Gå til innhold

Jeg blir så sinna !!


FuBaR

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt helt klare visjoner om hva som er den perfekte pc'en for meg, og nå når jeg har kapitalen melder tvilen seg. Det står mellom 3(?) valg til nå.

 

Nr.1 P4 1800 abit TH7 II Raid 2*256 rdram og Asus V8200 T200

 

Nr.2 P4 1800 abit BD7 Raid 2*512 ddram og Asus V8200 T200

 

Nr.3 2*PIII 1000 + et dual hk (noen tips?) Asus V8200 T200

 

Jeg bruker maskinen til adobe ps, dreamweaver, spill, osv..(w2k).

 

Ser dere noen grove feil/fallgruver med noen av oppsettene over? Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger fra dere. Ikke for å støte AMD brukerene her men AMD er ikke et allternativ for meg.

 

Mange takk og fortsatt god jul til dere alle.

 

FuBar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-12-25 22:34, FuBaR skrev:

...Ikke for å støte AMD brukerene her men AMD er ikke et allternativ for meg...


Hvis du tenker på stabilitet så har AMD et serverchipsett som heter 760MPX. Sier seg selv at det må være stabilt når det skal brukes i servere.

For 8860kr får du hos databutikken.com:

ASUS A7M266-D med 760MPX (AGP Pro, 3x 33MHz 32bit PCI

, 2x 66MHz 64bit PCI)

Original 512MB CAS2,5 DDR-SDRAM

2x AMD Athlon MP 1600+ 1,4GHz

2x Taisol CGK760

 

Alternativet er å kjøre en enkel AMD Athlon XP 1900+ 1,6GHz på samme hovedkortet, prisen vil da bli 7380kr.

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2001-12-26 01:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-26 01:08, Kamerat skrev:

Quote:


On 2001-12-25 22:34, FuBaR skrev:

...Ikke for å støte AMD brukerene her men AMD er ikke et allternativ for meg...


Hvis du tenker på stabilitet så har AMD et serverchipsett som heter 760MPX. Sier seg selv at det må være stabilt når det skal brukes i servere.

For 8860kr får du hos
:

ASUS A7M266-D med 760MPX (AGP Pro, 3x 33MHz 32bit PCI

, 2x 66MHz 64bit PCI)

Original 512MB CAS2,5 DDR-SDRAM

2x AMD Athlon MP 1600+ 1,4GHz

2x Taisol CGK760

 

Alternativet er å kjøre en enkel AMD Athlon XP 1900+ 1,6GHz på samme hovedkortet, prisen vil da bli 7380kr.

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2001-12-26 01:17 ]

 

det er ikke så veldig mye og spare hvis du kjøper store xp cpuer kontra p4

ASUS P4S333 SIS645 3DDR DDR266/333 6PCI 1ACR 6USB Socket478 ATX 1506,-

1,9 ghz p4 478 3153,-

512 original ddr 1390,-

vifte ca 2-300,-

har ikke peiling på hvor bra dette hovedkortet er,det er single cpu

Lenke til kommentar

Soleklart alternativ nr 2.

 

P4 med i845D er den mest stabile platformen du får - uten tvil i sin prisklasse (bedre enn 760mpx).

 

Ellers er i845D skjelden mer enn 5% bak i850 - og prisen på minnet (dersom du vil ha 1gb er STOR)

 

Har P4 1700 med i845 sdram nuh, bytter til i845D hvert øyeblikk.

 

Per Øivind, det er innholdet vi betaler for (lol)

 

_________________

Andreas Grimsby

Nerd!

_______________

Pentium4 1.7GHz

1GB 2x60GXP LCD

Geforce 3 TI500

 

[ Denne Melding var redigert av: Dollar på 2001-12-27 02:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-27 05:31, Gega skrev:

Nei, Gud bavares.... hvorfor ikke betale et par tusen mer og få Intel-merke på kassa : )



Det koster ikke et par tusen mer for intel kontra amd...det er bare bullshit...skjekk prisenene...

Enig med DOLLAR at man betaler for innholdet..LOL


 

Lik ytelse;

 

XP 1700+ 1601,-

P4 1800 2623,-

 

Ja, på selve CPUen var det bare 1000,- forskjell...'

 

Skal vi se på P4 2000?

 

XP 1800+ 2104,-

XP 1900+ 2841,- (men denne er raskere enn 2 GHz P4)

P4 2000 4542,-

 

Her var det kjapt 2400,- i forskjell...

 

En annen ting er at 760 MP/MPX er vel så stabilt som en vilkårlig annet Intel Chipset. De som sier noe annet har ikke prøvd det. Vi bruker 4 dual MP maskiner og de er stabilt som bare det. Jeg tror ikke at noen av dere har prøvd MP/MPX chipset (Dollar fikk en _defekt_ boks en gang vet jeg, men den teller ikke)

 

Hovedkort og minne koster det samme. VIA K7T166a får en for 12-1300 og server/dual - MPX - koster litt over 2500,-. Intel sitt dual kort (XEON -P4) kommer på ca 10-11.000. Der blir selv for harde Intel tilhengere litt mer enn 2500,- (blir jo fire gagner så mye).

 

Det er på tide at enkelte begynner å forstå at ved samme ytelse (noe annet blir vel litt lite relevant?) så koster Intel en del mer enn AMD. Det er et faktum og en kan ikke komme fra det (se prisene). Om det vil være situasjonen om 1-2 år vet en ikke.

