Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vinterferie er alltid fint, så vi booket nettopp en uke til Orlando i mars, som avsluttes med en dag eller to i Miami før turen går hjem igjen.

 

Der blir det vel for det meste shopping og sightseeing, da jeg reiser med samboer'n som aldri har vært i USA før. Universal Studios vet jeg ikke om jeg gidder å besøke, da jeg var på Universal i LA nettopp og ikke ble spesielt imponert..

 

Har vært i USA endel ganger, blir aldri lei av landet. Kom nettopp hjem fra fire uker i Las Vegas, LA og San Diego, og har vært i Florida et par ganger før, så vet jo at det blir stas! :roll:

Lenke til kommentar
har vært i Florida et par ganger før, så vet jo at det blir stas! :roll:

Har aldri vært i den staten, men det er vel ett av de stedene hvor man ikke kommer unna å leie bil. Å kjøre ned til Key West høres spennende ut.

 

Orlando er vel bare haugevis med fornøyelsesparker?

 

Jepp, Orlando er ikke så veldig spennende bortsett fra fornøyelsesparkene, men vi skal nok klare å bruke opp en uke allikevel, før det bærer til Miami :) Bil er nok greit ja, har bestilt en Mustang cab som leiebil, så vi får satse på at det duger.

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Provence i påsken,
Ett av mine favorittområder. Hvor i Provence skal du?

 

Ellers er påsken tidlig i år, midt i mars. Var i Provence i slutten av mars i år og det skulle absolutt vært en måned senere for sikrere og bedre vær.

men lurer på Kroatia i sommerferien - noen som har vært der? Fint?
Har kun vært nord i Kroatia, i Rijeka. Det jeg husker best er at vi kun fant små private strender med rullestein. De fleste reiser uansett lengere sør i landet. Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Skal til Gordes, liten by ca 20 km fra Avignon. Ja, påsken kom tidlig i år, men oppvarmet basseng ordner det ;) (bare det ikke er altfor kaldt da, skal jo gå turer)

En skikkelig village perché midt i smørøyet jo. :dribble:

 

Skulle være nok å bruke tid på i området, men om du har tid anbefaler jeg en å ta en dagstur via

-Les Baux-de-Provence (historisk site med fantastisk utsikt over Rhone-deltaet)

-Arles (Mye av det samme som de andre store byene i deltaet, men det som var verdt besøket var et museum om inkvisisjonen som blandt annnet hadde et skremmende utvalg av torturinstrumenter)

-Aigues-Mortes (Liten by bak høy bymur midt ute i deltaet, som tatt rett ut av en film om middelalderen).

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Skal en uke til Egypt utpå nyåret, skal først til Cairo; så til Sinai og dykke ved Raz Mohammad. Tror det blir ganske gøy, har aldri vært i Egypt før, bare i noen av nabolandene. :)

Det var en spesiell måte å reise på i Egypt. Har du satt sammen reisen selv og tar du innenlandsfly?

 

Cairo + Sinai er jo ikke en vanlig kombinasjon, i alle fall ikke om du kun skal være der 1 uke.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Skal en uke til Egypt utpå nyåret, skal først til Cairo; så til Sinai og dykke ved Raz Mohammad. Tror det blir ganske gøy, har aldri vært i Egypt før, bare i noen av nabolandene. :)

Det var en spesiell måte å reise på i Egypt. Har du satt sammen reisen selv og tar du innenlandsfly?

 

Cairo + Sinai er jo ikke en vanlig kombinasjon, i alle fall ikke om du kun skal være der 1 uke.

Sa litt feil, reisen går som følger:

 

Sharm el Sheik> Sinai-fjellet og st.katharina-klosteret > Cairo > Sharm el Sheik > dykking i rødehavet > Hjem

 

Skal være to dager i Cairo. Reiser ikke med innenlandsfly nei, men med buss. :)

 

I cairo blir det nok det egyptiske museet og selvfølgelig en tur til Giza.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...