Gå til innhold

31 drept i ny skole-massakre i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å bli sett ned på, kan for en stolt person være fullstendig uutholdelig. Fyren tok selvmord, og hadde anledning til å ta med seg en haug med folk han anså for å mene seg bedre enn ham (og andre som måtte komme i veien).

Endret av drall
Lenke til kommentar
Å bli sett ned på, kan for en stolt person være fullstendig uutholdelig. Fyren tok selvmord, og hadde anledning til å ta med seg en haug med folk som mente seg bedre enn ham (og andre som måtte komme i veien).

8426695[/snapback]

det har du ingen bakgrunn for å si (det som er uthevet). (ordvalget ditt gjør for øvrig at det virker som om du forsvarer han, selv om du helt sikkert ikke mener det)

 

fyren var syk. man spekulerer i om han var schizofrén (uansett psykotisk), at han så på alle som prøvde å ta kontakt med han (selv om det var på en vennlig måte) som fiender. bakgrunnen til hvorfor han ble syk kan selvsagt være en kombinasjon av mange ting, som ingen av oss har belegg til å spekulere i

Endret av Darx
Lenke til kommentar
Å bli sett ned på, kan for en stolt person være fullstendig uutholdelig. Fyren tok selvmord, og hadde anledning til å ta med seg en haug med folk som mente seg bedre enn ham (og andre som måtte komme i veien).

8426695[/snapback]

det har du ingen bakgrunn for å si (det som er uthevet). (ordvalget ditt gjør for øvrig at det virker som om du forsvarer han, selv om du helt sikkert ikke mener det)

Jeg forstod det slik at han ble mobbet, men det er kanskje bare spekulasjoner? Noen tåler mobbing veldig, veldig dårlig. Hensikten var å fokusere på en viktig medvirkende faktor som kan føre til at en syk person gjør noe slikt. Riktig nok noe provoserende formulert. Jeg bare mener det er andre faktorer enn feks vold i media som burde fokuseres mer på. Man håper jo å lære noe av dette.

Lenke til kommentar
Å bli sett ned på, kan for en stolt person være fullstendig uutholdelig. Fyren tok selvmord, og hadde anledning til å ta med seg en haug med folk som mente seg bedre enn ham (og andre som måtte komme i veien).

8426695[/snapback]

det har du ingen bakgrunn for å si (det som er uthevet). (ordvalget ditt gjør for øvrig at det virker som om du forsvarer han, selv om du helt sikkert ikke mener det)

Jeg forstod det slik at han ble mobbet, men det er kanskje bare spekulasjoner? Noen tåler mobbing veldig, veldig dårlig. Hensikten var å fokusere på en viktig medvirkende faktor som kan føre til at en syk person gjør noe slikt. Riktig nok noe provoserende formulert. Jeg bare mener det er andre faktorer enn feks vold i media som burde fokuseres mer på. Man håper jo å lære noe av dette.

8427069[/snapback]

selvfølgelig, men å peke ut de han drepte som mobbere blir litt drøyt

Lenke til kommentar
selvfølgelig, men å peke ut de han drepte som mobbere blir litt drøyt

8427085[/snapback]

Det har du rett i, selv om utsagnet var ment å provosere. Det ble i overkant flåsete. Tanken var å se det veldig fra hans side, prøve å forstå tankegangen. Så han anså de for å mene seg bedre enn ham. Det blir selvsagt uansett spekulativt.

Endret av drall
Lenke til kommentar

Sånn er det altid etter slike hendelser. Da får andre looniser slike idee'er, så slike etterdønninger er litt vanlig desverre.

 

Jeg forstår det slik at han har hatt en rimelig rævva, fattigslig oppvekst med mye trakkasering. Så det er nok her skaden er påført. Så har han hatt problemer lenge uten at det har blitt rettet på. Så det er ikke rart han ble en "misfit" og outsider, som slett ikke hjelper på problemet men heller forsterker slikt. Er enda vanskeligere å oppdage problemer med outsidere også ... fordi de er jo out...

 

Så en person som sliter, og føler seg utestengt av de rundt seg som han ser på som "bedre" enn seg selv. Så vokser jo bare sinnet og hatet over det han kanskje ser på som urettferdig. Da er det jo bare et tidsspørsmål før det klikker og hvordan det klikker.

 

Men hva i huleste skal man gjøre for å hindre slikt da? Går ikke slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Men hva i huleste skal man gjøre for å hindre slikt da? Går ikke slik jeg ser det.

