Gå til innhold

Hjelp og tips til kjøp av høyttalere


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Heisann. Skal kjpøpe en dab-radio til noens kjøkken. Den skal være liten nok til å stå i vinduskarmen og det viktigste er god og klar lyd med litt bass og at den er god på å fange radio signaler. Det trenger ikke nødvendigvis være DAB, men FM nettet blir jo borte om fire år hvis jeg har skjønt det slik. Maks 1000 kr.

 

Tenkte litt på Pinell SuperSound iRadio II

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

eg er på utkikk etter et nytt anlegg til macen min, det skal stå i stua mi som er 5,5x4m. Jeg har sett på:

1. http://www.komplett....dmxsAdg#reviews (5.1 sorround høytalere, med ledning)

2. http://www.komplett....aspx?sku=603224

( 2.1 høytalere, trådløse)

Ser for meg at alternativ 1 definitivt har bedre og kraftigere lyd, men er redd for at det alt for mye ledninger. Og om de i det hele tatt er lange nok til å nå i hvert sitt hjørne i stua. Derfor undrer jeg litt på om alternativ 2 er et bra valg utifra produktanmeldelsene der fikk jeg intrykk at de også var ganske så bra. Hva tror dere, har noen evt andre forslag rundt samme prisklasse?

På forhånd takk for hjelp :)

Foresten, jeg skal bruke anlegget for det meste til musikk, og til å se filmer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Anbefalte høyttalere til dataen, i kategorien "billigst mulig, mest mulig for pengene"? Helst ikke for store.

 

Fatter ikke at Samsung Galaxy Tab 8.9" har bedre høyttalere enn PC-skjermen jeg overtok fra mamma, som hun kjøpte rett før jul.

Endret av Brickwall
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

Tja, kommer selvfølgelig litt an på hva du er ute etter, selv har jeg svært god erfaring med Logitech Z-5500. Det er nå kommet i en ny og bedre versjon, I form av Logitech Z906, som du kan få til under 2k,akkurat. http://m.netonnet.no/art/data/lyd-og-kommunikasjon/hoyttaler/surroundhoyttalere/logitech-z906/154888.4177/

Det er mye høytalere for pengene. Det er 5.1 og i hvert fall med Z 5500 er kablene lange nok forget gjennomsnitt datarom, munnsår Jeg skulle ha det i stua som hovedhøytalere, bytta jeg ledninger til noen som var litt lengre. Det er ikke noe problem, I det hele tatt :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det spørs hvor høyt du har tenkt til å spille. En kraftigere forsterker vil alltid være bedre da den har bedre kontroll over strømmen. Les reviews og se om lydbildet passer deg før du kjøper noe. Det beste hadde vært om du fikk testet oppsettet før du kjøper. Klipsch er en god start, men du forandrer på lydbildet etter hvilken forsterker du velger så om dette er noe du har tenkt til å beholde en stund så kan det være lurt å gjøre grundig research.

Lenke til kommentar

 

Yamaha er også glade i Klipsch.

Har hørt akkurat det motsatte, men regner med det er litt smak og behag. Det beste vil jo være å teste et par forskjellige oppsett.

 

 

Solid grunnlag for at det passer bra iforhold til Hifisentralen.no og AVforum.no......

 

Slå på en tusenlapp og velg en Yamaha hjemmekinoreceiver og du får mye bedre lyd...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...