Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vårshining av bilen deres!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er keen på å finne en forhandler som har masse Meguairs ting nå ja.. Hvor i oslo?

 

Får kjøpe avfetting og polish samt. nye puter til polleringsmaskinen min.

 

 

Jeg er fortsatt veldig fornøyd med metallic wax'en fra biltema da, syns bilen blir veldig blank og fin av den. Har nå sølvgrå bil da, og selv DEN begynner å ligne litt på et speil ;)

 

Den forrige røde bilen min ble rett og slett nydelig med denne voksen.

Lenke til kommentar
er keen på å finne en forhandler som har masse Meguairs ting nå ja.. Hvor i oslo?

 

Får kjøpe avfetting og polish samt. nye puter til polleringsmaskinen min.

 

 

Jeg er fortsatt veldig fornøyd med metallic wax'en fra biltema da, syns bilen blir veldig blank og fin av den. Har nå sølvgrå bil da, og selv DEN begynner å ligne litt på et speil ;)

 

Den forrige røde bilen min ble rett og slett nydelig med denne voksen.

9047715[/snapback]

BilXtra Ryen og Ullevål, Dekkmann Alna og Østre Aker, og www.godkjemi.com har.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Zalo og svamp er en uting ja...

 

Bilen blir nok ren i hans øyne, men skal man ha 100% resultat så kreves det en annen fremgangsmåte samt andre produkter.

 

I MINE øyne er ikke bilen "ren" og "pen" før jeg kan myse på den i sollys og ikke finne en eneste liten vaskeripe... 95% av bilene som blir omtalt som "blanke" og "nyvaskede" er ikke bra nok i mine øyne

 

Selv min egen bil er ikke 100% i dag, da man kan skimte noen vaskeriper hvis man legger godviljen til. Disse skal dog fjernes ganske snart.

 

Her er noen bilder av bilen min som ser tilsynelatende blank og fin ut på bildene. Men i MINE øyne er den ikke 100% da man i sterkt sollys kan skimte vaskestriper som ødelegger totalopplevelsen.

 

Den er på ingen måte stygg i lakken og den er langt bedre enn en splitter ny bil som ruller ut lokalene for første gang (for disse er ikke bra!)

 

Nå bruker jeg også mye tid på bil i forhold til tiden jeg faktisk kan bruke, og den blir skånsomt vasket/spylet to ganger i uken sån i snitt.

 

Det er de siste 5-10% av finnish som skiller det folk flest kaller bilvask til det JEG og mange andre som har dette som en liten lidenskap kaller bilvask.

 

IMG_0162.jpg

 

IMG_0161.jpg

 

IMG_0160.jpg

 

IMG_0156.jpg

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Det der ser da ikke ille ut.

 

Nye biler har ofte problemer med lakkeringen. Det er "appelsinlakk" på 90% av dagens biler. Ikke vet jeg hvorfor, men jeg mistenker at miljølakken har noe med saken å gjøre.

Neida.. den er så absolutt blank og fin...

De vaskestripene jeg snakker om ser man ikke i det hele tatt før solen skinner direkte på lakken og man ser i en spesiell vinkel...

 

Du vil altså aldri se disse på bilder... så sant jeg ikke fyrer opp en såkalt sungun og tar bilde mens jeg lyser i en spesiell vinkel...

 

Men slike små striper/riper er heldighvis enkle å fjerne...

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...