Gå til innhold

Kan laptop flyttes uten strøm ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Når laptop'en er helt avslått, kan jeg da flytte pc'en uten att minne og evt innstillinger mistes?

 

Altså om jeg kan flytte pc'en mellom etasjer uten å måtte ta batteriet inn og ut når jeg flytter pc'en?

 

Kun pc'en uten batteri eller strøm adapteret? Eller MÅ batteri være i ved flytting, selv på kort tid (ned trappa)

 

Frode

 

ps, har ikke batteriet i, når strøm adapteret er tilkoblet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Takker for svar, ser att jeg skrev litt innvikla i første post :) Pc'en trenger altså ikke strøm (fra batteri eller hus) for å holde på minnet (håpe dere skjønner hva jeg mener)

 

Det blir jo litt tricky å måtte ta inn og ut batteri hver gang jeg skal flytte pc'en, men dette gjelder vel kun hvis pc'en er heelt avslått?

 

Da kan jeg endelig la batteriet ligge igjen på loftet når jeg flytter pc'en ned i stua

 

Frode

Lenke til kommentar

Innstillingene dine ligger lagret på harddisken din, uansett om den har strøm eller ikke.

En bærbar er jo laget slik at man kan flytte den, ta den med seg osv.

Men dette er i avslått tilstand. Hvis maskinen står på når du flytter den, så må du være forsiktig, og gjerne holde den vannrett hele tiden, så f.eks ikke harddiskhodet treffer harddiskplatene. Gjør de det, er harddisken så godt som ødelagt :p

 

Du kan med andre ord flytte maskinen så mye du vil, bare maskinen er avslått. Da får ikke pc'en strøm (Iallefall ikke av særlig betydning) :)

Lenke til kommentar

Mener du ventemodus eller dvalemodus.

Vist du velger dvale modus(Hibernate) så trenger di ikke strøm mens ventemodus så må du ha i batteriet(støm) tror eg for at du ikke skal miste det du jobber med.

Endret av taz
Lenke til kommentar
Hei

 

Ja ting på hdd'en blir jo lagret, tenkte mere på om det kunne oppstå feil med xp osv når den var uten strøm..

 

frode

8534956[/snapback]

 

Altså, har man en laptop uten batteri tilkoblet vil maskinen "dø" på samme måte som om du napper strømkabelen på en vanlig pc. Du vil også beholde akkurat de samme tingene som om du napper ut strømkabelen på en vanlig pc.

Lenke til kommentar

Du kunne jo kanskje latt meg forandre på innlegget først så slapp eg å skrive alt på nytt med skikkelig språk? :hmm: En melding så hadde eg gjort det umiddelbart, var ikke klar over den regelen......... Ser at de slettes uten varsel, men var det så overdrevet altså..... *sukk*

 

 

 

Prøver igjen da:

 

 

Eller nei... Nå orket eg ikke!

 

Edit: Leif

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...