Gå til innhold

Kan man pensjonere PS2?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Som topicen sier klart og tydelig går spørsmålet ut på om man nå kan pensjonere PS2 til fordel for PS3. Grunnen til at jeg lurer, er fordi jeg selv har planer om å gjøre akkurat dette. Nemlig selge min PS2 og dermed skaffe meg en PS3.

 

Er det sånn at både Buzz og SingStar (PS2-spill) fungerer utmerket på PS3? Er det noen som fysisk har testet dette? Ja, jeg har lest listen Sony selv har ute over spill som er kompatible osv. Der står det at noen SingStar-spill fungerer uten problemer mens andre gjør ikke det. Synes det er vanskelig å se hvilken versjon som fungerer når det liksom ligger 5-10 ulike versjoner av hvert SingStar-spill (basert på hvilket land det er utgitt i).

 

En annen ting er jo om Sony jobber med å få flere og flere (selv gamle spill også) spill kompatible med PS3. Isåfall vil jeg tro at de mest populære spillene blir prioritert.

 

Jeg har haugevis av PS2-spill. Alle Buzz- og så og si alle SingStar-spillene, derfor jeg er veldig nysgjerrig på om alle disse er kompatible med PS3. Og hva med Guitar Hero 80s Edition som kommer til høsten.

 

Mitt siste spørsmål må være; Hvis jeg selger min PS2 nå og skaffer meg en PS3, vil jeg da gå glipp av enkelte PS2-titler i fremtiden eller vil disse være kompatible med PS3 (enten ved release eller kort tid etter)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg besvarer det sisste spørsmålet ditt med et ja, ser ingen grunn til at Sony ikke skulle gi nye spill kompatiblitet. Se f.eks på FF12.

 

Eneste unntaket jeg kan se da, er f.eks spill med ikke-orginale kontrollere som trenger anerledes firmware - f.eks Singstar el.

Endret av Nets
Lenke til kommentar

Ja, det er hvordan Sony løser problemet med mikrofonen til SingStar, buzz`erne til Buzz og gitaren til Guitar Hero som er interessant. Mener å ha lest et sted at det var noen som skulle lansere et adapter som gjorde det mulig å bruke disse kontrollene på PS3 uten kompatibilitetsproblemer. Det høres fint ut i teorien, men hvordan det fungerer i praksis er jeg ute etter.

Lenke til kommentar
Singstar spillene og buzz spillene fungerer utmerket.

8517566[/snapback]

 

Dette er bare sprøyt.

 

Har selv prøvd flere Singstar-spill på PS3. Problemet med spillene er at lyden og bildet ikke er i sync. Når du begynner å synge en sang stemmer alt, men så blir alt mer og mer ute av sync, og til slutt stemmer ikke teksten på skjermen med det du hører ut av høyttalerene, og spillene er dermed omtrent uspillbare. De fleste Singstar-spillene har bare en stjerne på kompatibilitets-guiden til Sony.

 

Dersom du spiller mye Singstar vil jeg absolutt ikke anbefale deg å pensjonere din PS2.

Lenke til kommentar

Sjekk Sonys BC-liste først. Er de spillene som du spiller mest ikke på den lista eller bare har en stjerne ville jeg ikke anbefale deg å pensjonere den enda. Selv har jeg aldri hatt en PS-konsoll før PS3, og jeg har nå gått til innkjøp av flere PS2-spill. Noen av de virker smertefritt, noen har noen problemer, og noen vil ikke starte i det hele tatt. Etter den nye oppdateringen i mars ble det noe bedre og jeg ser fram til at det kommer til å bli enda bedre og oppimot 100 % etterhvert. Jeg har ikke noe problemer med å vente så lenge jeg har PS3-spill å kose meg med og noen av PS2-spillene funker jo de også.

Lenke til kommentar
En ting til, viss du skal bytte ut ps2 med ps3.

Gjør det på ebgames,viss du har 5 spill og konsoll får du 1050 for det.

Har du 10spill får du 1700 elr 1800 egentlig grei deal da ps2 ikke blir brukt når du har ps3

8517576[/snapback]

 

Var vel slutt på dette 29 april vel.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke a scrapa PS2 maskinen min, mye grunnet at BC til PS3 er ennå ikke 100%. Du kan risikere at et spill du har til PS2 ikke fungerer på PS3, og da må du bare vente til PS3 kommer med oppdatering som gjør det mulig.

 

Behold PS2 maskinen og spar heller opp den 1000 lappen du ville fått for maskinen, om du hadde fått så mye. Den ligger på 1200 ny på Expert, så tror ikke du ville fått så mye for den uansett.

Lenke til kommentar
En ting til, viss du skal bytte ut ps2 med ps3.

Gjør det på ebgames,viss du har 5 spill og konsoll får du 1050 for det.

Har du 10spill får du 1700 elr 1800 egentlig grei deal da ps2 ikke blir brukt når du har ps3

8517576[/snapback]

 

Var vel slutt på dette 29 april vel.. ;)

8518862[/snapback]

 

 

Wo0t? oi sry jeg kan huske jeg så det her om dagen :p

var vell før 29 april ^^

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke pensjonert PS2'en til fordel for en PS3.

Bakoverkompabiliteten er ikke 100% og når det f.eks er spill som Singstar som er uspillbare så hadde jeg nok beholdt konsollen hadde jeg vert deg, det er vel ikke så enormt du tjener på en PS2 dersom du skal bare selge konsollen og beholde spillene dine?

Lenke til kommentar

Ein kan jo ikkje selge konsollen sin, den skal pryde hylla som vekker minner om mykje banning, skriking og gledes brøl..:)

 

så er det jo det med rumble og manglende innganger på ps3 for mikrofon ++, som folket har nemt..

 

vurdere og kjøpe GOW, spillet med kratos, ikkje marcux fenix..;) det er sånne titler som er greit og beholde gamle konsollen sin for..min mening er ivertfall og beholde den gamle traveren..:)

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke a scrapa PS2 maskinen min, mye grunnet at BC til PS3 er ennå ikke 100%. Du kan risikere at et spill du har til PS2 ikke fungerer på PS3, og da må du bare vente til PS3 kommer med oppdatering som gjør det mulig.

 

Behold PS2 maskinen og spar heller opp den 1000 lappen du ville fått for maskinen, om du hadde fått så mye. Den ligger på 1200 ny på Expert, så tror ikke du ville fått så mye for den uansett.

8518887[/snapback]

 

Husker jeg kjøpte PS2 ny til lillesøstra mi for 999kroner på Spaceworld for to måneder siden... Tror ikke du får så mange hundrelappene for den brukt, da bør du iallefall selge en god del spill i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...