Gå til innhold

Det Mobile Strekkodespillet v1.0beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som dere ser har dette eksperimentet mitt blitt liggende dødt over sommeren. Jeg har bl. a. vært på ferie, og er nå i godt i gang med å bli student igjen. Med forbehold om at overgangen fra arbeidslivet til studielivet ikke tar livet av meg, så håper jeg å få litt liv i dette prosjektet ut over høsten.

9298471[/snapback]

Jeg synes du bør satse fullt på dette. Lag en community side med masse konkurranser som er basert på dette. Få sponsorer og gjør det til en stor offentlig konkurranse en sommer. Det ville slått ann.

 

Du kan feks trykke opp enormt mange g-strings hvor hver enkelt bruker har vær sin strekkode på. Dagens ungdom elsker å skryte av seg selv. Og tenk å ha på profilen sin at man har hatt seg med Oslos nye populære chick. Ikke en gang, men 4 ganger. Desverre er han slått av en annen som har hatt fler.

 

Noe i den duren ville gjort dette til en skikkeli braksuksess! Stå på :)

 

Du selfølgig får profitt av sponsorere, samt prisen det er å oppdatere sine profiler eller konkurranseprofiler med feks 1 krone. Du får alt uten om gprs overføringen på et par øre.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
på www.shotcode.com kan du registrere deg å da kan en lage 1000 koder gratis. Trådstarter hadde skrevet litt om det på en av sidene sine (mange å holde styr på :p )

9304910[/snapback]

 

Fant en bedre løsning som er gratis. Gå inn på:

 

http://qrcode.kaywa.com/

 

Så kan du lage så mange du vil gratis. Er utrolig imponert over programmet, klarer å dekode det som er lagret i bildet selv på lang avstand og ved meget spiss vinkel. Utrolig.

Lenke til kommentar

Systemet som jeg har laget bak strekkodespillet fungerer med både shotcode-strekkoder og QR strekkoder. Alle "tilgangspunkter" vil ha en shotcode og en QR kode...

 

Forøvrig vil jeg anbefale de som er interestert i slikt å velge dotmatrix eller QR framfor shotcode. Grunnene er enkle:

-Med QR eller dotmatrix er man ikke begrenset til 1000 koder slik man er med shotcode.

-Med QR eller dotmatrix er bruker som skal skanne kodene ikke begrenset til å bruke shotcodes egen programvare, men kan velge mellom et rimelig stort utvalg av programvare.

 

QR er kanskje aller mest å foretrekke, da det bl. annet. finnes open source QR kode generatorer...

Lenke til kommentar
Fant en bedre løsning som er gratis. Gå inn på:

 

http://qrcode.kaywa.com/

 

Så kan du lage så mange du vil gratis. Er utrolig imponert over programmet, klarer å dekode det som er lagret i bildet selv på lang avstand og ved meget spiss vinkel. Utrolig.

9305091[/snapback]

Om du vil vite mer om slike ting kan du lese bloggen min på gsmblog.net. Der har jeg bl. annet. testet og anmeldt et stort utvalg av 2D strekkodeskannere for mobil. Om du er imponert over kaywa vil jeg anbefale deg å sjekke ut quickmark. Grunnen er ganske enkel. quickmark er uendelig mye bedre enn kaywa, og støtter uendelig mye mer. Eneste grunnen til at kaywa vant testen min i første omgang var at quickmark ikke støttet symbian series 60 3rd edition, men ganske kort tid etterpå lanserte de også en 3rd edition versjon. Så nå anbefaler jeg bare quickmark...

Eneste ulempen er at man må registrere seg for å laste ned programvaren, men jeg har ikke mottatt en enste spam melding derifra, så det er helt trygt å registrere seg.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

til alle dere som ville ha i stavanger. jeg og en kompis (intramin) har i hele dag lagt opp totalt 20 strekkoder rundt om i Sandnes hvor du får første på skjermen for å så dra ut til Sandnes og dekode neste kode som igjen fører til neste kode. I Sandnes ligger det per dags dato 19 koder og blir dette en suksess skal vi utvide den eksisterende og lage nye i f.eks stavanger! her finner du siden qr.humm.no vi har linket til tre programmer til å dekode og jeg mekker for øyeblikket på en egen tråd til denne.

 

EDIT: tråden er nå oppe og går og finnes her

Endret av NarilS
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...