Gå til innhold

[LØST] Wii - Wiimotes'ene fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Ante fred og ingen fare når jeg skrudde av min kjære Nintendo Wii etter en lang seanse med WarioWare. Når jeg neste gang skulle bruke den fikk jeg ingen kontakt med Wiimotes'ene mine (jeg har 2 stykker).

 

Har prøvd en og en Wiimote, men med samme resultat. Alle fire lysene på Wimoten blinker. Har prøvd å synce de på nytt hver for seg, byttet batterier og sjekket at sensoren er skikkelig koblet i.

 

Finnes det noe annet jeg kan prøve med eller er det bare å sende den på reparasjon?

 

(Kjenner ingen andre med Wii, så jeg får dessverre ikke testet med noen annen sensorbar, da jeg mistenker at det er denne som er problemet).

 

Takk på forhånd for all hjelp. :)

Endret av Snarph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sensorbaren er det nok ikke som er problemet nei, det eneste den gjør er å sende ut to infrarøde lyssignaler som wiimoten fanger opp for å beregne sånn ca hvor den befinner seg i forhold til TVn. Du skal ikke ha problemer med å få kontakt mellom Wiien og wiimoten fordi om sensorbaren ikke fungerer altså...

 

prøv å ta ut og sett inn igjen strømkontakten til wiien.

Lenke til kommentar

Hvis du i hele tatt ikke klarer å koble de til Wii'n er det nok ikke sensorbaren, ettersom den er der bare for å vise Wiimoten hvor TV'n er.

 

Har du husket å trykke inn sync-knappen på Wii'n samtidig som på Wiimoten?

 

EDIT: Appleseed kom først... :wallbash::p

Endret av MP3-JTH
Lenke til kommentar

Ettersom at det som regel løser seg med å dra ut og sette inn igjen strømledningen i Wiien så er det vel mest sansynlig der det ligger. Men, det finner man vel ut en gang. Inntil da, så lenge det kan løses med den metoden der, så er det jo ikke så farlig. Det har kun skjedd to ganger hos meg siden jeg fikk den på release.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...