Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

ilpostino skrev (20 minutter siden):

Virker som det skjer litt i Frankia om dagen. 

Har bodd der så dette er på ingen måte noe nytt. På metroen i Paris er der alltid minst én arbeidskonflikt pågående. Landet har fortsatt over 35.000 kommuner med administrasjon og tilbud til innbyggerne. Og nåde den politikeren som prøver gjøre noe med det eller andre økonomisk uansvarlige løsninger.

Det er i ferieperioder det normalt topper seg med streiker så det bør unngås. Har nå igjen prøvd reise utenom alle sesonger for å unngå problemer, men igjen er det ikke streiker som landet rammes av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Denne måneden hadde jeg tenkt ta en pause i reiseaktivitetene... aprilsnarr.

Først går turen til Victoria Falls som jeg skal se fra Zambia og Zimbabwe. Så videre til safari camps i Hwange og Matusadona. 

Senere i måneden går turen til Ronda. Skal bo med utsikt til en tyrefekterarena. Rett ved broen som enkelte flyr under. 

 

 

Etter dette er 17 andre turer allerede booket.

Lenke til kommentar

  

On 3/16/2023 at 10:12 PM, robertaas said:

Forrige tur til Frankrike endte opp med opptøyer rundt hotellet, tåregass inn på rommet og mye stengt i byen.

Og for månedens tur er det igjen opptøyer og brenning av hauger med søppel som har ligget og godgjort seg i gatene.

On 3/16/2023 at 10:38 PM, ilpostino said:

Virker som det skjer litt i Frankia om dagen. 

Flott at franskmenn tør å gå hardt til verks når de blir overkjørt. Her i Norge er vi noen stakkarslige kverulanter. Som er mindre generøse ovenfor hverandre enn i en del andre land men ikke tør si fra skikkelig ovenfor autoriteter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
zanta skrev (1 time siden):

Chevy Tahoe (or similar).

Da er du rigga for tur 😁

Jeg kjørte LA -> Las Vegas i en Mustang GT litt utpå sensommeren for noen år tilbake. Ble enige om å dra litt omvei gjennom Death Valley. Tross sine mange advarselskilt ble den biten en gedigen nedtur da det regna der og holdt ca 19 grader mot 34-36 i LA og Las Vegas.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (16 timer siden):

Da er du rigga for tur 😁

Jeg kjørte LA -> Las Vegas i en Mustang GT ....

Foretrekker SUV. Hadde en Dodge Challenger R/T 5,7 Hemi (ikke cab) for et år eller to siden, og en Ford Expedition Max sist jeg var der. Gøy med Challenger de første timene, men SUV passer bedre på veiene der. 

Endret av zanta
Lenke til kommentar
robertaas skrev (33 minutter siden):

Bare ikke gjør feilen å leie cabriolet for roadtrip:

Regn, for kraftig sol, for kaldt, for varmt, vind, støy, mindre bagasjerom og tyver.

Støtter den. Cab er artig dersom det er snakk om 1 eller 2 dager. Men ikke til lengre roadtrip.

Hadde selv Mustang GT fra Arizona mot Las Vegas for noen år siden. "Wow-effekten" forsvinner ganske fort. Trang bil, lite bagasjeplass, bråker ganske mye - og du kjenner vinden mer enn du tror. Helt umulig å sitte i baksete.

Lenke til kommentar
robertaas skrev (1 time siden):

Bare ikke gjør feilen å leie cabriolet for roadtrip:

Regn, for kraftig sol, for kaldt, for varmt, vind, støy, mindre bagasjerom og tyver.

Vi røyk på en cab-smell på samme turen. Hadde booka en Challenger R/T og understrekte med Hertz i Norge at det var akkurat den modellen vi skulle ha og ikke «or similar». Vi endte opp med en Mustang cab V6 med de trøtteste amerikanske gampene jeg kan tenke meg fordi det møkkakontoret i LA ikke hadde lest bestillingen godt nok. Og DET var en drittbil å ha i LA når man står i rushtrafikken på 110 og 101 - og rushtrafikk er det jo nesten døgnet rundt. Utover Pacific Highway mot Malibu funka cab fint da vi ikke opplevde tett trafikk.

Men som hovedregel unngår jeg cab, ikke minst pga null bagasjeplass, men for en dagstur hit eller dit så kan det være fint nok så lenge bilen faktisk er i  bevegelse.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...