gi deg et eksampel kommer ikke til å hjelp pga du har din egen mening. Sier berre en ting, redfaction. Sjekk det ut hvis du trenger en grafikk motor så gjere at spillet blir bedre gameplay messigt.
TCi Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Fysikk og grafikk er to helt forskjellige ting. God grafikk er ikke det samme som god fysikk, eller motsatt.
no___________ Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Fysikk og grafikk er to helt forskjellige ting. God grafikk er ikke det samme som god fysikk, eller motsatt. 8610628[/snapback] Neivel nei, så du mener at 2 streker på skjermen får fram like bra og øverbevisendes resultet så sikkelig bra 3d gfx engine? Mhm derfor jeg sa du har trekt dine konklusjoner, er bra det ser at du er en nok en typisk moderator Du får ta å editere posten min så den fremstår så mindre rett til deg
bjelleklang Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 sånn jeg ser det hjelper grafikk med å få bedre innlevelse, dette kommer selvfølgelig ann på hva slags spill det er, men for eks i fps hvor du ser fra personens synspunkt så hjelper jo åpenbart grafikken deg å leve deg inn i spillet slik at du får en annen spillopplevelse enn hvis det hadde vært stygg grafikk, på den måten får du 2 forskjellige opplevelser, ikke at det akkurat kan kalles gameplay, men til slutt så er det jo spillopplevelsen i seg selv man snakker om
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Fysikk og grafikk er to helt forskjellige ting. God grafikk er ikke det samme som god fysikk, eller motsatt. 8610628[/snapback] Neivel nei, så du mener at 2 streker på skjermen får fram like bra og øverbevisendes resultet så sikkelig bra 3d gfx engine? Mhm derfor jeg sa du har trekt dine konklusjoner, er bra det ser at du er en nok en typisk moderator Du får ta å editere posten min så den fremstår så mindre rett til deg 8610841[/snapback] 2 streker? Hva diskuterer du egentlig? Det er forskjell på fysikk og grafikk. Du må da skjønne det.
Bertelsen Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 (endret) Det spørs helt klart hva slags spill det er, hvis det er et FPS vil jeg gjerne ha grei grafikk, det må ikke bruke Unreal 3-motoren, men det trenger ikke å se ut som det er fra år 99. Mange spill bruker jo grafikken som et virkemiddel, GeoW er grått og trist, og det funker bra. Zelda the Windmaker har en meget bra Cell Shading, som gjør spillet fargerikt og lystig. Jeg er også meget spent på Mass Effect, det skal tydeligvis revolusjonere spill innen ansiktsutrykk. Endret 14. mai 2007 av Bertelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå