Gå til innhold

Utkast til ny portefølje/blog


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel Jonas, man lager gjerne utkast i Photoshop, og skriv det om til (X)HTML og CSS siden, er vi enige der?

 

Live versjon kommer, men liker og ha alt klart i PS først.

 

Nei, det er vel ingenting som heter AA på en Win2k maskin, og jeg har da så absolutt ikke tenkt til og legge ut siden som ett bildet, hvem sa det?

 

Hva er grunnen til den negative undertonen?

 

Anders: Georgia, Arial (brødtekst), Clearface Gothic (navigasjon) og Diavlo (header) er brukt.

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Vel Jonas, man lager gjerne utkast i Photoshop, og skriv det om til (X)HTML og CSS siden, er vi enige der?

 

Live versjon kommer, men liker og ha alt klart i PS først.

 

Nei, det er vel ingenting som heter AA på en Win2k maskin, og jeg har da så absolutt ikke tenkt til og legge ut siden som ett bildet, hvem sa det?

 

Hva er grunnen til den negative undertonen?

 

Anders: Georgia, Arial (brødtekst), Clearface Gothic (navigasjon) og Diavlo (header) er brukt.

8564077[/snapback]

Jeg er enig, men det faktum at et slikt utkast kan males sammen på 10 min uten særlig stress, gjør (for meg) kritikk litt meningsløst. Det finnes så mye mer i en webside enn bare farger og plassering av fine fonter.

 

Jeg hadde, for eksempel, vært interessert i hvordan du løste "Nye notater"-seksjonen og hovedmenyen. Her kan kritikk gies, fordi det finnes gode måter og dårlige måter.

 

Fargene og fontene i utkastet ditt er streit, du vet jo selv at det funker. Det er i utførelsen den blir interessant. Enig?

 

Beklager negativ undertone, men hadde bare forventet litt mer. :whistle:

Lenke til kommentar

Har aldri sett deg før, heller ikke sett hva du kan så kritikken du gir meg er relativt meningsløs og da jeg i tillegg ikke helt forstår hva du mener. At du kan kaste sammen et utkast som dette på 10 minutter er vel og bra, jeg vet ikke om jeg skal ta det som kritikk ved at jeg har brukt for mye tid på ingenting, eller at du rett og slett er en racer på nettopp dette.

 

Det finnes så mye mer i en webside enn bare farger og plassering av fine fonter.

 

Vel, det er vel nesten farger, former og typografi som gjør en webside, så her forstår jeg ikke helt hva du mener. Om du mener kodingen av websiden så er det klart at det er en stor del av arbeidet, men man må da ha en skisse eller et utkast og jobbe fra, og det er dette jeg legger ut.

 

Nå er ikke dette forumet kun dedikert for poster innenfor HTML og CSS, men og web-design, så jeg har heller ikke feilpostet mitt utkast.

 

Angående med hvordan jeg vil løse menyen og "siste notater" får jeg ta når jeg begynner der, men ser overhodet ikke på dette som et problem da jeg begynner og få fin greie på både det og kode semantisk, og ikke minst likt i alle browsere.

 

For at du skal kunne opprettholde en slik selvgodhet, og negativt ladet tone bør du snarest poste noe du selv har laget, slik at jeg vet at kritikken ikke kommer fra noensteder.

 

Beklager negativ undertone, men hadde bare forventet litt mer.

Det står ganske så klart og tydelig Utkast i emnet.

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Nei, det er en stund siden jeg har vært her, men ting har ikke forandret seg.

 

Det jeg reagerer på, som vi må være enig i å være uenig om, er hva er det å kritisere? Det ser greit ut, men racer eller ikke, det kan ikke ha tatt all verden med tid.

 

Jeg har aldri rakket ned på designet ditt. Det er fint, men det er også et bilde og intet mer.

 

Å tro at webdesign kun er å sitte med photoshop og knote, er vel litt naivt.

 

Fortsett kritikken! Jeg melder meg høflig ut av diskusjonen.

Endret av Jonas Drange
Lenke til kommentar
Å tro at webdesign kun er å sitte med photoshop og knote, er vel litt naivt.

Vel, som med mye annet av prosjektarbeid, er det fullt lovlig å gjøre ting i iterasjoner. Selvfølgelig hadde det vært kos å se siden live, men det finnes mange grunner til å spørre om kritikk før man koder opp et design - hva om designet er så dårlig at man hadde kastet bort mange timer på det, og likevel ikke skulle bruke det?

 

Foreslår at vi fokuserer mer på designet og gir kritikk til det, enn å kritisere hva som kunne ha vært heretter. :)

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til hyggelig tilbakemelding! Det varmer at dere liker det! Har tatt til meg noe av kritikken her, og gjort noen endringer. I tillegg har jeg begynt på en footer, men har ikke helt funnet overgangen mellom HOVEDSAK til FOOTER, men det får vi ta etterhvert.

 

Vil gjerne ha tips til hvordan overgangen kan være, uten at det trenger og være noen veldig stor overgang.

 

Edit: Endret det enda litt, lagt til bilde og sitat i artikkel, samt fikset enda mer på footer.

 

Føler at det nå blir veldig mye på en gang, hva syntes dere?

 

Utkast11mbilde.png

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Vel, ser for meg at det er 1 hovedsak, en slags artikle som er på forsiden. Når det kommer en ny blir den gamle og finne i arkivet. Du har og oversikten over notater, som er små blogg-innlegg.

 

De som er fargede er hover ja, er noe av det som er "huskelapper" for meg selv, slik at jeg husker hva som skal være hvordan.

 

Live versjon (Ikke IE6.0 støtte enda)

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Pent, pent!

 

Litt skeptisk til det første utkastet, men det kommer seg. Men det er en ting jeg ser du ikke har tatt hensyn til: posisjonering. I Photoshop, trykk CTRL(CMD for Mac-brukere) + R. Da kommer det opp "linjaler" til venstre side, og til høyre side. trykk på en av dem og dra ut. Da får du en knallgul linje, som ikke egentlig er grafisk med, men designet for å hjelpe deg å sette ting der de hører hjemme.

 

"Ole Martin Kristiansen" burde være på samme horisontale linje som logoen din, f.eks.

 

Slik du har det nå, ser det for min del ut som du bare har laget elementene og slengt dem midlertidig en plass.

 

Men som jeg sa, dette kan bli bra! (rimte. :ermm: )

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...