Gå til innhold

Hvor kan jeg finne noe flint?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen viste om det var noen steder i vestfold med store flintforekomster?

 

Så ett litt artig programm på NRK her om dagen kalt helleristerene, og jeg fikk selvfølgelig lyst til å prøve å lage noe ut av flint.. Er jo dessuten en tøff type stein (hvis det er det det heter da).

 

 

Antar at noen der ute har peiling på hvor kan finnes hen. (helst i vestfold da)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flint finnes såvidt jeg vet ikke naturlig noe sted i Norge. Det som finnes er vel stort sett på strender, men ville ikke giddet å prøve å finne det engang. Mange strender i Danmark kan man plukke bæreposer fulle (akk ja, lille Eivind koste seg). Kanskje du kan prøve å få kjøpt det et sted, nettet eller noe.

Lenke til kommentar
Flint finnes såvidt jeg vet ikke naturlig noe sted i Norge. Det som finnes er vel stort sett på strender, men ville ikke giddet å prøve å finne det engang. Mange strender i Danmark kan man plukke bæreposer fulle (akk ja, lille Eivind koste seg). Kanskje du kan prøve å få kjøpt det et sted, nettet eller noe.

8434878[/snapback]

 

 

 

Okay, takker for svar.. Satse på en Roadtrip til danmark da hehe :D Tror det blir litt dyrt å kjøpe stein over nettet spesielt hvis det kommer fra utlandet, Portoen er jo ikke akkurat lav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...