Gå til innhold

Hjelp til returrett av PC


Orbo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en HP Pavilion DV6060 som det har vært en god del problemer med.

 

Problemene som har oppstått er defekt powerknapp, defekte høytalere og ingen lyd på touchknappene.

 

Powerknappen må nesten "trykkes gjennom PC-en" for at den skal skues på. Touchknappene skal egentlig ha en lyd når de berøres, men den er borte. Ikke noe jeg bryr meg noe særlig om, det er faktisk litt deilig uten den lyden. Men prinsippielt sett skal jo ikke det skje.

 

Jeg måtte sende PC-en inn til reprasjon etter at PC-en stadig hang seg (av ukjent grunn). På denne tiden fungerte altså ikke powerknappen eller touchknappene.

 

Når jeg fekk tilbake PC-en fra reprasjon var høytalerene defekte, og jeg fekk en feilmelding under oppstart som er det rundt 20 sekunder. Det gjør altså at PC-en har en veldig lang oppstartstid.

 

Lyden fungerer når jeg bruker headset...

 

 

Jeg har egentlig mest lyst til å sende PC-en inn å motta pengene for kjøpet. Men jeg regner med at dette kanskje ikke blir så lett, ettersom jeg sikkert for beskjed om å sende den inn til reprasjon.

 

Tips til hvordan jeg kan må mest mulig ut av dette. Det jeg har lyst til er å få pengene igjen eller ny PC. Har ikke noe særlig lyst til å sende den inn til reprasjon ettersom jeg trenger den på skolen for tiden.

 

Mvh, Ørjan.

 

 

Edit: https://prisguiden.no/product.php?produc...99f1#userReview

Denne personen har hatt akkurat de samme problemene som meg, regner med at det hjelper meg i min sak.

Endret av Orbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer nok ikke så langt med saken siden den kom har vært inne en gang før.

Det er 3. gang med SAMME feil du har krav på å få en ny bærbar eller pengene tilbake.

Du må nok bare pent sende den inn igjen og spørre om butikken du kjøpte den hos har en lånemaskin.

 

Hvis du ga beskjed om at høyttalerne var defekt forrige gang (da skal det stå på servicerapporten) så blir dette 2. gang for samme feil. Skjer det igjen kan du heve kjøpet.

 

(DV6060 har vært en problemmodell uten like... feil på feil rett og slett. Mye er løst nå pga. de har fått tak i hovedkort og liknende som skal fungerer bedre)

Endret av datating
Lenke til kommentar
Du kommer nok ikke så langt med saken siden den kom har vært inne en gang før.

Det er 3. gang med SAMME feil du har krav på å få en ny bærbar eller pengene tilbake.

Du må nok bare pent sende den inn igjen og spørre om butikken du kjøpte den hos har en lånemaskin.

8466646[/snapback]

Takk for oppklaringen. Jeg har bare sende den inn en gang, ja.

Får jeg låne en lånemaskin av stedet som reparerer PC-en?

Hvis du ga beskjed om at høyttalerne var defekt forrige gang (da skal det stå på servicerapporten) så blir dette 2. gang for samme feil. Skjer det igjen kan du heve kjøpet.

8466646[/snapback]

Jeg ga ikke beskjed om at de var defekt da de fungerte når jeg sendte PC-en inn til reprasjon. Den ble altså ødelagt under reprasjon.

(DV6060 har vært en problemmodell uten like... feil på feil rett og slett. Mye er løst nå pga. de har fått tak i hovedkort og liknende som skal fungerer bedre)

8466646[/snapback]

Hvis det bare er problemer med denne PC-en kan jeg vel vente meg flere problemer i fremtiden. Er ikke særlig keen på å sende den inn for å reparere en ny ting hver gang.

 

Sender en mail til HP kundeservice for å høre hvor jeg står i saken.

Lenke til kommentar

- Lånemaskin er det butikken som må stå for, ikke verkstedet. (vil tro det er InfoCare som du sender den til?)

- Hvis høyttalerne ikke hatt feil før står du enda svakere hvis noe skulle skje en gang til siden det er forskjellige feil.

- Som sagt de store problemene med DV6060 er fikset (spesielt hovedkortet de slet med), men selvom maskinen har hatt noen feil så gir ikke HP ut cash eller nye maskiner, desverre. ;)

Lenke til kommentar
- Lånemaskin er det butikken som må stå for, ikke verkstedet. (vil tro det er InfoCare som du sender den til?)

- Hvis høyttalerne ikke hatt feil før står du enda svakere hvis noe skulle skje en gang til siden det er forskjellige feil.

- Som sagt de store problemene med DV6060 er fikset (spesielt hovedkortet de slet med), men selvom maskinen har hatt noen feil så gir ikke HP ut cash eller nye maskiner, desverre. ;)

8466847[/snapback]

1) Okei, jeg får sende en mail.

 

2) Okei.

 

3) Kan vel heller be dem å bytte hovedkortet da, siden det er så mye problemer med det.

 

Takk for hjelpen, forrsten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...