 

[ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2001-12-27 10:07 ]

Lenke til kommentar

MPX er nok bra det, men at interessen (for det) hos Dell, Compaq, Gateway o.l. gjennspeiler jo et mønster. Tror du de vet/tror noe du ikke vet, eller er det bare "redde" for Intel?

 

Kritiserer ikke MPX her men prøver å rive ned illusjonen om at ordet "server" på prislappen ikke nødvendigvis betyr bedre enn (andres) "desktop".

 

Alle stresser for å gjøre ting så stabilt som mulig, men Intel brukter mer på å utvikle chipsetter enn AMD brukte på å utvikle Athlon (tankekort).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-27 12:08, Dollar skrev:

MPX er nok bra det, men at interessen (for det) hos Dell, Compaq, Gateway o.l. gjennspeiler jo et mønster. Tror du de vet/tror noe du ikke vet, eller er det bare "redde" for Intel?...


Dell har bare Intel i maskinene sine. De fleste andre produsenter produserer vel det kundene vil ha og da er det flest som vil ha Intel-servere (av god gammel vane) derfor produserer de Intel-servere. AMD har bare vært ute med serverplatformen sin i litt over et halvt år, så det er kanskje en grunn til at de ikke har så stor kundemasse innenfor dette området.

Lenke til kommentar

Herregud, det må da være soleklart hva som burde kjøpes! AMD har bedre ytelse, og er mye mye billgere! Sånn er det bare! Enkelt og greit! Så hvorfor begynne å legge ut mange extra hundrelapper bare for å ha "Shit inside" merke på pC'em??!!?

 

Men dere får vel velge Intel hvis dere absolutt MÅ d.. Gud straffer dere snart uansett! :wink: mohahah

 

Lykke til!

 

_________________

AMD Thunderbird 1Ghz

512 MB RAM

50gig harddisk

Plextor 24x brenner

Ge-Force Annilator

SB Live

MUS OG TASTATUR!!!

 

[ Denne Melding var redigert av: Rash på 2001-12-27 13:04 ]

Lenke til kommentar

On 2001-12-27 13:03, Rash skrev:

Herregud, det må da være soleklart hva som burde kjøpes! AMD har bedre ytelse, og er mye mye billgere! Sånn er det bare! Enkelt og greit! Så hvorfor begynne å legge ut mange extra hundrelapper bare for å ha "Shit inside" merke på pC'em??!!?

 

Men dere får vel velge Intel hvis dere absolutt MÅ d.. Gud straffer dere snart uansett! :wink: mohahah

 

 

 

OOOOHHHHH...VÅR HERRE HAR MANGE Å TA SEG AV I DISSE JULETIDER....Håper han ser deg i nåde..

 

MEN GOD JUL ALLIKEVEL

Lenke til kommentar

On 2001-12-27 12:08, Dollar skrev:

>MPX er nok bra det, men at interessen (for det) hos Dell, Compaq, Gateway o.l. gjennspeiler jo et mønster. Tror du de vet/tror noe du ikke vet, eller er det bare "redde" for Intel?<

 

Ja, jeg tror mange produsenter er REDDE for Intel. Som du sikkert vet klarer ikke Intel å levere nok P4 CPUer (som er en del av grunnen til at AMD selger så bra nå) og de som kun leverer maskiner fra Intel, som Dell, er meget prioriterte kunder. BTW så leverer Compaq AMD maskiner.

 

Et annet eksempel på at produsenter er REDDE for Intel sin maktbruk er produksjonen av VIA chipset til P4 uten merker - NOBRAND kort. Nesten ingen tør å legge logoen sin på boksene grunnet trussler fra Intel.

 

>Alle stresser for å gjøre ting så stabilt som mulig, men Intel brukter mer på å utvikle chipsetter enn AMD brukte på å utvikle Athlon (tankekort).<

 

Ja, det er et tankekors at Intel ikke klarer å lage raskere chipset med alle de pengene de bruker på utvikling. Toms Hardware sa tross alt rett ut at Intel hadde blitt forbigått av VIA på ytelse og ikke minst på pris. Enig, det er et tankekort... men heller ikke i Intel sin favør. At nye VIA chipset ikke er stabile og også tull. Enig i at de ofte kan kreve litt mer patcher enn Intel Chipset (som ligger i M$ OS allerede), men det er da ikke noe problem for de aller fleste her...

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen alle sammen, jeg har nå kjøpt alt.2, men med 512 minne. Jeg valgte en hd istedet for de extra 512.

 

Grunnen til at jeg ikke ønsker AMD er at magefølelsen min mener det ikke er systemet for meg og da er det ikke riktigt av meg å bruke så mye penger på en pc jeg tviler på. Den loddne magefølsen har jeg etter å ha bygget noen AMD systemer for kamerater o.l. Jeg ser også at brorparten av postingene her og på n.i.m.d er amd trøbbel/hjelp relatert. Jeg kan selvsagt ta feil.

 

Jeg går for magefølelsen på denne..

 

Takk for innspill

FuBaR

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk velger p4 med rd ram for:

 

1.

AMDs prosessorer er BEDERE en intel sine... bare les rundt om kring på nettet.

 

2.

Intels ting er dyre.

 

3.

rd ram suger tiss, fordi den ikke klarer å "ikke ha noe å gjøre" den MÅ ha en oppgave som er STOR døgnet rundt hvis det skal være lønnsomt med rd ram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...