8427968[/snapback]

 

Politisk ukorrekt kommentar, leses på eget ansvar:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Det burde vært påbudt for alle normale folk å oppføre seg straight, så vi vet at alle som oppfører seg sært gjør det fordi de faktisk har trøbbel, og ikke bare er wannabe-deprimerte, emo-kids, goth-tullinger, dop-skaller, blitzere eller andre idioter som tror de er kule fordi de er 'spesielle'. Da kunne vi bura inn alle som oppførte seg unormalt i trygg forvisning om deres problemer er reelle. :w00t:

 

Ellers er det jo klart at det er to hovedårsaker bak denne hendelsen: sosialisme og religion.

 

Hatet til de rike var tydelig og uttalt. Dette er uten tvil et resultat av sosialistisk propaganda som stadig vekk skylder på de rike for alt som er galt for de fattige. Når sosialister stadig oppfordrer til missnøye og missunnelse rettet mot de rike, så er det ikke overraskende at det kan dytte en allerede sinnsforvirret stakar over streken.

 

Den religiøse retorikken er jo helt tydelig. "Jeg dør som Jesus". Dette demonstrerer helt tydelig hvor farlig kristendom, og relgion generelt er. Har man det vondt i dette livet, og er tutet ørene fulle av hvor bra det blir i neste livet, hvorfor ikke gjøre det sosialismen har innprentet er riktig, drepe de rike synderne og ta snarveien til det neste og bedre livet?

 

Så det er helt klart. I tillegg til å sperre inne alle som oppfører seg som avvikere, så må religion og sosialisme bekjempes med alle midler.

 

:cool:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Ment som humor (jeg har aldri påberopt meg at min sans for humor er god) selvsagt. Burde være åpenbart, men slik er det jo ikke alltid.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

hehe skikkelig pløsete kommentar. Jaja, vi får bygge flere og større fengsler og sinnsjukehus da ... det blir jo litt dyrt. For det er tross alt MANGE som skal stues inn der da hehe.

 

Hmm, så må vi endre grunnloven for å fjerne det generelle rettsvernet, samt legge til at man er skyldig inntil motsatte er bevist etc. Blir mye arbeid dette å skrive om den feite lovboka vi har.

 

Så må vi droppe en masse internasjonale avtaler... litt pes å forklare det da...

 

jaja

Lenke til kommentar

Amerika på sitt beste? "thumbsup"

 

har ikke lest grundig gjennom saken, men som vanlig har vel de berømte tittelene GTA og WoW fått skylda?

 

Er kanskje amerika sin skyld da siden du kan kjøpe alt fra 9 mm til 7,62 på dagligvarebutikker da, Også må du bare være amerikansk statsborger for å kjøpe våpen, alle typer, fra kalashnikov til jaktrifler...de er vel ikke de smarteste (og tynneste) folka i verda da

Lenke til kommentar
Er kanskje amerika sin skyld da siden du kan kjøpe alt fra 9 mm til 7,62 på dagligvarebutikker da, Også må du bare være amerikansk statsborger for å kjøpe våpen, alle typer, fra kalashnikov til jaktrifler...

8428227[/snapback]

 

Jeg hørte på P2 at den eneste restriksjonen for våpenkjøp i Virginia er at man ikke kan kjøpe mer enn ett våpen i måneden. Rart det går galt?

Lenke til kommentar
Den religiøse retorikken er jo helt tydelig. "Jeg dør som Jesus". Dette demonstrerer helt tydelig hvor farlig kristendom, og relgion generelt er.

 

Jesus ble jo korsfestet fordi han spredte et budskap om kjærlighet og medfølelse. Det var ikke akkurat blomster det ble delt ut i Virginia. Tror kristendommen og religion ikke har noen betydning whatsoever, hvertfall ikke i denne saken. Bare fordi en psycho sammenligner seg med Jesus, kan man ikke skylde på religion.

 

Synes våpenlovene i USA/Virginia skal ha mye av skylden. Det er jo ganske sykt og ha så liberale våpenlover. En kan jo kjøpe våpen å ammo uten spesielle begrensninger nede på 7/11. Litt overdrevent, men ikke langt i fra sannheten. Lobbyvirksomheten for våpen er så mektig i USA, at debatten har blitt snudd slik at det kreves mer liberale våpenlover i USA. Organisasjoner som NRA mener at studentene skulle ha hatt en mulighet til å forsvare seg med våpen.

 

Jeg er ikke 100% oppdatert på saken, men til og med jeg skjønner at flere våpen inn på skoler i USA ikke akkurat er den beste løsningen. Helt ubegripelig at det amerikanske folket ikke reagerer kraftigere på dette. Nå er ikke jeg en spesiellt radikal person, men jeg ville ha oppfordret til opprør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...